Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie pro hodnocení výše škody na vozidle po nehodě běžným řidičem
Benda, Aleš ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odhadem škody na osobním vozidle při autonehodě bez zranění. Podstatnou část diplomové práce je sociologický průzkum, postup při dopravní nehodě, analýza vozového parku a výstupy z programu Audatex. Výsledkem diplomové práce je brožura Jak správně zvládnout dopravní nehodu s podrobným popisem jak odhadnout vzniklou škodu při dopravní autonehodě.
Analýza a vyhodnocení rizik dopravně spediční firmy
Čegan, Tomáš ; Máša, Votěch (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu a vyhodnocení rizik v dopravně spediční firmě – Doprava Vícha s. r. o. Práce popisuje současnou situaci v dopravě, příslušnou legislativu a metody k analýze a vyhodnocování rizik – FMEA, WHAT IF. Dále popisuje současný stav ve firmě a analyzuje příčiny vzniku a dopady rizik spojených s přepravou nákladními vozy. Na základě provedených analýz navrhuje sadu opatření, jak tyto rizika zmírnit. Přílohou práce je provozní příručka pro řidiče se soupisem postupů chování v rizikových situacích.
Aspekty zásob v maloobchodě: modely přirozených úbytků zásob a ztratného
Beranová, Michaela ; Solař, Jan (oponent) ; Žufan, Pavel (oponent) ; Buřita, Ladislav (oponent) ; Fedorová, Anna (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou stanovení objektivní výše normy přirozených úbytků zásob a ztratného v maloobchodě. V rámci disertační práce jsou zkoumány faktory, které ovlivňují výši nezaviněných ztrát na zásobách, a možné přístupy ke kalkulaci relevantní výše normy přirozených úbytků zásob a ztratného v typických maloobchodních prodejnách. Disertační práce svým zaměřením reaguje na problém, který v oblasti daní z příjmů existuje již od roku 1995, avšak jeho koncepční řešení stále chybí. Tímto aktuálním problémem, jež se projevuje zejména v oboru maloobchodního podnikání, je právě stanovení objektivní výše normy ztratného a přirozených úbytků zásob. Disertační práce je založena na rozsáhlém výzkumu, který byl realizován nejen v provozovnách maloobchodu, ale také na straně správců daně. Na základě výsledků provedeného výzkumu byly vymezeny hlavní faktory, které mají významný vliv na objem přirozených úbytků zásob a ztratného v typických maloobchodních prodejnách. Na těchto faktorech a determinaci jejich vlivu jsou následně vystavěny dva matematické modely pro určení objektivní výše normy přirozených úbytků zásob a ztratného v konkrétní maloobchodní prodejně. Jedná se o model založený na statistických metodách vícenásobné regrese a o model, jehož základem je fuzzy logika, resp. fuzzy matematika. V závěru disertační práce jsou oba realizované modely diskutovány, a to jak po stránce jejich relevantnosti, tak také z hlediska jejich praktické aplikace. Závěr disertační práce představuje rovněž shrnutí přínosů této práce pro praxi a teorii a jsou zde nastíněny potenciální možnosti další vědecké práce v této oblasti.
Rizika mobilních zdrojů spojená s oceňováním škod na životním prostředí
Hefková, Lenka ; Popelová, Barbora (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je problematika oceňování škod na životním prostředí. V první části je popsán současný stav (rizika mobilních zdrojů, jejich analýza a hodnocení, metody hodnocení škod, legislativa). Je patrno, že daná problematika je aktuální téma a je potřeba jej řešit. V další části jsou popsány materiály a metody, které řeší danou problematiku a popis modelového příkladu na ocenění škody. Cílem je sestavení takové metody, která ocení modelovanou škodu a je posléze aplikovatelná i na reálný problém. Součástí je i analýza rizika. Daná metoda vychází z obecného přístupu Sejáka, konkrétně je využita tabulka s konkrétními čísly pro výpočet újmy. V závěru je shrnuto, že cíle dosaženo bylo a modelová škoda byla oceněna nefinančně i finančně. Doporučení je využít neboli zdokonalit metodu i pro skutečné havárie mobilních zdrojů v praxi.
Bezpečnost automobilů Škoda
Poláš, Maroš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zameriava na históriu a bezpečnosť automobilov značky Škoda. Prvá časť sa zaoberá históriou bezpečnosti ako aj históriou automobilov Škoda. Druhá časť je rozdelená na desaťročia a v nich sú popísané jednotlivé modely áut z hľadiska ich aktívnej a pasívnej bezpečnosti, ako sa vyvíjali jednotlivé bezpečnostné prvky a aj samotné vozidlá od roku 1964 do roku 2015.
Powertrains of Octavia vehicles
Friedl, Michal ; Vopařil, Jan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
This bachelor's thesis is concerned of powertrains of Skoda Octavia vehicles. It describes their attributes, technologies used, engineering solutions, development and usage during the time, when Skoda Octavia was being sold on Czech, resp. Slovak market.
