Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  začátekpředchozí107 - 116dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vznik a strategie občanského sdružení Zakladno
Kožnerová, Petra ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzniku a strategie neziskové organizace na konkrétním příkladě občanského sdružení ZaKladno. ZaKladno je zatím poměrně krátce fungující organizace, která se teprve rozvíjí. Praxe dokazuje, že pro následný systematický a efektivní vývoj organizace je nutný strategický plán. Vytvoření realistického strategického plánu je cílem této diplomové práce. Teoretická část práce pojednává o principech a legislativě neziskového sektoru v ČR. Metodika teoretické části je založena na rešerši literatury. Praktickou část tvoří deskripce současného stavu kulturního sektoru v ČR, principy fungování občanského sdružení ZaKladno a hlavně návrh strategického plánu pro toto sdružení. Závěr práce pojednává o potvrzení či vyvrácení hypotéz a nastiňuje další problémy k řešení.
Ekonomické aspekty fungování horské služby v ČR a v Evropě
Krytinářová, Jana ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Strouhal, Jiří (oponent)
Předmětem této práce je analýza ekonomických aspektů horských služeb, nejen v České republice, na základě získaných informací ze specializovaných zdrojů. V teoretické části jsem definovala neziskovou organizaci, jakožto nejčastější právnickou osobu v zastoupení záchranných organizací. Uvedená jsou také rozdílná členění těchto společností. Dále jsem se zabývala posláním záchranných horských služeb, legislativou a právními formami zastoupení v jednotlivých státech. Z důvodu omezeného rozsahu jsem se v práci detailněji zabývala Horskou službou v České republice. V praktické části je na základě informací, získaných z výročních zpráv a interních zdrojů společnosti, podrobně popsáno hospodaření Horské služby České republiky od roku 2005 až do současnosti. Následuje část věnována vybraným evropským horským službám a jejich podílům zdrojů ve financování podložené komparativní analýzou.
Implementace supervize sociální práce do nestátních neziskových organizací
VOŠVRDOVÁ, Vanda
Diplomová práce se zabývá problematikou zavádění supervize sociální práce do nestátních neziskových organizací. Supervize je nástroj podpory pracovníka, je formou učení, zajišťuje kvalitu poskytované služby a také je velmi důležitým prostředkem proti syndromu vyhoření. Zavádění supervize do organizace ovlivňují různé faktory, na které je v práci poukázáno. Supervize je jedním ze způsobů podpory nezávislého kvalifikovaného odborníka pro sociální pracovníky, jak jej ukládají Standardy kvality sociálních služeb. Cílem práce bylo zjistit, co s sebou nese zavádění supervize sociální práce do nestátních neziskových organizací poskytujících sociální služby v okrese Chrudim. V praktické části prezentuji výsledky kvalitativního výzkumu. Byly stanoveny tři výzkumné otázky a v závěru práce definovány hypotézy. Výzkumné otázky: - Jaké jsou překážky při zavádění supervize do NNO poskytujících sociální služby? Jak je supervize přijímána pracovníky NNO poskytujících sociální služby? Jak je supervize přijímána řediteli/ vedoucími NNO poskytujících sociální služby? Výzkum byl proveden metodou rozhovoru, technikou polo-standardizovaného rozhovoru, který byl uskutečněn s řediteli a pracovníky vybraných organizací. V části Výsledky jsou uvedeny výsledky rozhovorů, které jsou rozděleny do několika oblastí. V diskuzi pak byly hledány odpovědi na výzkumné otázky. Odpovědí na první výzkumnou otázku je, že překážkou zavádění supervize do nestátních neziskových organizací poskytujících sociální služby je nedostatek finančních prostředků. Odpovědí na druhou a třetí otázku je to, že pracovníci i ředitelé nestátních neziskových organizací poskytujících sociální služby přijímají supervizi kladně. V závěru diskuze byly stanoveny na základě odpovědí na výzkumné otázky hypotézy.
