Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výběr a implementace ERP pro malé expandující podniky
Sýkora, Václav ; Lorenc, Miroslav (vedoucí práce) ; Illichmann, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zlepšováním procesů a výběrem ERP systému v podmínkách malých podniků. V teoretické části této práce je vysvětlen pojem proces a metody analýzy, řízení a zlepšování podnikových procesů. Dále jsou zde charakterizovány základní typy ERP systémů a jejich možnosti pořízení. Praktická část práce je rozdělena na dva funkční celky, kde v prvním z nich je provedena analýza procesů a návrhy jejich zlepšení v konkrétním podniku. Druhý celek se zabývá analýzou a metodami výběru konkrétního ERP systému pro daný podnik.
Reengineering procesů ESN VSE Praha - BuddySystem a jejich podpora informačním systémem
Průcha, Ondřej ; Mittner, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá reengineeringem procesů a oblasti týkající se byznys procesů stu-dentské organizace ESN VŠE Praha -- Buddy System. Hlavním cílem je reengineering byznys procesů organizace a jejich podpora informačním systémem BuddyIS, jež umožní spolku lépe se přizpůsobit požadavkům ze strany studentů. První kapitola se v teoretické rovině věnuje problematice procesů, jejich modelování a samotnému reengineeringu. Kde diskutuje metodiky reengineeringu, na jejichž základě je vytvořena vlastní metodika při-způsobená pro tuto práci. Další obsah se již týká praktické části a začíná charakteristikou organizace ESN VŠE Praha -- Buddy System. Popisuje její kulturní prostředí, současný stav IS/ICT (především informační systém BuddyIS) a globální model procesů. Ten tvoří podklad pro kapitolu zabývající se identifikací procesů, jejich výběrem pro reengineering a detailním poznáním v podobě procesních diagramů modelovaných podle notace BPMN. Díky poznání jsou následně navrhnuty změny v procesech spolu s očekávanými přínosy řešící aktuální problémy. Podle návrhů jsou změny zapracovány do struktury informačního systému BuddyIS na principech metodiky OpenUP, tak aby podporovaly činnosti v procesech. Poslední kapitola hodnotí dopady změn pomocí procesního auditu založeného na modelu zralosti M. Hammera PEMM a vybraných faktorů výkonnosti. Hlavním příno-sem práce je podpora vybraných procesů organizace informačním systémem BuddyIS
Procesní řízení ve veřejné správě
Schönbauer, Jan ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Richterová, Naděžda (oponent)
Tato práce se zaměřuje na teorii a praxi procesní analýzy. Hlavním cílem této práce je popsat základní východiska procesní analýzy a dále je pak aplikovat na procesy probíhající na Magistrátu hlavního města Prahy, zejména procesy týkající se zadávání veřejných zakázek na tomto úřadě. V rámci práce je tyto procesy popsat a navrhnout jejich zlepšení. Součástí práce bude také design jednotlivých procesů, které se týkají zadávání veřejných zakázek na MHMP. Práce je rozdělena na dvě části. První část se věnuje ryze teoretickým základům procesní analýzy a druhá (analytická) část práce je zaměřena na konkrétní aplikaci získaných poznatků na procesní analýzu Magistrátu hlavního města Prahy, konkrétně na procesy, které se týkají zadávání veřejných zakázek.
Optimalizace servisních procesů
Malík, Jan ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou procesního řízení v konkrétní společnosti. Jejím cílem je poskytnout nejen vedení společnosti pohled na zavedené fungující procesy servisní, formalizovat jejich podobu pomocí základních popisných tabulek a procesních diagramů, identifikovat problémová místa a navrhnout jejich zlepšení. První část krátce představuje čtenáři sledovanou organizaci a její procesy. Nabízí pohled na její organizační strukturu a strategii společnosti demonstruje pomocí SWOT analýzy. Dále je popsána metodika sloužící pro následnou procesní analýzu. V prostřední části se nachází procesní analýza tří hlavních procesů servisní části organizace. Tyto procesy jsou popsány pomocí základních popisných tabulek a graficky znázorněny EPC diagramy. Všechny procesy doplňuje podrobný popis slabých míst. Výstupem každé podkapitoly je pak seznam problémů popsaného procesu. Závěrečná část vychází z dříve sestaveného seznamu, kdy ke každému problémovému místu je navrženo doporučení, jak slabé místo odstranit, anebo alespoň snížit jeho dopad na průběh procesu. K některým procesům jsou vytvořeny nové EPC diagramy. Nakonec jsou všechna navržená zlepšení zrekapitulována a seskupena dle rolí v procesu, kterých se převážně týkají.