Oceňování škod na stavebních objektech
Šolc, Karel ; Švadlenková, Markéta (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce "Oceňování škod na stavebních objektech" se zabývá oceňováním vad a škod na stavebních objektech. V práci je vysvětleno co je škoda, vada jak se definují oceňují. Na příkladě stavebního objektu je provedeno definování vad, škod a následně provedeno ocenění. V závěru je provedeno celkové zhodnocení.
Autocentrum VW Group
Sedláček, Jakub ; Štikar, Jaroslav (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce je návrh novostavby Autocentra VW Group. Novostavba je situována na pozemku v městské části Brno-Zábrdovice. Hlavní část řešeného území je v současnosti vedena jako brownfield referenčního čísla 3402 s bývalou průmyslovou výrobou. Pozemek je vymezen ulicemi Cejl a Jana Svobody na jeho jižní a severní hranici, přičemž právě propojení těchto dvou ulic je charakteristickým prvkem řešeného území. Řeka Svitava potom definuje východní hranici pozemku. Řešené území je mírně svažité ve směru k řece. Stavební objekt tvoří tři dilatační celky. Každý z nich odpovídá specifickému provozu – showroom, sklad a servis pro značky VW, Škoda, Audi a Seat. Navržené autocentrum je jednopodlažního halového typu, nepodsklepené. Část showroomu zahrnuje galerii s kancelářskými prostory ve druhém nadzemním podlaží. Hlavní konstrukční systém je definován ocelovým skeletem – ocelovými sloupy a vazníky. Svislé nosné prvky tvoří ocelové sloupy ze dvou profilů U280 (showroom) a profilů HEA 260 (sklad, servis). Vodorovné konstrukční prvky zahrnují příhradové vazníky a ocelové IPE profily. Zavětrování je tvořeno kombinací ztužujících železobetonových stěn a ocelových táhel. Ocelová konstrukce je založena na základových monolitických železobetonových patkách doplněných o vrtané piloty. Po obvodu jsou patky propojeny železobetonovými pasy. Prosklené části obvodového pláště jsou tvořeny fasádním systémem Schüco, který je doplněn o výrazný hliníkový stínící systém z vertikálních lamel Alaris. Zbývající plochách fasádního pláště je představována systémem izolačních panelů Kingspan s vertikální drážkou. Nosnou vrstvu konstrukce stropu a střechy tvoří trapézový plech se spřaženou betonovou deskou. Střecha všech částí je řešena jako jednoplášťová s vnitřními vtoky. Hydroizolaci tvoří souvrství asfaltových SBS pásů.
Stanovení výše škody v případě výskytu vad a poruch krytových vrstev netuhých vozovek pozemních komunikací
Špaček, Petr ; Jůza, Petr (oponent) ; Kledus, Robert (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Dizertační práce sleduje možnosti finančního hodnocení stavu krytových vrstev netuhých vozovek pozemních komunikací, ve vztahu k celkové životnosti vozovky a jednotlivým možnostem údržby a oprav, v případě výskytu vad a poruch, z pohledu soudního inženýrství. Je provedena analýza problematiky související s posuzováním vad a poruch krytových vrstev netuhých vozovek v rámci znalecké činnosti jak v České republice, tak i v zahraničí. Dále jsou zpracovány cenové modely vybraných stavebních prací souvisejících s opravami a údržbou netuhých vozovek, přičemž jsou v rámci možností autora porovnány tržní ceny některých stavebních prací ve vybraných regionech s cenami dle obecně v praxi užívaných cenových soustav. Cílem této dizertační práce je vytvoření jednotné metodiky finančního vyčíslení výše škody v případě výskytu vad a poruch krytových vrstev netuhých vozovek pozemních komunikací pro soudně znaleckou praxi v České republice.
Systémový přístup ke stanovení výše škody na životním prostředí při transportu nebezpečných chemických látek
Popelová, Barbora ; Božek,, František (oponent) ; Balog, Karol (oponent) ; Kledus, Robert (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Současný stav stanovení výše škod na životním prostředí je zaměřen především na důsledky dlouhodobého působení negativních faktorů, jako jsou například emise z dopravy a průmyslu. Významná poškození mohou být způsobena i v důsledku krátkodobého působení, jako jsou například havárie během transportu nebezpečných látek, kdy dojde k jejich úniku a to buď následkem poruchy na vozidle, nebo při dopravní nehodě. Škody, které jsou v souvislosti s nimi následně řešeny, ve většině případů zohledňují pouze náklady spojené s likvidací a sanací zasaženého území. Je však důležité si uvědomit, že od vzniku škod do doby návratu prostředí do původního stavu, je-li to vůbec možné, dochází k mnoha změnám nesoucí další související náklady spojené s jejich náhradou. Příkladem je nemožnost využívání funkcí, které poškozené území poskytovalo. Cílem dizertační práce proto bylo analyzovat současný stav stanovení výše škod na životním prostředí, analyzovat vhodné metody pro sjednocení postupu v rámci znalecké činnosti a navrhnout systémový přístup stanovení výše škod na ŽP. Navržený postup byl následně implementován do softwarového nástroje, který by měl sloužit pro potřeby soudně znalecké a expertní činnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.