Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nekonečná bitva: Boeing vs. Airbus na poli Světové obchodní organizace
Prokůpková, Anna ; Weiss, Tomáš (vedoucí práce) ; Fiřtová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce pojednává o obchodním sporu mezi evropskou společností Airbus S.A.S. a americkou firmou Boeing. Zaměřuje na podstatu a průběh sporu, a jak řeší Světová obchodní organizace (WTO) konflikt mezi dvěma největšími rivaly na poli výroby letecké techniky. Hlavní podstatou sporu Boeingu a Airbusu jsou ilegální dotace, které oběma firmám poskytují jejich mateřské země. Práce se především zabývá otázkou, proč je konflikt ohledně státních dotací ze strany evropských vlád ve prospěch Airbusu a ze strany americké vlády ve prospěch Boeingu jedním z nejdéle trvajících obchodních sporů na poli WTO? První část práce se zabývá Světovou obchodní organizací a vysvětluje, jak funguje mechanismus pro řešení sporů WTO. Zároveň představuje jednotlivé fáze sporu Boeingu a Airbusu. Dále také objasňuje problematiku vládních subvencí v kontextu mezinárodního obchodního práva. Druhá část se zabývá třemi aspekty, které přímo zodpovídají výzkumnou otázku: významem průmyslu s velkými civilními letadly a významem obou firem (Boeingu a Airbusu) pro jejich mateřské země, charakterem hráčů (USA a EU) a jejich ekonomickou a politickou silou, a v neposlední řadě charakterem pole WTO a jeho potížemi s řešením takto zpolitizovaných procesů a sporů týkajících se vládních subvencí.
Posouzení provozuschopnosti nově zaváděných letounů na regionálních letištích středoevropského regionu
Langer, Jaromír ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje dvojici nově zaváděných typů letadel (Boeing 787 Dreamliner, Boeing 737 MAX) a porovnává jejich provozní charakteristiky s provozními aspekty vybraných letišť středoevropského regionu.
Historie civilního letectví 1970-2000
Sehnálková, Radka ; Bencalík, Karol (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je stručná a přehledná historie civilního letectví v rozmezí let 1970 až 2000. Pro tuto dobu je typický nástup velkých dopravních letounů, jenž jsou určeny pro dlouhé tratě a velký počet cestujících, avšak pozornost je věnována i letounům, které z kapacitních důvodů nepřepraví tak velký počet pasažérů. Práce je zaměřena na stručný popis jednotlivých letounů, rozdělených dle typu pohonu a výrobce.
Vznik a vývoj letounu B-737
Habrnal, Lukáš ; Weis, Martin (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vznikem a vývojem dopravního letounu B-737. Popisuje historické pozadí a souvislosti vzniku, posléze vývoj jednotlivých generací tohoto letounu. Každé generaci je věnována samostatná kapitola, která obsahuje chronologický výčet všech jejích typů, jejich stručný popis a odlišnosti od předchůdců. Krátká kapitola je věnována stručnému vývoji technického odbavení letounů. Závěr obsahuje stručnou rekapitulaci spolu s hodnocením, proč se B-737 stal nejprodávanějším proudovým letounem v historii civilního letectví.
Historie civilního letectví 1950-1970
Bednář, Ondřej ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce vytváří přehled historie civilního letectví od roku 1950 do roku 1970. Po druhé světové válce nebyla přeprava civilistů letadly běžná. Ke konci výše zmíněného dvacetiletí se stala neodmyslitelnou součástí cestování na dlouhých tratích. Pozornost je věnována důležitým událostem v historii letectví od přechodu z motorů turbovrtulových na dvouproudové. Vrcholem tohoto období byla konstrukce dopravních letadel schopných překonat rychlost zvuku. Tato práce popisuje také vývoj konstrukce vrtulníků. Pozornost je věnována i velkým konstrukčním kancelářím Evropy, Asii a Severní Ameriky. Část práce pojednává i o vývoji letectví v Československu.
Vývoj stíhacích letounů do roku 1950
Smýkal, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává historii vývoje stíhacích letounů v období od počátku první světové války do roku 1950. Jsou zkoumány hlavní vývojové směry specifické pro daná období, použité konstrukce a materiály. Důležité vlastnosti letounů jsou poté vyneseny do grafů.
Vývoj soudobých civilních dopravních letounů ve světě
Bach Quoc, Thang ; Ptáček, Pavel (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je zpracovat vymezenou oblast historie letectví ve formě multimediální prezentace, s maximálním využitím obrazových a zvukových záznamů zaměřených na dané období. Obsahem práce je přehled vývoje vícepilotních, vícemotorových civilních dopravních letadel od konce 20. století do současnosti. V této práci je popsán průběh vývoje současných a budoucích civilních dopravních letadel největších výrobců, a to Boeingu a Airbusu. Nechybí také pohled na současnou situaci jednotlivých letadel. Stručně je také popsána charakteristika obou společností.
Tendence vývoje dopravních letadel
Vaščák, Tomáš ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Kujal, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je seznámení se s vývojem letadlové techniky, zhodnotit provozní charakteristiky vybraných typů dopravních letounů a vytvořit krátkodobý odhad vývoje dopravních letadel.
WTO a řešení obchodních sporů
Slabá, Monika ; Cihelková, Eva (vedoucí práce) ; Zapletal, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat WTO jako mezinárodní organizaci s důrazem na existující mechanismus řešení obchodních sporů. První a druhá kapitola představuje obecnou část, kde je popsána organizace WTO a mechanismus řešení obchodních sporů v rámci této organizace. Závěr druhé kapitoly je věnován výsledkům současného mechanismu řešení sporů a otázce, zda je tento mechanismus důvěryhodný. Třetí kapitola obsahuje případovou studii s analýzou sporu amerického Boeingu a evropského Airbusu. Část této kapitoly směřuje k zodpovězení otázky, zda tento spor ovlivnil hospodářské výsledky obou firem.
Postavení společností Airbus a Boeing v leteckém průmyslu
Hrabovyy, Oleksandr ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Diplomová práce pojednává o společnosti Boeing a jeho evropském konkurentovi Airbus. Zaměřujeme se především na dva finančně náročné projekty posledních let. Jedná se o výrobu A380 a u konkurence Boeingu 787. V úvodní kapitole je podrobně rozebrána historie, struktura obou firem. U airbusu se dále zabýváme také lokalizací výroby a rozdělujeme tržby dle jednotlivých strukturálních složek. Následuje nejdůležitější část práce, ve které se analyzují příčiny krize u dvou projektů tzn. A380 a Boeingu 787. Pro lepší srovnání je použita Swot analýza.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.