Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 135 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
VLIV PRACOVNÍ ZÁTĚŽE NA PSYCHICKÝ STAV POLICISTŮ U SPECIÁLNÍCH SLOŽEK
HOŠKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zabývá vlivem zátěže na psychický stav policistů a to u policistů elitních útvarů. Zaměřila jsem se konkrétně na Útvar rychlého nasazení a Útvar pro ochranu ústavních činitelů. Jejich profese je z pohledu laika možná podobná, ve skutečnosti je však odlišnější, než se zdá. Zajímala mě proto nejen pracovní zátěž a její vliv na psychiku, ale také rozdíly mezi těmito útvary. Cílem mého výzkumného šetření je orientačně zmapovat vliv pracovní zátěže a porovnat míru zátěže psychické u těchto dvou speciálních složek. Dalším cílem je zjistit rozsah, v jakém je ze strany policistů prováděna prevence stresu a kompenzace pracovní zátěže z hlediska komplexní podpory zdraví. Práce je rozdělena na dvě části. Její teoretická část seznamuje s organizací a činností útvarů. Dále se zabývá vymezením pojmů stres, coping a následky stresu, jako jsou syndrom vyhoření nebo posttraumatický syndrom. Taktéž jsem zmínila, v jaké míře je policistům poskytovaná psychologická péče. Empirická část představuje metodiku a organizaci výzkumného šetření, které jsem prováděla kvantitativní metodou formou dotazníku. Nabízí vyhodnocení dat a předpokladů vyplývajících ze stanovených cílů spolu s doporučením pro praxi.
Právní úprava postavení policejních agentů: Studie č. 5.293
Veselá, Hana
Práce se zabývá použitím institutu agenta ve vybraných zemích a jeho zakotvením v právním řádu. Srovnávány jsou evropské úpravy (agent kontrolor) s odlišnou úpravou ve Spojených státech (agent provokatér). Zvláštní část práce se zabývá relevantními rozsudky Evropského soudu pro lidská práva. Použití skrytého (tajného) vyšetřovatele - agenta se změněnou identitou patří mezi zvláštní vyšetřovací postupy, které podléhají zpřísněné kontrole. Jejich použití totiž zasahuje do soukromí osob, které jsou pomocí této metody vyšetřovány. Mezi zvláštní vyšetřovací prostředky patří nejenom použití agenta se změněnou identitou, ale také odposlechy, odposlechy telefonních hovorů, sledování dat v elektronickém styku (včetně jejich rozšifrování), a pod.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vzdělávání policistů jako klíč k jejich profesionalitě
STEJSKAL, Roman
Ve své bakalářské práci, která se zabývá vzděláváním policistů a strážníků obecních policií, se snažím postihnout specifika obou vzdělávacích systémů. Cílem práce je analyzovat systém vzdělání v současné podobě s ohledem na zvyšující se právní vědomí osob, s nimiž policisté při své práci přicházejí do styku. Bakalářská práce se rovněž soustředí na problematiku následného vzdělávání, rozvíjení sociálních dovedností a jejich dalšího využití v praxi. Chtěl bych poukázat na dnešní vnímání policie jako nezbytné složky k prosazení zákonných norem. Práce se zabývá historií a vzděláváním příslušníků bezpečnostních sborů se zaměřením na profesní etiku a přístupem občanů k policii jako k složce, která výraznou měrou zasahuje do jejich práv a svobod. Zároveň poukazuji na dnešní vnímání policie jako nezbytné složky k prosazení zákonných norem. Bakalářská práce je zaměřena na specifika vzdělávání policistů Policie České republiky a strážníků obecní policie v závislosti na výkonu služby a využitelnosti vzdělání v jejich praxi. Zabývá se požadavky, které jsou kladeny na policisty v teoretické i praktické rovině a provázaností teoretické a praktické přípravy pro výkon jejich povolání.
Porovnání pravomocí, úkolů a systému vzdělávání příslušníků Policie ČR a Městské policie se zaměřením na intenzivnější spolupráci mezi oběma složkami.
