Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 452 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika pro identifikaci zdrojů vibrací a hluku turbodmychadel
Valenta, Otakar ; Kocman, František (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Poruchy strojů a strojních součástí zpravidla doprovází zvýšené vibrace a hluk. Analýzou těchto vibrací a hluků lze posoudit jejich celkový stav, diagnostikovat problémy a odhalit případné anomálie a poruchy. Pro úspěšnou a praktickou analýzu zvuků a vibrací turbodmychadla je nutné rozlišit zvuky a vibrace turbodmychadla od hluku okolí a v reálném čase získat jejich charakteristiky. V práci je proveden detailní rozbor hluků a vibrací turbodmychadla, jsou popsány příčiny a důvody vzniku jednotlivých vibrací a hluků, jejich závislosti na charakteristických vlastnostech turbodmychadla a zařazení do frekvenčního pásma. V prostředí Matlab Simulink je vytvořen software pro mobilní telefony, který umožňuje analýzu zvuků z turbodmychadla v reálném čase a zobrazení v grafickém prostředí pravděpodobné příčiny hluku a poruchy turbodmychadla. Software byl testován pomocí zvukových záznamů zvuků turbodmychadel Garrett GTD2056 a PBST TCR16. Software je vytvořen ve studentské verzi programu Matlab a může sloužit jako základ pro tvorbu komerčních softwarových aplikací.
Vliv městské zeleně na kvalitu životního prostředí
Prokš, Dominik ; Zlámalová Gargošová, Helena (oponent) ; Doležalová Weissmannová, Helena (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem vlivu městské zelně na kvalitu životního prostředí. Jako první téma se objevuje pojem urbanizace a na to úzce navazuje to, co město jako takové pro společnost přestavuje. Dále je velká pozornost již věnována městské zeleni a její funkcím a vlivům na životní prostředí ve městech. Veřejná zeleň má vliv na ovzduší a klimatické funkce, také na hospodaření se srážkovou vodou, zamezování šíření hluku, zachytávání prašnosti a v neposlední řadě má zeleň pozitivní vliv i na psychiku obyvatel. Dále je v práci věnována pozornost údržbě a péči o rostliny a travní porosty. V praktické části je rozebírána koncepce správy a podoby veřejné městské zeleně na území statutárního města Brna, kde mimo jiné jsou popisováni jednotliví správci městské zeleně na území města a jejich povinnosti i problémy, které jsou s údržbou spjaty. Je přiblížena i funkce geologického a informativního systému zvaného GIS, který právě pro správce a pro širokou veřejnost představuje aplikaci pro přehlednou orientaci ve městě a jeho prostředí. Poslední kapitola je věnována měření koncentrací znečišťujících látek v brněnském ovzduší.
Snížení vibrací a hluku v interiéru osobního automobilu
Patočka, Pavel ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou snižování vibrací a hluku v interiéru osobních vozidel, která je dnes hojně řešena dodatečným odhlučňováním za pomoci vibrace tlumicích a zvuk pohlcujících materiálů. V rámci rešeršní části této práce jsou proto kromě metod měření vibrací a hluku podrobně popsány vlastnosti a způsoby aplikace těchto materiálů. Jak již název těchto materiálů napovídá, jejich hlavním cílem je utlumit vibrace a pohltit zvuk. Jejich princip zjednodušeně spočívá v přeměně mechanické, respektive zvukové energie v energii jinou (nejčastěji tepelnou). Aplikací těchto materiálů na nějakou strukturu jsou však ovlivněny její modální vlastnosti, mezi které se řadí vlastní frekvence a vlastní tvar. Pro bližší prozkoumání ovlivnění vlastní frekvence a vlastního tvaru po aplikaci vibrace tlumicího materiálu na nějakou strukturu byla provedena jak numerická, tak experimentální modální a harmonická analýza jednoduchého plechového vzorku. Přínos vibrace tlumicích a zvuk pohlcujících materiálů z hlediska dodatečného odhlučnění vozidla byl na základě provedené rešerše vyhodnocován provedením jízdní zkoušky v reálném provozu.