Marketingová strategie chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji
DUŠKOVÁ, Miluše
Téma zpracované diplomové práce je Marketingová strategie chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji. V teoretické části práce se zabývám definicí a významem marketingu, strategickým řízením, marketingovým procesem, marketingovým prostředím, nákupním chováním spotřebitelů i marketingovým výzkumem. Pokračuji v popisu legislativního zakotvení chráněných pracovních míst a vyjmenovávám chráněné dílny nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji. Dále se věnuji zaměstnanosti lidí se zdravotním postižením, snažím se vymezit pojem nestátní nezisková organizace. V praktické části se zabývám výsledky výzkumu a podávám návrh marketingové strategie prodeje výrobků z chráněných dílen. Praktická část se vztahuje k hlavním cílům diplomové práce. Prvním cílem práce bylo zmapovat marketingovou strategii chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji. Druhým cílem bylo zmapovat mínění široké veřejnosti ve vztahu k nákupu výrobků z chráněných dílen. A třetím cílem bylo na základě výsledků výzkumu navrhnout marketingovou strategii prodeje výrobků z chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji. V této práci jsem si vymezila dvě hypotézy. První stanovená hypotéza zněla: Chráněné dílny nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji nevyužívají optimálně nástrojů marketingového mixu k prodeji svých výrobků. Druhá stanovená hypotéza zněla: Marketingová strategie má vliv na prodej výrobků chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji. Zvolila jsem kvantitativní výzkum s následným statistickým zpracováním dat. Sběr dat byl realizován prostřednictvím techniky standardizovaného rozhovoru a ankety. V obou případech bylo využito nepravděpodobností techniky výběru vzorku. Základním souborem v rámci kvantitativního výzkumu byl management chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji a široká veřejnost. U vybraného souboru byla pomocí standardizovaného rozhovoru - vedeného telefonicky - získávána potřebná data k výzkumu. Anketa, která se svou formou blížila dotazníku, sloužila v diplomové práci nejen jako doplňující zdroj informací, nýbrž byla využita i k získání primárních dat vybraného vzorku. Vzorek byl vybírán samovýběrem. Celkem odpovědělo 94 respondentů. Prostřednictvím výsledků výzkumu, který se vztahoval k prvnímu cíli, lze konstatovat, že se explanační funkce první hypotézy nepotvrdila. Ve skutečnosti chráněné dílny nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji využívají optimálně nástrojů marketingového mixu k prodeji svých výrobků. Z výsledků výzkumu, který se vztahoval k druhému cíli, lze konstatovat, že se explanační funkce druhé hypotézy potvrdila. S určitostí lze říci, že marketingová strategie má vliv na prodej výrobků chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji. Z výsledků výzkumu řízených rozhovorů s managementem chráněných dílen je patrné, že vedle dlouhodobých zájmů organizace se začínají chráněné dílny zajímat o přání a potřeby svých zákazníků. Preferují segmentovaný marketing, sledují svoji konkurenci a zabývají se konkurenční výhodou. Na druhou stranu neprovádí ucelené marketingové výzkumy a nevytváří marketingové strategické plány. V rámci marketingové mixu vyplynulo, že kvalita výrobků je pro dotazované významná. V komunikačním mixu pracují organizace především s nástroji, které lze využívat s nižšími náklady. Výsledky výzkumu u široké veřejnosti ukázaly, že většina respondentů má povědomí o chráněných dílnách, ale jejich výrobky považují za nedostupné. Hlavním důvodem pro nákup výrobků z chráněných dílem je snaha finančně pomoci. Respondenti očekávají kvalitní a designově zajímavé výrobky, za které jsou ochotni zaplatit vyšší cenu, rozhodujícím podnětem pro nákup může být cenové zvýhodnění výrobku. Dále výzkum ukázal, že reklama v místě prodeje má na respondenty významný vliv, ačkoliv si ovlivnění reklamou neuvědomují.
Participace v nestátních neziskových organizacích dětí a mládeže
VELÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá participací v nestátních neziskových organizacích dětí a mládeže. Konkrétně je zaměřena na možnosti a uplatňování participace ve dvou největších občanských sdruženích v České republice - v Junáku a Pionýru. V první části práce je vysvětlen pojem participace, objasněna její východiska, ze kterých čerpá a o která se opírá. Je zde uvedeno základní dělení participace a zmíněna potřeba výchovy jedince ke každodenní participaci. Součástí zkoumané problematiky je neziskový sektor, a proto se druhá část práce zabývá charakteristikou nestátních neziskových organizací a nastiňuje možnosti využití participace v této oblasti. O možnostech a realizaci participace v Junáku a Pionýru pojednává třetí část práce. Na základě analýzy vybraných dokumentů obou organizací je zkoumání zaměřeno na fenomén participace v základních jednotkách těchto organizací a jejich participace na životě společnosti. Zjištěné poznatky jsou vyhodnoceny a vzájemně porovnány.