Procesní řízení ve veřejné správě
Vacek, Antonín ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Hrabě, Pavel (oponent)
Hlavním smyslem této práce je vývoj metodologie, která by napomohla k vyšší efektivitě veřejných institucí. Na toto téma už existuje řada metodik a teorií a je velmi pravděpodobné, že jich ještě mnoho přibude. Tyto metodiky se zabývají převážně manažerskými technikami, ale některé by se daly najít i v jiných oblastech. Tato práce se zaměřuje na Business Process Reengineering, který v kombinaci s dalšími metodikami přináší možnosti, jak dosáhnout změny v oblasti procesů ve veřejném sektoru. I přesto, že hlavní důraz práce je kladen na specifické prostředí České Republiky, tato práce by měla být snadno aplikovatelná i na území jiných států v případě, že budou aplikovány nezbytné adaptační změny. Přestože tato práce nastiňuje činnosti, které je nutné v projektu změny procesů provést, jen některé z nich budou vysvětleny detailně. Největší důraz je kladen na analytickou část projektu (tvorba strategie, použití UML, BSC a dalších metodologií). Problematika související s klasickým projektovým řízením je ponechána stranou. Praktická část se potom zaměřuje na oblast úřadu jedné z městských částí Prahy. Po přečtení této práce by měl čtenář dosáhnout porozumění v oblasti aplikace BPR ve veřejném sektoru a co dále může využít (jaké metodologie, principy apod.) při realizaci projektu změny procesů ve veřejné instituci. K pochopení této tématiky slouží, kromě jiného, také velké množství modelů a příkladů, které zobrazují výstupy, jenž by výše zmíněný projekt generoval, nebo jsou při takovémto projektu běžně využívány. Všechny modely jsou vysvětleny minimálně do té míry, aby byl čtenář schopen pochopit jejich smysl a byl schopen interpretovat skutečnosti, které konkrétní model zobrazuje. Cílem této práce však není naučit čtenáře tyto modely vytvářet.
Optimalizace firemních procesů v prostředí integrovaného informačního systému a eshopu
Penkala, Jan ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Špringerová, Michaela (oponent)
Diplomová práce Optimalizace firemních procesů v prostředí integrovaného informačního systému a eshopu prokáže hypotézu, že klíčem pro úspěšné internetové podnikání je mít správně nastavené procesní řízení společnosti, které se díky automatizovanému propojení, projevuje navenek i pro zákazníky přes prezentační vrstvu eshopu. Výsledky práce jsou užitečné pro majitele internetových obchodů pro představu o nastavení fungování jejich společností a zejména pro eshop, kde byla analýza provedena. Vybrané společnosti Penny spol. s r.o. tato analýza nastavuje pro eshop Elektro-partner.cz dvacet základních procesů, jejichž implementace povede k úspoře času zaměstnanců, maximálnímu využití informačního systému včetně možnosti implementace nových modulů, zpřehlednění a stanovení pracovních postupů, k vytváření zisku a k vyšší zákaznické spokojenosti. V teoretické části práce jsou obohaceny marketingové nástroje 4P pro eshopy o služby a konkurenci. Dále je speciálně pro eshopy upraven Porterův hodnotový řetězec a využit model důvěry v elektronické obchodování. Na těchto základech je vytvořena aktuální marketingová strategie eshopu včetně SWOT analýzy a definice strategických cílů. Identifikované procesy byly rozděleny na elementární, klíčové a podpůrné a znázorněny vztahy mezi nimi. Pro optimalizaci procesů je využita metodika Hammera a Champyho a proveditelnost a úspěšnost práce je zhodnocena podle best practises projektů reengineeringu. Jednotlivé optimalizované procesy jsou definovány specifikací procesu, využívanými dokumenty, moduly informačního systému a eshopu, znázorněny EPC modelem a jsou k nim stanoveny metriky a konkrétně vypsány oblasti zlepšení.
