Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza metodických materiálů k výuce mediální výchovy v ČR
Vízková, Zuzana ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá kvalitativní obsahovou analýzou zatím jediné učebnice mediální výchovy pro střední školy na českém trhu, která byla vydaná v roce 2009. Kromě teoretického ukotvení tématu mediální výchovy a objasnění kurikulární reformy českého školství z roku 2007 se práce detailně zaměřuje na obsahové srovnání učebnice s doporučenými očekávanými výstupy RVP, rozvíjení klíčových kompetencí žáků a především zkoumá didaktické vybavení učebnice. Metodou pro analýzu didaktického vybavení je zvolena kvalitativní obsahová analýza s pomocí Bloomovy taxonomie kognitivní domény, která se zabývá zněním úkolů, jež jsou v učebnici žákům zadávány. Ve výsledku práce se odráží jednostranný důraz na pamětní operace a trend k zaujímání hodnotících stanovisek bez předchozí hlubší analýzy, což je ve shodě s četnými dalšími kritikami obsahu kurikula české školy.
Pojmotvorný proces ve výuce geometrie na základní škole.
SAMCOVÁ, Soňa
Cílem diplomové práce je shromáždit informace v souvislosti s pojmotvorným procesem týkající se geometrie. Prostudování dostupné literatury a sepsání zásadních pojmů a faktů na dané téma. Součástí práce je sestavení sbírky úloh v souvislosti se zásadami pojmotvorného procesu i vzhledem k revizi Bloomovy taxonomie. Následné provedení aktivního výzkumu. Výzkum zjišťuje, jestli se problematika trojúhelníků na pěti třídách základních škol vyučuje podle zásad pojmotvorného procesu.
Analýza učiva v učebnici českého jazyka pro 8. ročník základní školy z hlediska kognitivních nároků na žáka
Milčáková, Jitka ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
česky Cílem této práce je zjištění kognitivní náročnosti jednoho tematického okruhu v nejvíce užívané učebnici českého jazyka pro 8. ročník základních škol, konkrétně okruhu Tvarosloví v učebnici od nakladatelství Fraus. K posouzení kognitivní náročnosti úkolů prezentovaných v učebnici byla zvolena čtyři kritéria, dvě teoretická (Bloomova taxonomie kognitivních cílů a verbální subtesty vybraných testů inteligence) a dvě empirická (výsledky žáků v námi sestaveném testu a názor paní učitelky). Výsledná zjištění mohou být podnětem pro další analýzy a být přínosem pro autory učebnic.
Sociální sítě ve vzdělávání
Suková, Lenka ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Kalina, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou online sociálních sítí a jejich použitím ve vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou základních celků. První část se nejdříve zabývá teorií vzdělávání; Bloomovou taxonomií vzdělávacích cílů jako základnímu kameni vzdělávání a následně novou vzdělávací teorií založenou na učení v sociálních sítích - konektivismem. Poté se práce soustředí na definici online sociálních sítí a představení několika nejznámějších sociálních sítí a příklady jejich využití v zahraniční i tuzemské školní praxi. Druhá část práce je zaměřena na praktické využití vybrané sociální sítě Wall.fm ve výuce předmětu Web 2.0 a sociální sítě na Vysoké škole ekonomické v Praze. Součástí praktické části je dotazníkové šetření mezi studenty předmětu týkající se zpětné vazby na sociální síť a názorů studentů na její použití v rámci výuky. Na základě vlastní analýzy a analýzy dotazníku autorka přináší doporučení a návrhy pro využití sítě v předmětu Web 2.0 a sociální sítě v následujících semestrech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.