Analýza a implementace CRM v neziskovém sektoru
Bešta, Václav ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Basch, Robert (oponent)
Práce se zaměřuje především na analýzu a implementaci CRM systému do neziskové organizace. Hlavními cíly této práce jsou nejprve uvedení do problematiky CRM a Fundraisingu a dále implementace konkrétního vybraného CRM systému do reálné nestátní neziskové organizace. Práce je tvořena spoluprácí s druhým studentem, který se v části analytické/praktické věnuje analýze výběru CRM systému, přičemž tato práce uvádí přímo implementaci daného systému. Teoretická část práce se věnuje teorii o Fundraisingu a o CRM, kde jsou také uvedeny společné aspekty těchto dvou témat. Naproti tomu se praktická část práce věnuje implementaci vybraného CRM systému do konkrétní nestátní neziskové organizace. Teoretická část práce je v závěru rozšířena o rešerši prací na podobné téma. Hlavním přínosem práce bude zavedení CRM systému do nadace, kde bude systém sloužit jako jeden z hlavních nástrojů podporujících Fundraising organizace.
Analýza hospodaření společenství vlastníků jednotek v konkrétních podmínkách Společenství XY
Poutník, Lukáš ; Takáčová, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Štěpánka (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížit hospodaření společenství vlastníků jednotek a poukázat na účetní a daňová specifika této účetní jednotky. Teoretická část se zabývá obecnou charakteristikou nestátního neziskového sektoru v České republice a ve vybraných členských státech Evropské unie. V širších souvislostech je též rozebrána česká legislativa a účetní předpisy související se společenstvím vlastníků jednotek. Praktická část je zaměřena na analýzu účetních a daňových aspektů v konkrétních podmínkách Společenství XY.
Možnosti zapojení nestátních neziskových organizací do Integrovaného záchranného systému
TATÍČKOVÁ, Irena
Bakalářská práce je zaměřena na zapojení nestátních neziskových organizací do integrovaného záchranného systému v Plzeňském kraji. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, definic, forem humanitární a psychosociální pomoci při mimořádných událostech a zásad, jimiž se tato pomoc řídí. Blíže je popsáno několik nestátních neziskových organizací, které poskytují humanitární, psychosociální a preventivně výchovnou činnost v Plzeňském kraji. Praktická část obsahuje analýzu úrovně znalostí a informovanosti příslušníků HZS a skupiny dobrovolníků o úloze nestátních neziskových organizací, v rámci zapojení do integrovaného záchranného systému v Plzeňském kraji.
Komparace financování pečovatelské služby na území správního obvodu obce s rozšířenou působností České Budějovice
ZÍBAROVÁ, Zuzana
Tato práce je věnována komparaci financování pečovatelských služeb na území správního obvodu obce s rozšířenou působností České Budějovice. Teoretická část je zprvu věnována historii vývoje terénních sociálních služeb a definováním pojmu sociální služba. Jsou uvedeny odlišnosti sociálních služeb a jejich specifika. Pozornost je věnována financování sociálních služeb v České republice a v zemích Evropy. Jsou zdůrazněny odlišnosti managementu v neziskovém sektoru. Stěžejní kapitola v diplomové práci je věnována pečovatelské službě a jejím definováním. Dále se práce skládá z praktické části, ve kterých je provedena komparace sesbíraných dat o pečovatelských službách. Jsou uvedeny služby, které pečovatelské služby poskytují, poskytnuté finance na službu, množství klientů, základní informace o poskytovateli a jejich ceník. Data byla sesbíraná k poslednímu čtvrtletí roku 2011. Cílem práce bylo porovnat příjmy a výdaje pečovatelských služeb na území správního obvodu obce s rozšířenou působností České Budějovice. Metodikou byl zvolen kvalitativní výzkum, metodou sekundární analýza dat. Výzkum se týkal čtyř pečovatelských služeb na území správního obvodu obce s rozšířenou působností České Budějovice. Hypotéza byla: Průměrné náklady na 1 uživatele jsou u posuzovaných poskytovatelů ve stejné výši. Hypotéza byla vyvrácena.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   začátekpředchozí107 - 116dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.