Srovnání standardů pro procesní modelování
Kalina, Jaroslav ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Smolík, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku modelování business procesů a následnou využitelnost těchto modelů v oblastech, jako je konceptuální analýza IS/ICT, reengineering procesů a procesní řízení. Pro posouzení použitelnosti stávajících standardů pro modelování business procesů je navržen hodnotící rámec pro vzájemné srovnávání charakteristik jednotlivých standardů. Práce má dva cíle. Za prvé (hlavní cíl) je to navrhnout přístup pro vzájemné hodnocení standardů pro modelování business procesů a druhým (doplňkový cíl) cílem je aplikovat tento hodnotící model na sadu vybraných standardů pro procesní modelování a provést vzájemné vyhodnocení výsledků. Hodnotící model má dvě hlavní části. Základem je vytvoření množiny charakteristik, které representují oba možné pohledy na použitelnost modelování business procesů, tj. v rámci vývoje IS/ICT a business process reengineeringu (a následném procesním řízení). Při identifikaci jednotlivých charakteristik se vyházelo především z rešerše provedené v rámci předmětné literatury. Druhou částí hodnocení standardů je aplikace zralostního modelu PEMM (Process & Enterprise maturity model) vyvinutého pro audit zralosti procesů Dr. M. Hammerem. Obě části jsou následně skloubeny do jednoho hodnotícího rámce. Na základě sběru informací získaný především z vlastních specifikací jednotlivých standardů, související literatury a odborných článků, bylo následně provedena aplikace tohoto hodnotícího rámce na tři standardy pro modelování business procesů: EPC, BPMN a IDEF3. Přínosy lze spatřovat jednak ve vytvoření vlastního přístupu k hodnocení standardů pro modelování business procesů a za druhé vlastním srovnání jednotlivých standardů, což může posloužit jako následné vodítko čtenáři při vybírání, kterého standardu modelovat business procesy, vzhledem k účelu který má být tímto modelováním dosažen.
Standardy a metodiky modelování podnikových procesů
Adjei, Daniela ; Vilím, Tomáš (vedoucí práce) ; Martanová, Kateřina (oponent)
Tato práce přináší přehled některých významných standardů a metodik modelování podnikových procesů. Význam podnikových procesů, procesního řízení a s tím i procesního modelování v posledních letech značně vzrůstá a stává se jedním z klíčových faktorů pro udržení konkurenceschopnosti organizace. Modelování podnikových procesů nalézá své uplatnění nejen v oblasti analýzy a optimalizace podnikových procesů a Business process reengineeringu, ale rovněž při mezipodnikové kooperaci a v oblastech podnikových informačních systémů a webových služeb. Tato práce popisuje následující standarty a metodiky: IDEF, UML, BPMN, BPML, BPEL, EPC, ARIS, MMABP. Dále je navržen postup, jímž je možno se řídit při výběru vhodného standartu a obecná klasifikace standardů.
Procesní organizace Slatinné lázně Třeboň
Novák, Karel ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Blažek, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá přechodem k procesnímu řízením a návrhem sloučení dvou organizací -- Lázně Aurora s.r.o. a Bertiny lázně Třeboň s.r.o. Ze základů teoretických východisek procesního reengineeringu a řízení provozu hospodářských celků v současném, vysoce turbulentním podnikatelském prostředí, vychází návrh studie rozvoje systému lázeňských subjektů. V souvislosti s kompletním reengineeringem stávajících podnikových procesů a transformace lázní je navržen přechod k holdingovému uspořádání, ve kterém se stávající Lázně Aurora s.r.o. a Bertiny lázně Třeboň s.r.o. stanou dceřinými společnostmi nového subjektu - Slatinné lázně Třeboň a. s. Návrhu nové, procesně řízené skupiny Slatinné lázně Třeboň předchází podrobný rozbor současného stavu v lázeňství a výhledu do budoucnosti, z pohledu spojeného subjektu. Z této analýzy vyplývá, že stávající způsob provozu vlivem změn v prostředí nemůže do budoucna zajistit dostatečný hospodářský růst. Jednou z řady zmiňovaných příčin jsou například nastávající změny v systému zdravotnictví a s tím související změna struktury lázeňských klientů podpořená demografickým vývojem obyvatelstva. Současný stav řízení a podnikové předpoklady k procesnímu pojetí organizace jsou hodnoceny pomocí modelu PEMM (Process and Enterprise Maturity Model). Poslední část práce obsahuje základní nástin studie rozvoje systému řízení navržené skupiny Slatinné lázně Třeboň. Cílem nového systému řízení je především efektivní zvládnutí náročného úkolu v podobě obsluhy několika segmentů klientů, přičemž každý segment se vyznačuje odlišnými charakteristikami a požadavky kladenými na lázně a jejich personál. Za účelem dosažení tohoto cíle je navržena nová struktura hlavních podnikových procesů, popis jejich podstatných vazeb a rozdělení umístění vykonávání procesů (sjednocená úroveň holdingu nebo provozy Aurora a Berta) a důvody, které jsou příčinou tohoto uspořádání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.