ŠKOLKOVÁ, Věra
Tato diplomová práce se zabývá úkoly, činností, pravomocemi a systémem vzdělávání policie a obecní policie za účelem porovnání a navržení metodické pomůcky pro účelnou a efektivní spolupráci mezi oběma složkami. I když má každá složka značně odlišnou strukturu i organizaci a věcnou i územní příslušnost, je činnost obecní policie v některých oblastech úzce provázána s činností policie (dohled nad veřejným pořádkem v obci) anebo je na ní navázána (oznamování zjištěných trestných činů policii). V současné době je nezbytné, aby tyto dvě složky aktivně spolupracovaly, měly mezi sebou vytvořeny funkční komunikační kanály a byly neustále informované o důležitých skutečnostech, které se odehrávají v rámci činnosti dané složky (policie informuje např. o osobách, po kterých pátrá, o loupežných přepadeních, vloupáních, krádežích apod.). Stejně tak systém a forma vzdělávání v policii a obecní policii je značně odlišný již proto, že policie jako složka státu je organizována z centrální úrovně, zatímco jednotlivé obecní policie jsou řízeny z úrovně místní samosprávy. Proto záleží na rozhodnutí toho, kdo řídí danou obecní polici, aby rozhodl o tom, jaký druh nadstandardního vzdělávání strážníkům umožní a jaké finanční prostředky může na toto vzdělávání poskytnout. V současné době má mnoho obecních policií dostupnější finanční prostředky pro výstroj, přístrojové vybavení nebo vzdělávání než policie, ale na druhé straně jim chybí některá oprávnění, která by jim pomohla efektivněji vykonávat svou činnost. Přitom drobnou legislativní úpravou již existujícího oprávnění obecní policie by se často vyřešily případy bez současně nutné asistence policie. Cílem této diplomové práce je tedy nastínit, jak by mohly obecní policie ve městech intenzivněji a efektivněji spolupracovat s policií za předpokladu, že budou vyřešeny určité dílčí problémy, a zároveň navrhnout optimální úroveň vzdělávání strážníků těchto obecních policií.
Pocit bezpečí a spokojenost s činností policie – listopad 2012
Tuček, Milan
V listopadovém šetření Centrum pro výzkum veřejného mínění již podruhé v tomto roce zjišťovalo, zda se česká veřejnost cítí ve své zemi bezpečně a zda je spokojena s činností policie.
Důvěra některým institucím veřejného života – září 2012
Buchtík, Martin
Součástí zářijového šetření veřejného mínění CVVM byla otázka zjišťující důvěru občanů ve vybrané společenské instituce: armádu, policii, soudy, rádio, televizi, tisk, neziskové organizace, banky, odbory a církve. Právě u důvěry v církve došlo k poklesu důvěry na 20 %, přičemž  důvěra se dlouhobě pohybuje okolo 30 % (v březnu 2012 29 %).
Porovnání činností Policie, Hasičského záchranného sboru a Zdravotnické záchranné služby ČR , Německa, Rakouska a Slovenska.
NÁVRATOVÁ, Šárka
Porovnání činností Policie, Hasičského záchranného sboru a Zdravotnické záchranné služby ČR, Německa, Rakouska a Slovenska. Různé pravomoci i odlišné pracovní nasazení příslušníků vyvolaly impuls k vytvoření koordinovaného postupu při záchranných a likvidačních pracích při MU ? integrovaný záchranný systém. Integrovaný záchranný systém vznikl z každodenní potřeby spolupráce hasičů, zdravotníků, policie a dalších složek při řešení MU, jako jsou například požáry, havárie nebo dopravní nehody. Policii, Hasičský záchranný sbor a zdravotnickou záchrannou službu řídí zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů mezi základní složky. Tyto složky mají ale také své vlastní zákony a předpisy, podle kterých se řídí. Zákon č. 238/2000 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů, zákon č. 273/2000 Sb., o Policii České republiky a zákon č. 374/2011 Sb., o zdravotnické záchranné službě. Bakalářská práce popisuje, jakým způsobem jsou jednotlivé složky řízeny, jejich organizační struktury a způsob plnění hlavních úkolů. Každý stát má svůj vlastní systém, podle kterého Hasiči, Policie a záchranná služba fungují a v některých případech se liší od systému v ČR. Práce porovnává postupně systém těchto složek vzájemně mezi s sebou, ať už je to z pohledu pravomocí, legislativních opatření, dojezdových časů nebo počtu profesionálního zastoupení zaměstnanců. Poté, co byly stanoveny kritéria, vyhodnocovalo se a dospělo k závěru, že Česká republika nijak výrazně nezaostává v porovnání s Německem, Rakouskem a Slovenskem, ale že v určitých záležitostech je některá země lepší a má propracovanější systém.
