| |
|
Amicorum
Čížková, Michaela ; Šrek Bromová, Veronika (oponent) ; Helia De Felice, Jennifer (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci vycházím z několika aspektů, které byly typické pro mou předešlou tvorbu. Tyto aspekty se nezávisle na sobě prolínají a tvoří tak nový celek. Opěrnými body týkající se práce jsou Ebru, Zentai, autoportrét, náhoda, abstrakce či estetično. Ebru jako klasickou techniku malby na vodě rozvíjím do nových médií.
|
|
Cesta do nitra Martina H.
Helán, Martin ; Houser, Milan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo znovu navázání na svou dřívější individuální tvorbu. Při ztvárnění obrazů jsem vycházel z mého nitra, které se emotivně podílelo na rozhodování o výsledné konstelaci barev. Výsledný cyklus obrazů je zpracován technikou olejomalby s využitím převážně středních formátů. Kompozice obrazů vychází z geometrické abstrakce a čerpají z předchozích děl zvětšováním detailů z vlastních starších maleb. Dílčím cílem práce bylo hledání barevných variací, které svou podstatou vyjadřují různé emoční stavy. V práci se zaměřuji především na hledání harmonických souhra barevných tónů.
|
| |
|
Portrét skály
Svatoš, Jan ; Mikolášek, Martin (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává vzpomínku na islandskou skálu skrze sérii abstraktních obrazů ukotvených v estetice procesuální malby. Obrazy autor maluje na základě syntézy osobního prožitku, metaforického pojetí geologických procesů a čerpání z digitální fotografické předlohy a sleduje vztah malíře a jeho obrazu ve smyslu budování obrazu jakožto entity se subjektivními potřebami. Práce zároveň zkoumá přesahy a možnosti abstraktní malby podněcovat imaginaci, která mění výsledný význam a obsah ve vztahu k jejímu tvůrci nebo k divákovi.
|
|
Rozložení přítomnosti
Tesařová, Anna ; Daněk, Josef (oponent) ; Trnková, Barbora (vedoucí práce)
Jádrem diplomové práce jsou tarotem inspirované velkoformátové obrazy, se kterými autorka pracuje obdobně jako s tradičním balíčkem vykládacích karet. Výsledkem bude instalace obrazů a záznam z akcí, na kterých bude probíhat vykládání těchto velkoformátových obrazů.
|
|
Při vpouštění světla do pokoje.
Maruškevičová, Nela ; Zlesáková, Markéta (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V diplomové práci zpracovávám sérii prošívaných abstraktních maleb na textil, které propojuji s několika skleněnými objekty. Mým inspiračním zdrojem je zaznamenání vlastního eskapismu ve formě denního snění situovaného v iluzorní krajině–nekrajině. Tento princip nevnímám jako únik před životem, ale jako utřídění si vlastních emocí, myšlenek a akt bytí sama se sebou. Repetitivnost, každodennost, intimita a poetičnost jsou důležitými principy, s nimiž při vznikání děl pracuji a s jejichž pomocí dosahuji chtěných hodnot obrazu. K takovým podmínkám užívám krom ryze malířského média každodenních látek a uklidňující rytmičnosti šití, stejně jako potřeby zaznamenávání pomocí barevných ploch a linií. Formální inspirací je pro mě myšlenka malby v rozšířeném poli a postmediální přístup k malbě. Nemělo by se jednat o arteterapeutické umění, spíš o snahu sdílení prožitku s divákem, kterému autorka nabízí moment k pozastavení a koncentraci na přítomnost.
|
|
Eva Prokopcová - malířské dílo
KULÍKOVÁ, Markéta
Cílem práce je představení života a díla jihočeské současné umělkyně Evy Prokopcové. Důraz je kladen na malířské dílo umělkyně, ale pozornost je věnována také dílu kresebnému, které má v její práci silné zastoupení. Důraz je kladen na definování vývoje jejího díla s poukázáním na jeho přijetí mezi odbornou veřejností. Nastíněny jsou životní mezníky umělkyně, jež se výrazně odráží v její výtvarné práci. Kapitoly věnované malířskému dílu jsou řazeny chronologicky a zabývají se vybranými cykly obrazů. Závěrem práce je zamyšlení nad možnými souvislostmi díla Prokopcové v rámci uměleckého kontextu a především naznačením jedinečnosti a subjektivnosti přístupu umělkyně, jejíž dílo nebylo dosud plně doceněno.
|
|
Abstraktní tendence v českém umění v 70. a 80. letech
LAZÁRKOVÁ, Simona
Diplomová práce s názvem "Abstraktní tendence v českém umění v 70. a 80. letech" je zpracována ve formě teoretické a tvůrčí praktické. V teoretické části jsou předkládány abstraktní tendence v českém umění v 70. a 80. letech 20. století představující tvorbu umělců tvořících s námětem koule a geometrického tvaru kruhu v plošné a prostorové tvorbě. Prostor je dán představitelům - Václavu Boštíkovi, Stanislavu Kolíbalovi, Hugo Demartinimu, Vladimíru Škodovi a Woody Vasulkovi. Praktická část je prezentována grafickým provedením s kruhovým námětem s následně navazujícím prostorovým řešením v sádrovém vyhotovení. Vše je doprovázeno grafickými zkouškami a sádrovými odlitky kruhových objektů.
|
|
Pocta Karlu Malichovi
SVOBODOVÁ, Dominika
Bakalářská práce Pocta Karlu Malichovi sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje především osobnosti, životu a dílu Karla Malicha. Dále nastiňuje historický a společenský kontext Malichovy tvorby a v neposlední řadě se zabývá energií jako inspiračním prvkem v Malichově produkci. Praktická část navazuje na teoretickou část realizací maleb. Také si klade za cíl porozumět Malichovu dílu a jeho podnětným zdrojům.
|