| |
|
Elektronický obchod ve 3D rozměru
Spousta, Martin ; Dvořák,, Jiří (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o problematice tvorby 3D elektronických obchodů v obecné rovině praktického využití. Obsahuje popis současného stavu elektronických obchodů, teoretické řešení problému přechodu na 3D s popisem výhod, nevýhod a zdůvodnění nového řešení. V neposlední řadě obsahuje i jeho praktické provedení.
|
|
Vytvoření podpůrných výukových prostředků pro kurz Moderní počítačová grafika
Silber, Marek ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce je rozdělena do dvou částí, kde první část se zabývá přehledem výuky a práce v 3D softwaru na českých univerzitách včetně srovnání jednotlivých programů. Popisem historie programu Blender, který byl vybrán pro podporu výuky předmětu Moderní počítačová grafika. V druhé části práce, která je více prakticky zaměřená je popsané základní ovládání programu od prvního spuštění a orientaci v jednotlivých sekcích programu a nastavení pracovního prostředí pro samostatnou práci. V práci jsou popsány základní transformační příkazy změny polohy, rotace a změnu měřítka objektů a editační příkazy jako je kopírování, mazání, skrývání a duplikace jednotlivých objektů včetně jejich teoretických popisů. Na transformační příkazy objektů navazuje práce se světlem včetně praktických ukázek jednotlivých druhů osvětlení. V posledních dvou kapitolách je popsána práce s materiály a texturami. Cílem této práce je popsat začátečníkům programu Blender orientaci v programu a elementární práci s objekty a přiřazení jednotlivých materiálů a textur jednotlivým objektům a jejich nasvícení ve scéně.
|
| |
|
Interaktivní průchod obcí Borkovany před rokem 1970
Starý, Miroslav
Starý, M. Interaktivní průchod obcí Borkovany před rokem 1970. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Práce se zabývá analýzou nástrojů pro tvorbu 3D scén a nástroji pro tvorbu interakcí, postupným modelováním a programováním interaktivního průchodu obcí Borkovany před rokem 1970.
|
|
Animovaný interaktivní 3D model části počítače
Michalík, Petr
Michalík, P. Animovaný interaktivní 3D model části počítače. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Diplomová práce popisuje možnosti tvorby, využití a prezentace trojrozměrných modelů, výběr vhodného řešení tvorby a prezentace trojrozměrných modelů, vytvoření statických trojrozměrných modelů počítačových komponent a jejich doplnění o animaci a interaktivní prvky.
|
| |
| |
| |
|
3D modelování v Blenderu
Matiášek, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem této práce je vytvoření ucelené příručky k programu Blender, která provede začínajícího uživatele procesem modelování. Blender je animační a vizualizační svobodný software určený k práci s 3D grafikou, který najde své uplatnění v televizním průmyslu, herním průmyslu, filmu či reklamně. V úvodu tato práce zmiňuje jeho výhody, nevýhody i obdobné produkty dostupné na světovém trhu. Zbytek práce se již věnuje tvorbě 3D modelu a popisuje postupy modelování, texturování, osvětlení a renderování scén.
|