Narušení zákonnosti ČR cizinci - migrační vlna velkého rozsahu
ŠKOLKA, Michael
V roce 2004 se ČR stala členem EU a v roce 2007 vstoupila do tzv. Schengenského prostoru. Tyto dva historické okamžiky byly pro ČR důvodem pro vytvoření legislativních změn, které souvisí zejména s ochranou vnějších státních hranic, zajištění veřejného pořádku na území ČR a také zavedení různých směrnic a zákonů, které upravují mimo jiné pohyb zboží a pobyt cizinců na území ČR. Součástí strategie zajištění veřejného pořádku na území ČR je mimo jiné typový plán ?Migrační vlna velkého rozsahu?. Je důležité uvést, že vstupem ČR do Schengenu došlo ke zrušení pozemních hranic a hraničních přechodů a tedy k volnému pohybu osob včetně cizinců. ČR se stala zemí, která má pozemní hranice vnitřní a vnější hranice má pouze na mezinárodních letištích. Tato skutečnost sice přinesla pro občany ČR velké usnadnění např. při cestování, ale zároveň se zde otevírá velký prostor pro mezistátní trestnou činnost, kam bezesporu patří i nelegální migrace spojená s převaděčstvím, obchod s lidmi, narkotiky a zbraněmi. Na základě výše uvedených skutečností je dostatečně odůvodněn závěr, že typový plán Migrační vlna velkého rozsahu má v současné době své reálné opodstatnění a existuje zde riziko, že migrační vlna cizinců může do ČR přijít. Tento předpoklad je podložen výzkumem migračních toků do Evropy a dále do ČR, rovněž je ovlivněno nestabilní politickou situací v afrických a asijských zemích. Tento typový plán upravuje postupy a činnosti vlády, ministerstev, krajských úřadů a obcí. Řadu úkolů plní MV ČR, zejména Odbor azylové a migrační politiky, a dále složky Policie ČR, zejména Služba cizinecké policie v současné době Odbory cizinecké policie zařazené ve struktuře Krajských ředitelství Policie ČR. Dnem 1.1.2011 došlo k zásadní reorganizaci Služby cizinecké policie, jejíž součásti plní úkoly z tohoto typového plánu. Do současné doby nebyly ustanoveny útvary Policie ČR, které by úkoly po orgánech Služby cizinecké policie převzaly, a proto bude z mé strany vytvořen návrh aktualizace tohoto typového plánu.
RIZIKA VZNIKU SYNDROMU VYHOŘENÍ U ZAMĚSTNANCŮ POLICIE
PEŠKOVÁ, Marcela
V teoretické části popíši na základě odborné literatury problematiku syndromu vyhoření a její fáze. Dále jaké jsou vnější a vnitřní příčiny vzniku tohoto onemocnění, jaké jsou příznaky a jaká existuje prevence. V závěru této teoretické části se zaměřím přímo na profesi policisty, na policejní stres a policejní vyhoření.V praktické části se pokusím zjistit na základě kvalitativního výzkumu, jaké existují podle názorů policistů v jejich profesi stresory, které by mohly vést ke vzniku burnout a jaké existují preventivní opatření organizace Policie ČR proti vzniku burnout.
Pocit bezpečí a spokojenost s činností policie – únor 2012
Tuček, Milan
V únorovém šetření CVVM odpovídali oslovení občané na otázky týkající se pocitu bezpečí a spokojenosti s činností policie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 135 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.