Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Agresivita, agrese
Matesová, Radka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá agresí a agresivitou v životě člověka, jejími druhy, spouštěči. Podrobněji se zaměřuje na některé formy agresivního chování jako je šikana, týrání, rasismus, antisemitismu. Vymezuje je jako pojmy, popisuje jejich následky a možná řešení. V samotném závěru nabízí soubor her, metod a cvičení pro tlumení agresivity žáků ve škole, z nichž některé jsou v přílohách doplněny o fotografie, a výsledky jednoduchého dotazníku na téma agresivní chování na základní škole v regionu Mladoboleslavsko.
Agresivní chování hráčů hokeje NHL
Dytrych, Lukáš ; Buriánková, Jitka (vedoucí práce) ; Slepičková, Irena (oponent)
Název práce: Agresivní chování hráčů hokeje NHL. Cíl práce: Cílem práce je popsat a zanalyzovat fenomén "bitek" v Kanadsko-americké nejvyšší hokejové soutěži. Analýza bude provedena rešeršním způsobem. Nejdříve budou popsány zdroje práce, stav současného bádání a celá teoretická problematika práce, včetně teorie agresivity ve sportu. Jako hlavní část bude zařazen komplexní pohled na fenomén "bitek" v NHL. Kapitola bude obsahovat pohled do historie, současnosti i pravidel NHL. Metody: Základní informace z oblasti "bitek" v NHL byly zpracovány metodou přímou. Byla použita též induktivní metoda. Okrajově byly použity metody komparativní. Výsledky: Výsledky práce pomohou pochopit fenomén agresivního chování v NHL. Práce osvětlí vliv agresivity na současnou podobu hokeje, stejně tak přiblíží historické kořeny rvaček v Kanadsko-americké nejvyšší soutěži. Klíčová slova: NHL, agresivita, agresivní chování, bitka, rvačka, delikvence
Agresivita a šikana u žáku na vybrané základní škole
Semerádová, Kristýna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První část je složena z úvodu do problematiky rizikového chování, agrese a šikany. V této části je také definován problém deviace. V praktické části je formou dotazníku zjištěn výskyt šikany v 7. třídách na vybrané základní škole. Poté se provedlo porovnání výsledků mezi sedmými třídami a byl uskutečněn rozhovor s metodičkou prevence pro 2. stupeň vybrané základní školy. Tímto rozhovorem jsem zjistila, zda je problematika šikany na této škole rozšířená a případně jaké mají preventivní opatření, která zamezí výskytu tohoto rizikového chování. V dotazníkovém šetření je mojí hlavní výzkumnou otázkou, zda se v 7. třídách vyskytuje šikana. Z výsledného šetření, mi vyšel velmi pozitivní výsledek, tj. 2/3 žáků se s šikanou nesetkalo a zbytek (1/3) žáků viděla na někom páchat šikanu, nebo se stali sami obětmi. Druhá výzkumná otázka je zaměřena na rozdíly v provádění šikany. Opět mi 2/3 žáků uvedlo, že je horší psychická šikana nežli fyzická. Závěrem této práce je vytvoření doporučení pro případ vyskytující se šikany. KLÍČOVÁ SLOVA: Agresivita, agrese, šikana, agresor, oběť, škola, rodina, deviace
Reaktivní agresivní žáci ve školní třídě očima svých pedagogů
Herzogová, Kateřina ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Má diplomová práce se soustředí na reaktivní agresivitu dětí na základních školách pohledem svých pedagogů. V teoretické části se soustředím na agresi, faktory ovlivňující agresivitu, reaktivní agresivitu a možné reakce pedagoga na reaktivně agresivní chování žáka. Snaží se vypozorovat, jak se učitelé potýkají s touto agresivitou v praxi. Výzkumná část se zabývá analýzou dat na základě výše zmíněných cílů, prostřednictvím dotazníkového šetření.
Problematika ošetřovatelské péče u "nechtěného pacienta"
HOFMANNOVÁ, Alžběta
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku ošetřovatelské péče u agresivního pacienta, pacienta s demencí a s depresí. Zaměřuje se na specifičnost poskytování péče těmto pacientům a také na problémy, díky kterým si u probandů vysloužili označení "nechtěný" pacient. Cílem této práce bylo zjistit problematiku ošetřovatelské péče u "nechtěných pacientů", ale také zmapovat přístup sester k těmto pacientům. Ke splnění cílů byly použity výzkumné otázky: Jaká specifika obsahuje práce s "nechtěným pacientem"? Jaký mají sestry přístup k "nechtěnému pacientovi"? Jak sestry komunikují s "nechtěným pacientem"? Co činí sestrám největší problém v péči o "nechtěného pacienta"? K výzkumnému šetření bylo použito kvalitativní metody, a to formou polostrukturovaného rozhovoru se sestrami pracujícími s "nechtěnými pacienty". Výzkumný soubor tvořilo 15 probandů, kteří pracují na interním a chirurgickém oddělení a na oddělení následné péče. Z výzkumného šetření vyplynulo, že největším problém při poskytování ošetřovatelské péče "nechtěnému" pacientovi je komunikace. Sestry neví, jak v určitých situacích zareagovat, bojí se s nimi komunikovat, nebo konce i v jistých případech komunikaci zcela odmítají. Další problém, je, že péče o tyto pacienty bývá náročnější nejenom časově, ale také psychicky i fyzicky. V sestrách kontakt s těmito pacienty vyvolává strach, nejistotu a stres, což zvyšuje riziko syndromu vyhoření. Tato práce by mohla sloužit jako stručné zasvěcení do problematiky "nechtěného pacienta" pro sestry, které s těmito pacienty pracují a mají zájem o danou problematiku.
