Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí105 - 114další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sledování objektu ve videu
Beťko, Peter ; Mlích, Jozef (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací a testováním různých algoritmů na sledování objektu ve videu, založených na principu Částicového filtru. Jejich vlastnosti jsou porovnávány a diskutovány pomocí vytvořeného nástroje, objektivně hodnotícího přesnost sledování. Dalšími tématy práce jsou dynamické přizpůsobování se aktuálnímu charakteru scény a zotavení se z dočasného překrytí sledovaného objektu jiným objektem.
Sledování pohyblivého objektu ve videu na CUDA
Schery, Miroslav ; Polok, Lukáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Táto bakalářská práce se zabývá implementací algoritmu částicového filtru do technologie CUDA za účelem akcelerace jeho výpočtu. Věnuje se popisu metod sledování objektů ve videu a speciálně se zaměřuje na částicový filtr. Popisuje také architekturu CUDA. Vysvětleny jsou postupy implementace a optimalizace použité při vytváření aplikace. Práce je zakončena prováděním rychlostních testů a ověřením schopnosti algoritmu sledovat objekt na různých videích.
Sledování vojenských cílů ve videosignálu
Hamada, Ondřej ; Váňa, Jan (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce shrnuje a popisuje nejrozšířenější metody pro detekci cílů ve videosignálu. Speciálně se zaměřuje na využítí kernel-based metody s použitím mean-shift algoritmu a metody pro porovnávání vzorů. Obě tyto metody jsou doplněny Kalmanovým filtrem. Výsledek je pak aplikován ke sledování cílů jak v normálním videozáznamu, tak i v záznamu z termokamery. Postup je implementován v C++ s použitím knihnovny OpenCV.
Sledování objektů v sekvenci snímků
Švancar, Boris ; Doležel, Michal (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce se věnuje metódam pro detekci pohybu a sledováni objektů ve video sekvenci ze statické a dynamické kamery. Detailně je zde představena metoda odčítaní pozadí s využitím aktualizace pozadí a metoda Lucas-Kanade optický tok. Obě metódy jsou implementovány v testovací aplikaci v jazyce C++ s využitím knihoven OpenCV a Qt a následně jsou podrobeny testování. Závěr práce tvoří zhodnocení dosažených výsledků.
Detekce a sledování malých pohybujících se objektů
Záděra, David ; Mlích, Jozef (oponent) ; Juránek, Roman (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje a popisuje metody vedoucí k detekci a sledování pohybujících se objektů ve videu. Z detekčních metod jsou v práci zmíněny metody odečítání pozadí, segmentace a detekční metody využívající klasifikátorů. Ze sledovacích metod jsou zde představeny metody Kalmanův filtr, metoda TLD a částicový filtr, který je popsán detailněji v samostatné kapitole. Částicový filtr představuje sledovací metodu, která provádí výpočet odhadu nového stavu objektu na základě sady částic. Tyto částice jsou definovány jejich polohou a ohodnocením. Pro každý následující stav jsou tyto hodnoty iterativně aktualizovány novým ohodnocením a převzorkováním. Ze získaných znalostí a poznatků byl vytvořen program, který demonstruje činnost částicového filtru. Tento program je součástí přiloženého DVD, kde jsou i ukázky a výsledky testů.
Počítání lidí na lávce FITu kamerou
Maliňák, Václav ; Nečas, Ondřej (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se věnuje počítání osob ve video sekvencích. Jsou popsány principy a základní metody detekce pohybujících se objektů ve videu. Zmíněny jsou metody LBP, optický tok, jasové histogramy a do hloubky je probrána metoda odečítání pozadí. Následně je popsán princip sledování pohyblivého objektu a metody, jak objekty vhodně počítat. Součástí této práce je aplikace, jenž byla otestována na počítání lidí přecházející přes lávku Fakulty Informačních Technologií, VUT v Brně. V závěru jsou výsledky testování zhodnoceny.
Zamaskování pohybujícího se objektu ve videu
Dostál, Martin ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Maskování pohybujících se objektů ve videosekvenci je zajímavé téma v oblasti počítačového vidění. V této práci je navržena metoda pro sledování a maskování jednoho objektu v reálném čase. Předpokládá se vstupní video pořízené statickou kamerou. Detekce pohybu je založena na odečítání pozadí, které je reprezentováno směsí Gaussových funkcí. Sledování objektu je realizováno kombinací porovnávání tzv. blobů a výpočtu optického toku metodou Lucas-Kanade. Následné maskování využívá vytvořeného modelu pozadí.
Aplikace pro sledování dopravy
Tesař, Filip ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí a sledováním pohybujících se objektů ve videosekvenci. Cílem práce je návrh a implementace aplikace, která z videosekvence zachycující dopravní provoz získá statistická data o jednotlivých vozidlech, například odhadne rychlost vozidla a určí jeho jízdní pruh. Vytvořená aplikace používá metodu odečítání pozadí Mixture of Gaussians a umožňuje sledování více dopravních úseků současně nezávislými kamerami, výstupní údaje ukládá do databáze a uživateli umožňuje jejich zobrazení ve formě grafů skrze jednoduché webové rozhraní.
Gesturální rozhraní pro jednoduché ovládání počítače
Burdík, Vojtěch ; Beneš, Radek (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje poměrně novému počítačovému oboru – počítačovému vidění. Zaměřuje se na rozpoznávání objektů, určení polohy a reakci na určitý pohyb. Cílem práce je sestavit program, který bude schopný pomocí pohybu ruky ovládat počítač, reagovat na definované gesto provedené prsty nebo dlaní a vytvořit na něj určitou akci. Tohoto cíle má být dosaženo bez použití speciálních čidel nebo více kamer, pouze s jednou obyčejnou webkamerou. Ke zpracování obrazu byly využity funkce z knihovny OpenCV a byl sestaven program. Vyhodnocení funkcí je založeno na ověření funkčnosti v praxi, vyhodnocení rychlosti, přesnosti a kvalitě rozpoznání objektu. Poté bylo vytvořeno schéma, jak by mohl program pro gesturální ovládání počítače vypadat a následně byla provedena jeho realizace v podobě jednoduchého programu. Tento program je schopen rozeznat v obrazu objekt, v našem případě ruku, a pomocí vyhodnocení jejího pohybu ovládat kurzor myši na počítači s možností provedení simulace stisku levého tlačítka myši. Dále umožňuje skrolovat v dokumentech horizontálním i vertikálním směrem. Program je velice robustní a práce s ním je velice jednoduchá.
Rozšířená realita v reklamě
Angelov, Michael ; Herout, Adam (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem využití rozšířené reality v reklamě. Cílem práce je vytvořit mobilní aplikaci, která bude reálném čase rozpoznávat a sledovat specifické objekty (např. tištěnou reklamu, loga, atp.) v kameře mobilního telefonu, zjišťovat o nich další informace a zobrazovat je na displeji mobilního telefonu způsobem rozšířené reality. Práce se také zabývá přehledem současných technik v oblasti rozpoznávání, sledování objektu a vyhledávání objektu v obrazových databázích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí105 - 114další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.