Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17,206 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.75 vteřin. 


Analýza vlivu posilňování ochrany duševních vlastnických práv na vybrané ekonomické ukazatele ve vybraných zemích v letech 2013 - 2015
Tománek, Michael ; Zeman, Martin (vedoucí práce) ; Maule, Petr (oponent)
Tato práce analyzuje závislost mezi ochranou duševních vlastnických práv a vybraných ekonomických ukazatelů mezi lety 2013 až 2015. Tématem je vliv ochrany duševního vlastnictví na ekonomický růst a rozvoj. Teoretická část práce analyzuje rozdílné pohledy na problematiku duševního vlastnictví, jeho formy ochrany a analýzu mezinárodní ochrany. Dále definuje HDP, HDP na obyvatele, přímé zahraniční investice a výdaje na výzkum a vývoj. Praktická část práce analyzuje korelace mezi těmito ekonomickými ukazateli a indexem duševních vlastnických práv, jakožto ukazatelem síly ochrany duševních vlastnických práv ve vybraných zemích. Práce se zaměřuje na průmyslové vlastnictví.

Návrh metodiky řízení a správy incidentů a problémů a jejího využití ve vybrané organizaci
Holub, Adam ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Novák, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá návrhem metodiky pro řízení a správ incidentů a problémů (issue), s využitím issue-trackingového nástroje. Cílem práce je takovou metodiku vytvořit a nasadit ji v konkrétní organizaci. Při vytváření Metodiky byly využity doporučené postupy získané ze zdrojových prací, a také autorovi praktické zkušenosti. V teoretické části páce jsou nejprve popsány přístupy, ze kterých vyvíjená Metodika vychází a přebírá některou jejich terminologii. Následně je vysvětleno, co to je issue-trackingový systém a je uveden přehled nejčastěji používaných issue-trackingových systé-mů. V praktické části je vytvářena samotná Metodika. Nejprve je popsána cílová skupina metodiky. Dále jsou definovány typy issue a role používané při práci s issue-trackingovým systémem. Následně je popsáno jak stanovit životní cyklus issue a jak pracovat s jeho atributy. Dále se práce věnuje reportování dat z issue-trackingového systému. Druhá kapitola praktické části práce se věnuje implementaci Metodiky do nástroje JIRA.

Hodnocení systému získávání, výběru a přijímání zaměstnanců
Siřínková, Nela ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vávra, Radovan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje získávání, výběru a přijímání zaměstnanců do společnosti. Cílem této diplomové práce je provedení analýzy procesu získávání, výběru a přijímání zaměstnanců ve vybrané společnosti, zhodnocení současného stavu těchto procesů a vytvoření návrhu a doporučení na zlepšení těchto procesů. Práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. Teoretická část vychází z rešerše odborné literatury a je členěna do kapitol, ve kterých jsou popsána východiska, základní poznatky a systém fungování jednotlivých procesů získávání, výběru a přijímání a adaptace zaměstnanců. Praktická část práce zahrnuje uvedení do oblasti podnikání vybrané společnosti, představení této společnosti, analýzu současného stavu, jeho zhodnocení a návrhy a doporučení na zlepšení procesů získávání, výběru a přijímání zaměstnanců.

Proces adaptace nových zaměstnanců ve vybrané společnosti
Maturová, Inha ; Šmíd, David (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem adaptace nových zaměstnanců ve vybrané společnosti. Její cílem je zjistit, jak probíhá adaptační proces nových zaměstnanců ve vybrané společnosti a zda odpovídá potřebám organizace v této oblasti. V praktické části se zabývám zkoumáním a vyhodnocením průběhu adaptačního procesu nově přijatých zaměstnanců ve vybraném podniku. V rámci praktického výzkumu bylo použito několik kvalitativních metod. První metodou je rozbor vnitropodnikové dokumentace věnované adaptačnímu procesu. Tou druhou je strukturovaný rozhovor s vedoucí personálního úseku vybrané společnosti. Výsledkem této práce je závěr, že adaptační proces ve vybrané společnosti naprosto odpovídá potřebám organizace.

