Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí102 - 111dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kdo byl lepší? Vettel nebo Schumacher?
Rusnoková, Lenka ; Melzochová, Jitka (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Je Michael Schumacher opravdu nejschopnějším pilotem Formule 1? Nebo se jeho výjimečné výsledky odvíjejí pouze od vlastností jeho vozu? Není mezi závodníky někdo lepší? Při hledání odpovědí na tyto otázky aplikuji různé metody evaluace talentu na data vybraných závodníků F1 v období 1980 až 2013. Jednou z nich je metoda explicitního vyjádření talentu pomocí modelu mnohonásobné regrese s využitím fixních efektů. Její podstatou je oddělení vlivu závodníka od vlivu vozu na celkový výsledek závodu zaznamenaný statistikami. Výsledkem mého zkoumání je zjištění, že nejtalentovanějším pilotem mého výběru není statisticky nejlepší závodník Michael Schumacher ale Fernando Alonso. Díky možnosti vyjádření talentu závodníka, dojde k zefektivnění na trhu práce závodníků díky snížení nákladů na výběr nejlepšího jezdce pro potřeby týmu.
Analýza v oblasti Talent Managementu ve vybrané organizaci
Kalinová, Petra ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Tužová, Julie (oponent)
Náplní bakalářské práce je shrnutí teoretických poznatků z oblasti talent managementu a jeho využití v organizaci. Předmětem praktické části práce je analýza současného stavu a popis průběhu Trainee programu ve společnosti Kooperativa. Smyslem práce bude přiblížit pohled na systém z hlediska personálního útvaru i z hlediska účastníků Trainee programu a jejich očekávání. Cílem práce je nalézt silné a slabé stránky zavedeného programu, poukázat na případné nedostatky a uvést konkrétní návrhy a doporučení vedoucí ke zlepšení fungování dosavadního systému.
Vzdělávání nadaných žáků
HOVORKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání dětí s nadáním na běžných základních školách. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmů schopnost, talent, nadání a dále jeho druhům, modelům a charakteristikám nadaného dítěte. Kromě toho je také zaměřena na vyučovací metody a formy vzdělávání nejen v České republice, ale i v zahraničí. Na závěr uvádí instituce zabývající se dětmi s mimořádným nadáním. Praktická část je zaměřena na výzkum. Jeho hlavním účelem bylo získat informace o vzdělávání a práci s nadanými žáky na základních školách z pohledu učitelů. Ke zjištění bylo zvoleno dotazníkové šetření, které proběhlo na 31 základních školách. Výsledky z tohoto šetření jsou popsány v práci.
Kresba dětí mladšího školního věku (porovnání kresby dětí z běžných tříd a tříd pro nadané děti)
HANUSOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce je zaměřena na kresbu dětí mladšího školního věku. Jsou porovnávány kresby dětí z běžných tříd základní školy s kresbami dětí ze tříd pro nadané. Práce je dělena na dva oddíly, teoretickou a empirickou část. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly. První pojednává o vývojovém období mladšího školního věku. Zmiňuje vývoj osobnosti a sebepojetí dítěte. Zaměřuje se také na kognitivní, emoční a sociální vývoj v tomto období. Ve druhé kapitole je popisována dětská kresba s důrazem na její ontogenezi. Poslední část se zabývá talentem a charakteristikou nadaných dětí. V praktické části jsou porovnávány kresby autoportrétu a vysněného domu obou skupin. Cílem je nalézt a popsat rozdíly v těchto výtvarných projevech. Jsou analyzovány kresby 28 dětí z běžných tříd základní školy a stejný počet kreseb dětí nadaných ve věku 9 11 let. Výsledky jsou získány na základě pozorování kresby a vyhodnocování předem stanovených kritérií.