Agresivita dětí v mateřské škole
MAJEROVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá agresivitou dětí v mateřské škole, agresivními projevy a jejich příčinami, řešením konfliktních situací a způsoby, jak dětem pomoci agresivitu zvládat. Cílem práce je zjistit, jak mohou pedagogové v mateřských školách pomoci dětem usměrnit jejich agresivitu. Teoretická část uvádí problematiku agresivity z pohledu biologického fungování a vlivu sociálního prostředí. Dále se zabývá příčinami agresivního chování, reakcemi vychovatelů na agresivní projevy a prostředím, které ke snížení jejich četnosti přispívá. Popisuje také cesty vedoucí k rozvoji emoční inteligence, sebeovládání a rozvoji komunikačních dovedností či práci s agresivitou ve výchovách. Praktická část je složena z kazuistik tří dětí, které se častěji projevují agresivně v kolektivu mateřské školy, a u kterých se příčiny agresivního chování liší. Tyto děti jsou pro lepší představu blíže charakterizovány uvedené jsou jejich temperamentové vlastnosti a vztah s ostatními členy třídy. Dále se tato část zabývá popisy aktivit pomáhajících agresivitu usměrňovat. U těchto her a činností jsou zachyceny reakce pozorovaných dětí i celkové působení na kolektiv.
Vliv počítačových her na agresivní chování žáků staršího školního věku
Zavadilová, Petra ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma, které je v současné době poměrně hojně diskutované na celosvětové úrovni. Jedná se o téma vlivu počítačových her s prvky agrese a násilí na agresivní chování u dětí a dospívajících. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část diplomové práce je tvořena pěti kapitolami, ve kterých jsou soustředěny teoretické poznatky vstahující se k tomuto tématu. V empirické části byla použita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo pět žáků 9. ročníku ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, zda žáci staršího školního věku subjektivně vnímají, že hraní počítačových her s prvky agrese a násilí posiluje jejich agresivní chování. Dílčím cílem bylo zjištění postojů žáků staršího školního věku k násilným a agresivním scénám v počítačových hrách a zmapování zásahu počítačových her do každodenního života žáků z hlediska preferencí počítačových her a času, který jim během dne věnují. Kvalitativní výzkumné šetření odhalilo, že čtyři z pěti informantů skutečně subjektivně pociťují, že počítačové hry s prvky agrese a násilí posiluje jejich agresivní chování v běžných každodenních situacích. Jako nejpreferovanější počítačové hry byly uváděny hry, které jsou označeny jako PEGI 18, což jsou hry...
Poruchy chování jako sekundární symptom žáků s ADHD na 2. stupni základní školy
Jánský, Miloš ; Šotolová, Eva (oponent) ; Mottlová, Jana (oponent)
Poruchy chování jako sekundární symptom žáků s ADHD na 2. stupni základní školy. Abstrakt: Rigorózní práce se zabývala problematikou poruch chování, jejich etiologií, prognózou a prevalencí a vychází ze současného stavu v ČR. Jejím hlavním cílem bylo zjistit, jaký je vztah mezi poruchami výchovně či sociálně podmíněnými a poruchami, které také někdy nazýváme poruchy specifické, resp. poruchy vycházející z orgánového oslabení (v našem případě hyperkinetické poruchy - ADD/ADHD). Následně je zjišťováno, jak tuto problematiku vnímají učitelé v pedagogické praxi. Práce ověřovala, nakolik jsou jedinci s poruchami hyperkinetického spektra náročnější ve vzdělávacím procesu a v oblasti výchovy oproti jedincům s poruchou výchovně - sociálně podmíněnou. Autor práce vycházel z názoru pedagogického "terénu", že děti s hyperkinetickou poruchou jsou pro pedagogickou, resp. učitelskou práci náročnější. Rigorózní práce se proto poměrně podrobně zabývá hyperkinetickým syndromem - ADD/ADHD, a to v souvislosti s navazujícími sekundárními projevy. Jako jeden z nejvýrazněji rušivých symptomů této poruchy je ve školním prostředí vnímána např. impulzivita, ale také agresivita, která je pojednána v teoretické části. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů popisuje a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.