| |
|
The Usage of the Norms ISO for the Firm
Dóša, Vladimír ; Pauschek, Alois (referee) ; Luňáček, Jiří (advisor)
In this thesis I'm focusing on current world trends in the field of quality management in industrial production and services. Further I'm applying introduction of ISO standards in a concrete building company and I'm evaluating its efficiency. The thesis also offers a "manual" for introduction of ISO standards.
|
| |
|
The Usage of the Norms ISO for the Firm
Dóša, Vladimír ; Pauschek, Alois (referee) ; Luňáček, Jiří (advisor)
In this thesis I'm focusing on current world trends in the field of quality management in industrial production and services. Further I'm applying introduction of ISO standards in a concrete building company and I'm evaluating its efficiency. The thesis also offers a "manual" for introduction of ISO standards.
|
| |
|
Quality management
DIVOKÁ, Stanislava
The topic of this thesis is quality management system in Berta`s Spa Třeboň. Products and services quality control are basic activities of all companies. Quality control must be global system. The most frequented way of quality securing in Czech Republic is quality control by ISO 9001:2000.
|
|
Process model of manufacturing company
Kuběna, Lubomír ; Řepa, Václav (advisor) ; Pálka, Jan (referee)
This thesis deals with process modeling respectively application specific modeling methodology developed by prof. Ing. Václav Řepa Csc. for the selected company active in manufacturing. The main objective and part of the thesis forms creation of process model. It's preceded by introductory description of the selected company and its global long-term goals set by management, SWOT analysis revealing strengths, weaknesses, opportunities and threats, on the basis of which is elaborated a strategy to exploit opportunities for the development of strengths. Before analyzing the processes and the design of process model Balanced Scorecard analysis is realized. Within its four perspectives, I propose and summarize the identified targets, along with their metrics, current and desired state. Further it's followed by process analysis and elaboration of process models to global (Eriksson-Penker model) and detailed (BPMN notation) level. Models have added the descriptive tables and description and main points of the design are summarized in the end. The main objective of work is followed by others, represented by the comparison of designed model and current situation in company, where is implemented quality management system ISO 9001:2000 (comparing similarities and differences, problems of quality system, etc.) and assessment of enviromental maturity of the company and its functioning from process perspective, using the knowledge model Michael Hammer PEMM (Process & Enterprise Maturity Model). Information obtained from the analysis and designs are put into context with each other to ensure consistency of whole design and my thesis and summarized in Chapter Conclusion.
|
|
Správa dokumentů v souladu s ISO 9001:2000 v malých a středních firmách
Brtník, David ; Kunstová, Renáta (advisor) ; Svoboda, Jiří (referee)
Tato práce je vhodným informačním materiálem pro malé a střední firmy, které se potýkají s problémy správy dokumentů. Dále pro všechny, kteří mají zájem získat podrobnější informace možnostech, jakými lze správu dokumentů ve firmě řešit. Poskytuje obecný úvod do problematiky práce s dokumenty a vysvětluje pojem a funkce dokument management systému (DMS). Dále je popsáno, jaké požadavky má na správu dokumentů norma EN ISO 9001:2000. Na příkladu konkrétní firmy, která provádí proces implementace ISO 9001:2000, potom práce rozebírá problémy, které firmě vznikly v důsledku zanedbání rozvoje a zlepšování procesu správy dokumentů a vysvětluje způsoby, jakými lze vzniklou situaci řešit. Ve firmě jsou identifikovány základní problémy, které vedou k růstu nákladů při práci s dokumenty. Firma definuje své požadavky na řešení a je zjištěno, že požadavky firmy na odstranění problémů, které vznikají při práci s dokumenty se v mnohém shodují s požadavky uvedenými v normě ISO 9001:2000. Jednotlivé možné varianty řešení správy dokumentů jsou v této práci rozebrány, jsou popsány jejich výhody a nevýhody a je provedeno srovnání. V závěru je potom vybrána varianta, která je pro tuto konkrétní firmu nejvhodnějším řešením.
|
| |
| |