Řízení rozvoje talentů
Jindřich, Tomáš ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Dědina, Jiří (oponent) ; Černoch, Felix (oponent)
Tématem práce je řízení rozvoje talentů. Cílem práce bylo zjistit, jaké schopnosti se očekávají od talentů v podnicích, co je vhodné rozvíjet u talentů v tréninkovém prostředí, jaká metoda rozvoje je pro talenty nejvíce účinná a co vše je nutné zvažovat při nastavování talent management v podniku. V teoretické části byl analyzován především vývoj přístupů k řízení talentů a současné výklady klíčových pojmů. Na základě zpracování této látky byly nastaveny hypotézy, které jsou vždy několika metodami ověřovány v podnicích a v prostředí vysoké školy. Hypotézy se ověřily zpravidla částečně pro typické prostředí, kde se talenti vyskytují. Nejvýznamnějšími poznatky této práce jsou dva nové trendy. Prvním je poznatek, že kombinovaná metoda rozvoje business coachingu je účinným způsobem rozvoje talentů. Druhý poznatek se váže k řízení talentů v podnicích: nastavení talent managementu v podniku se odvozuje od míry systematičnosti práce daného podniku.
Talent management
Chvátalová, Aneta ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Cetkovský, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem talent management (TM). Jejím cílem je na základě sekundárního a primárního výzkumu provést analýzu současného stavu programů talent managementu ve vybraných společnostech a stanovit nejlepší osvědčené postupy. V části teoretické je nejprve objasněn pojem strategický HR management a následně je představen talent management jako jedna z jeho priorit. Dále jsou definovány základní pojmy talent, zaměstnanec s vysokým potenciálem či nadstandardním výkonem, klíčový pracovník a talent management včetně jeho vývoje, přínosů a rozdílných přístupů. Následně jsou popsány jednotlivé aktivity patřící do procesu řízení talentů a jsou zmíněna úskalí TM. Praktická část je rozdělena do dvou oblastí. První z nich se týká výzkumu ve čtyřech oslovených společnostech a vyhodnocení jejich současných programů talent managementu. Vzhledem ke skutečnosti, že se talent management stále více týká tzv. Generace Y, druhá část je věnována právě této nově nastupující generaci a jejímu pohledu na pracovní život. Závěrečná část obsahuje shrnutí a doporučení v podobě nejlepších osvědčených postupů v oblasti talent managementu.
Talent management a jeho využití pro řízení lidských zdrojů v organizaci
Křenková, Pavla ; Palíšková, Marcela (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Bakalářská práce pojednává o aktuální problematice v oblasti lidských zdrojů, konkrétně talent managementu. Cílem práce je poskytnout komplexní pohled na rozvoj talentů v organizacích z teoretického i praktického hlediska. Získané teoretické znalosti budou aplikovány na příkladu konkrétní společnosti. Na základě rozhovoru s personálním manažerem organizace bude posouzeno, jak se teoretické poznatky shodují či rozcházejí s firemní praxí. Očekávaný přínos práce je popis a analýza řízení talentů společnosti Česká pojišťovna a.s. Práce bude obohacena o vlastní návrhy na vylepšení dosavadního systému. Dále bude zahrnovat výsledky vlastního dotazníkového šetření, které bylo prováděno mezi členy talent programu.
Motivace dětí pro vstup do ZUŠ
ŠŤÁVOVÁ, Martina
Bakalářská práce na téma "Motivace dětí pro vstup do ZUŠ" se v teoretické části zabývá tématem volného času, poukazuje na jeho hlavní funkce a činitele, které jej u dětí ovlivňují. Mezi nejdůležitější činitele jsou zde řazeny rodina, škola, vrstevnická skupina, hromadné sdělovací prostředky a informační technologie. Další podkapitola je věnována vývoji zájmového zaměření v jednotlivých vývojových obdobích dítěte. Neméně důležitým tématem teoretické části je pojem motivace a s ním související pojem motiv, druhy motivů, jeho formy (potřeba, zájem, hodnota, postoj), primární a sekundární motivační systém, volní jednání a vztah mezi motivací a emocemi. V podkapitole nadání se autorka věnuje především definici pojmu nadání, klasifikaci a struktuře nadání, v neposlední řadě také charakteristice uměleckého nadání, do kterého jsou řazeny nadání hudební, taneční, výtvarné a literárně dramatické. Poslední téma