Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí10 - 19další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování a analýza v počítačové síti VUT
Kojecký, Vladimír ; Veselý, Vladimír (oponent) ; Grégr, Matěj (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací nástrojů pro vytvoření simulačního modelu počítačové sítě. Analýza sítě se provádí na základě konfiguračních souborů ze zapojených síťových zařízení. Dle požadavků simulace je nutné se v konfiguračních souborech zaměřit na údaje, které se týkají sledovaných prvků či jejich vlastností nebo by je mohly nějakým způsobem ovlivnit. Výstup je pak předán simulačnímu prostředí, které na základě zjištěných dat vytvoří požadovaný model sítě, na kterém již lze provádět simulace.
Automatizované metody hledání chyb v překladačích
Müller, Petr ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Vojnar, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aplikací metody fuzz testing k testování překladačů a interpretů. V první části pojednává o překladačích, optimalizacích a chybách typických pro optimalizující překladač. Analyzuje vhodnost metod statické a dynamické analýzy pro hledání těchto chyb a jako vhodnou navrhuje dynamickou metodu fuzz testování. V rámci práce byl implementován nástroj pro testování překladačů používající tuto metodu, který byl aplikován na několik případů, přičemž se podařilo nalézt sérii chyb v rozšířených překladačích, a to včetně např. GCC.
Generování 3D stromů na základě vzorových obrázků
Kubiš, František ; Polok, Lukáš (oponent) ; Szentandrási, István (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem možností generování 3D stromů za použití různých metod včetně bezkontextových gramatik a L-systémů. Diplomová práce dále obsahuje kapitolu o evolučních a genetických algoritmech, kde je stručně shrnuta jejich funkce. V této práci byl navržen algoritmus, který má na vstupu 2D obrázek a od uživatele dostane přibližný obrys stromu s polohou počátku kmene. Na základě těchto informací pomocí genetického algoritmu vytvoří 3D strom jenž se vizuálně blíží předloze. Kromě způsobů generování stromů se čtenář seznámí se zpracováním vstupního obrazu a návrhem testovací aplikace.
Paralelní hluboké zásobníkové automaty
Solár, Peter ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Tato práce představuje paralelní hluboké zásobníkové automaty jako paralelní verzi hlubokých zásobníkových automatů. Jsou založeny na pravidlech, podle kterých může automat provést expanzi současně až  n nejvýše položených neterminálních symbolů na vrcholu zásobníku pouze jednou aplikací pravidla. Podmínkou je, aby se na zásobníku vyskytoval dostatečný počet neterminálů. Hlavní výhoda použití paralelních hlubokých zásobníkových automatů spočívá v rychlejším rozhodování.
New Parallel and Regulated Automata and Grammars
Kučera, Jiří ; Průša, Daniel (oponent) ; Sawa, Zdeněk (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
This thesis introduces and studies four new language models with focus on regulation and parallelism in automata and grammars. First, state-synchronized automata systems , present systems consisting of a finite number of pushdown automata controlled by words of a control language over a set of states. Second, unlimited deep pushdown automata , are a modification of deep pushdown automata with no restrictions imposed on the depth of expansion on the pushdown. Third, jumping pure grammars , introduces jumping grammars with no nonterminal symbols. The last one, k#$-rewriting systems , extends #-rewriting systems with additional pushdown memory. The contents of this thesis are divided into three parts. The first part outlines the motivation for introduction of the studied language models and puts them into the context of related formal language theory areas. Furthermore, it gives an overview of the structure of the thesis, reviews fundamental notions of formal language theory and gives a survey of current knowledge related to the subject of research. The second part presents the core of this thesis. Here, formal definitions of all newly introduced language models are given and their expressive power is studied. Finally, this thesis is concluded with a summary of achieved theoretical results as well as related open problem areas, and an outline of the possibilities for further research along with a sketch of possible applications.
Formální popis deskových her
Nowak, Stanislav ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce) ; Kunčar, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout matematický formalismus umožňující popis a zkoumání vlastností deskových her. Práce těží především z poznatků teorie automatů a logického programování. Z teorie automatů se práce zabývá konečnými automaty a jejich možnou aplikací pro potřeby deskových her. Výsledkem je rozšíření konečného automatu pokrývající specifika deskových her nazvané herní automat. Deskové hry jsou komplexní doménou a nabízí se využít k jejich popisu prostředků vyšší úrovně. Takovým prostředkem je i logické programovaní. S využitím logického programování byl navržen nástroj, který umožňuje deklarativní popis her, pojmenovaný herní systém. Tento deklarativní popis tvoří rámec pro implementaci interaktivních her. Propojení obou světů bude demonstrováno převodem herního systému na herní automat.
Obecné gramatiky: Normální formy a jejich aplikace
Klobučníková, Dominika ; Krčmář, Radim (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá problematikou obecných gramatík, normálnych foriem a ich aplikácií. Zameriava sa na kontextové gramatiky ako ich špeciálne prípady. Na základe analýzy tejto množiny bol navrhnutý algoritmus využívajúci princípy Cocke-Younger-Kasami algoritmu za účelom rozhodnutia, či zadaný reťazec je vetou jazyka definovaného kontextovou gramatikou. Výsledná aplikácia implementujúca toto riešenie je navrhnutá pre prácu s kontextovými gramatikami v Penttonenovej normálnej forme.
Generic Realtime Strategies
Baláž, Tibor ; Dvořák, Filip (vedoucí práce) ; Černý, Martin (oponent)
Strategické hry jsou oblastí digitální zábavy, která vždy lákala velké publikum jak hráčů, tak výzkumníků, zda-li to už bylo kvůli modelování vojenských strategií, ekonomických principů nebo automatizovaného rozhodování a umělé inteligence. Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření prostředí, které nabízý možnost efektivního prototypování strategických her s vysokým stupněm abstrakce. Teoretická část práce definuje co je strategická hra, podává úvod do herních enginů a popisuje nový jazyk pro definování strategických her. Praktická část popisuje jak je jazyk interpretovaný do herního enginu a jak pod jeho vlivem probíhá hra. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Generic Realtime Strategies
Baláž, Tibor ; Dvořák, Filip (vedoucí práce) ; Černý, Martin (oponent)
Strategické hry jsou oblastí digitální zábavy, která vždy lákala velké publikum hráčů a výzkumníku, či už to bylo kvůli modelování vojenských strategií, ekonomických principů nebo automatizovaného rozhodování a umělé inteligence. Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření prostředí, které ponouká možnost efektivního prototypování strategických her s vysokým stupněm abstrakce. Teoretická část práce definuje co je strategická hra, podává úvod do herních enginů a popisuje nový jazyk pro definování strategických her. Praktická část popisuje jako je jazyk interpretovaný do herního enginu a jako pod jeho vlivem probíhá hra. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Formální popis deskových her
Nowak, Stanislav ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce) ; Kunčar, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout matematický formalismus umožňující popis a zkoumání vlastností deskových her. Práce těží především z poznatků teorie automatů a logického programování. Z teorie automatů se práce zabývá konečnými automaty a jejich možnou aplikací pro potřeby deskových her. Výsledkem je rozšíření konečného automatu pokrývající specifika deskových her nazvané herní automat. Deskové hry jsou komplexní doménou a nabízí se využít k jejich popisu prostředků vyšší úrovně. Takovým prostředkem je i logické programovaní. S využitím logického programování byl navržen nástroj, který umožňuje deklarativní popis her, pojmenovaný herní systém. Tento deklarativní popis tvoří rámec pro implementaci interaktivních her. Propojení obou světů bude demonstrováno převodem herního systému na herní automat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí10 - 19další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.