Podnikatelský plán vybrané firmy (model lean canvas)
Strupplová, Lucie ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Přehledný a názorný podnikatelský plán je součástí každého projektu. V současné době patří mezi velmi využívané formy prezentace podnikatelského plánu model lean canvas, který přehledně zobrazuje jednotlivé faktory ovlivňující realizaci projektu. Práce je rozdělena na dvě samostatné části. V teoretické části se věnuje formám podnikatelského plánu a jejich odlišnostmi. Aplikační část se zabývá vytvořením podnikatelského plánu pomocí modelu lean canvas pro firmu operující v oblasti moderních technologií využívajících bezpilotních létajících prostředků UAV, respektive pro jejich vybraný produkt aplikaci MAIA monitorující pohyb UAV. Metodou lean canvas byla zpracována dostupná data a bylo vytvořeno strukturované schéma projektu, na základě kterého lze predikovat úspěšnost jeho realizace . Model lean canvas se osvědčil jako přehledný a optimální model podnikatelského plánu pro projekt dané firmy.

Finanční analýza vybraného lázeňského zařízení
Krautstengelová, Lucie ; Kvítková, Zuzana (vedoucí práce) ; Mlejnková, Lena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá finanční analýzou lázeňského zařízení. Cílem je zjistit finanční situaci a výkonnost vybrané společnosti Priessnitzovy léčebné lázně a.s., která vlastní a provozuje Lázně Jeseník. Teoretická část seznamuje s finanční analýzou. Uvádí její cíle, zdroje, ze kterých čerpá a popisuje vybrané metody. Zmiňuje specifika ekonomiky lázeňských zařízení. Ve druhé části jsou představeny Lázně Jeseník a aplikována a vyhodnocena finanční analýza na vybranou společnost.

Poplatková politika bank v ČR
Burešová, Adéla ; Steininger, Michal (vedoucí práce) ; Eva, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá poplatkovou politikou bank v ČR, což je ožehavé téma v posledních letech. Cílem práce je analyzovat a komparovat vybrané bankovní poplatky v ČR. Dílčím cílem je posoudit vybrané bankovní poplatky z hlediska důležitosti tvorby zisku banky a z hlediska klienta banky. V úvodu teoretické části je popsána základní charakteristika bankovnímu systému. Dále jsou charakterizovány bankovní produkty a služby, bankovní poplatky a politika bankovních poplatků. Součástí vlastní práce je dotazníkové šetření a analýza bankovního trhu z pohledu bankovních institucí v letech 2007 až 2014. Vlastní práce mimo jiné také obsahuje finanční analýzu v letech 2007 až 2015 a analýzu bankovního trhu z pohledu klienta, kde jsou srovnány vybrané bankovní instituce na základě poplatků a komparace vybraných bankovních produktů na základě poplatků. Jsou nadefinovány tři vzorové skupiny, kterým je doporučen nejvýhodnější bankovní produkt a bankovní instituce. V závěru práce jsou formulovány výsledky a doporučení bankám a klientům. Pro daného klienta Student vyšel nejlépe běžný účet UniCredit Bank, U Konto pro mladé. Aktivnímu klientovi byla též doporučena UniCredit Bank s bankovním produktem UKonto. Pro cílenou vzorovou skupinu Důchodce je nejvýhodnější bankou mBank, kde činí měsíční náklady 70 Kč. Klient správnou volbou banky může ušetřit až tisíce Kč/rok.

Posouzení přínosu rekonverze z hlediska hodnoty církevního objektu ve vybrané lokalitě
Strnková, Markéta ; Klika, Pavel (oponent) ; Hlavinková, Vítězslava (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonverzí církevního objektu ve vybrané lokalitě. Na začátku jsou v práci popsány církevní objekty a jejich vliv na okolí, struktura římskokatolické církve a vývoj církevního majetku v průběhu historie. To je doplněno o základní pojmy a možné postupy oceňování kulturních památek. V praktické části se zabývám rekonverzí církevního objektu, konkrétně klášterem dominikánů ve Znojmě. Na základě analýzy Znojma a kláštera došlo k navržení možných využití kláštera. Z nich byly vybrány dvě varianty, které byly porovnány. Z těchto dvou variant byla zvolena jedna jako nejvhodnější možnost pro další využití.

Strategický marketing ve vybrané firmě
POŠVECOVÁ, Lenka
Cílem diplomové práce je navrhnout marketingovou strategii konkrétní společnosti včetně sestavení marketingového plánu s cílem řešení možných změn vyplývajících ze stávající situace. Strategický marketingový proces, který vychází ze strategického řídícího procesu, zahrnuje etapu plánovací, realizační i kontrolní. Na základě marketingové situační analýzy byla sestavena SWOT analýza, stanoveny marketingové cíle, formulovány strategie a sestaven marketingový plán. Realizační etapa ukazuje plnění plánu. V závěru práce jsou zhodnoceny průběžné výsledky a navrženy případné změny, které by měly vést k dosažení plánovaných výstupů na konci daného období.