teoretické části je zaměřeno na základní umělecké školy. Autorka zde věnuje pozornost jak vzdělávání žáků mimořádně nadaných, tak i žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem bakalářské práce bylo zjistit motivaci dětí pro vstup do ZUŠ v Třebíči, co je vedlo k volbě dané aktivity, jak dlouho a proč se jí věnují. Ke zpracování praktické části byl použit kvantitativní typ výzkumného šetření, metoda dotazování, technika dotazník. Výzkumný soubor S1 byl tvořen žáky ZUŠ v Třebíči, jako výzkumný soubor S2 byli zvoleni rodiče žáků ZUŠ v Třebíči a výzkumný soubor S3 byl tvořen učiteli ZUŠ v Třebíči. Z výzkumného šetření vyplývá, že nejčastějšími motivy vstupu dětí do ZUŠ jsou rodina a velký zájem o danou aktivitu. Otázky zjišťující průměrnou délku věnování se žáků daným aktivitám ukázaly, že se v průměru nejdéle dané aktivitě věnují chlapci hudebního oddělení (5,7 let) a dívky rovněž hudebního oddělení (5,5 let). Nejnižší průměrná délka věnování se daným aktivitám činí 2,3 roky u chlapců tanečního a zároveň i literárně dramatického oddělení, průměrně 3 roky u dívek literárně dramatického oddělení. Ve výzkumu se ukázalo, že hlavním důvodem, proč se žáci daným aktivitám stále věnují, je důvod, že je to baví. Ve výzkumu se také projevilo, že by žáci svoji docházku do ZUŠ neukončili a že jsou se studiem na ZUŠ spokojení. Velkou spokojenost s výukou vyjádřili i rodiče žáků. Z otázek, zjišťujících, zda by se žáci chtěli věnovat daným aktivitám i na profesionální úrovni, nejvíce vyplynula ze strany žáků i ze strany rodičů žáků odpověď "možná". Naopak velká část učitelů se domnívá, že se mezi jejich žáky vyskytují ve velkém množství i žáci, kteří by se daným aktivitám mohli věnovat profesionálně, neboť mají velké nadání, specifické schopnosti a dovednosti, touhu a zájem. Celkem 66 % učitelů také uvádí, že se některý jejich žák začal dané aktivitě věnovat profesionálně. Prostřednictvím výzkumného šetření se projevilo, že žáci jsou ve vyučovacích hodinách velmi kreativní a ke vstupu a úspěšnému absolvování ZUŠ potřebují určité dispozice - specifické schopnosti, dovednosti, přirozené nadání a talent. Z otázek týkajících se vzdělávání žáků s postižením v dotazníku pro učitele vzešlo, že 45 % učitelů se již v rámci působení ve své profesi setkalo se žákem/žáky s postižením. I ve vztahu k absolvování vzdělání na ZUŠ žáka s postižením se učitelé vyjádřili velice kladně a zdůraznili, že za předpokladu sestavení individuálního vzdělávacího plánu a přizpůsobení požadavků s ohledem na schopnosti a možnosti žáka s postižením to lze.
Teorie inteligence a jejich význam pro pedagogickou teorii a praxi
KOTLÍN, Roman
Práce se zabývá teoriemi inteligence a jejich významem pro pedagogickou teorii a praxi. V první části popisuje jednotlivé koncepty inteligence, specifické teorie inteligence, mentální retardace a jejich příčiny a vliv teorií inteligence na pedagogickou teorii a praxi. Ve druhé části předkládá přehled současných pedagogických teorií a praxí, vzdělávání nadaných žáků a vzdělávání žáků mentálně retardovaných. V poslední části se zabývá nabídkou volnočasových aktivit pro nadané děti a děti s mentálním postižením.
Specifika výchovně-vzdělávací práce s nadanými dětmi ve volném čase
ŠÍPOVÁ, Lenka
Tato práce představuje specifika výchovně-vzdělávací práce s nadanými dětmi ve volném čase. Práce je rozdělena do tří částí. V první části po vymezení základních pojmů představuje některé modely a typy nadání. Dále postupně seznamuje s charakteristikou a typy nadaných dětí, jejich identifikací, specifickými skupinami nadaných, a obvyklými problémy nadaných dětí. Druhá část seznamuje s institucemi a organizacemi, které nabízejí volnočasové aktivity pro nadané děti, a také výzkumy, jejichž cílem bylo zjistit, jaká je nabídka volnočasových aktivit v SVČ a jak jsou pracovníci SVČ seznámeni s problematikou nadaných dětí. Třetí část je zaměřena na specifika práce s nadanými dětmi ve volném čase. Pojednává o osobnosti pedagoga volného času a pedagoga nadaných. Dále o principech práce s nadanými dětmi a možných formách rozvoje jejich nadání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí102 - 111dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.