Výluky kolejí na železničních drahách
Kapounek, Jan ; Kovařík, Radovan (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou nákladů na dvě konkrétní výluky organizované Správou železnic, zvláštní pozornost je věnována rozboru nákladů od zpoždění a hluku. Jedná se o výluku na části trati Olomouc–Nezamyslice a výluku na trati Kroměříž–Zborovice. Práce je pomyslně rozdělena na dvě hlavní části, z nichž první se věnuje obecnému popisu výluk z hlediska legislativy a předpisů a povšechně představuje výchozí dokumenty pro tuto práci. Druhá část je uvedena vytyčenými cíli a vedle ocenění nákladů vzniklých od konání dvou zmiňovaných výluk se dotýká i provozního hlediska výluk. V závěru jsou shrnuty výsledky, zhodnoceny poznatky a popsána doporučení pro konání podobných výluk.
Problematika NVH u testování vozidel na válcovém dynamometru
Jiříček, Martin ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hluku a vibrací při testování vozidel na válcovém dynamometru. Jejím cílem je vhled do oboru válcových dynamometrů, jejich konstrukce a funkce, poskytnout přehled možností měření vibrací a hluku na vozidlech a objasnit možnost využití válcového dynamometru jako měřicího zařízení pro kompletní analýzu hluku a vibrací, včetně zhodnocení jeho výhod a nevýhod na základě dostupných studií a literatury.
Větrné elektrárny
Šponiarová, Petra ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Výroba elektrické energie z obnovitelných zdrojů je velmi aktuálním tématem. Do této oblasti patří také výroba elektrické energie pomocí větrných elektráren, kterými se zabývá tato bakalářská práce. Za účelem vytvoření přehledu typů větrných elektráren byla provedena rozsáhlá rešeršní studie. Z hlediska využívání větrných elektráren v obydlených územích je velmi diskutovaným tématem kromě vizuálního efektu i oblast vibrací a hluku, na kterou má zásadní vliv konstrukce větrné elektrárny. Pro stanovení ovlivnění člověka větrnými elektrárnami jsou prováděny technické experimenty, které se řídí jednotlivými normami a doporučeními. V rámci práce je za účelem posouzení hluku a vibrací větrné elektrárny navržen technický experiment, který využívá rozdílné přístupy z důvodu stanovení kritických komponent. Součástí návrhu je výběr vhodné měřicí techniky a volba místa pro její následné použití. Závěrem je využívání větrných elektráren kriticky posouzeno.
Užití převodových ústrojí u elektromobilů
Běloušek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Bakalářská práce nejprve rozděluje elektromobily podle jednotlivých koncepcí, přičemž cílem je přiblížit a popsat charakteristické prvky, kterými se liší od konvenčních vozů a jenž jsou v různých typech elektromobilů užity. Z podstaty elektromobilu je zřejmé, že elektrická energie potřebná k pohonu musí být vhodným způsobem skladována, a proto je část práce zaměřena na baterie a komponenty k takovémuto pohonu potřebné. Pohonný trakt elektromobilů, jenž je dále popisován, se liší v závislosti na přítomnosti či absenci spalovací jednotky a míře jejího příspěvku k pohonu vozu. Společným znakem je elektromotor, který mění elektrickou energii na mechanickou, a bez kterého by pohonný trakt nebyl kompletní. Využité převodovky v elektromobilech jsou ovlivněny typem pohonné jednotky, se kterou mají být v součinnosti, a proto je z každé skupiny vybráno jedno ústrojí. Zástupcem hybridů je planetové převodové ústrojí vozu Toyota Prius 2010, čistě bateriové vozy jsou zastoupeny jednostupňovou převodovkou společnosti Tesla a zmíněny jsou vícestupňové převodovky udávající trend v této oblasti. Vzhledem k absenci spalovacího motoru u některých typů se do popředí, co se hluku a vibrací týče, dostávají převodová ústrojí, u kterých je hlavním zdrojem vibrací záběr ozubených kol a řinčení dalších komponent převodovky. Těžištěm poslední části práce je návrh technického experimentu pro měření vibrací a hluku od dvoustupňové automatické převodovky, kterému předchází teoretický základ věnující se měření těchto nežádoucích projevů. Samotný návrh bere ohled na vhodnost měřicí aparatury, správnou volbu komponent realizující uzavřenou smyčku a také na zástavbový prostor akustické komory.
Metody snižování hluku v konstrukci osobních vozidel
Kubica, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření rešeršní studie týkající se metod snižování hluku v konstrukci osobních vozidel. V úvodu se práce zaměřuje na akustiku a vliv hluku na člověka. Dále se zaměřuje na způsob vytvoření hluku ve vozidle a jeho potlačení. V závěru práce zhodnocuje určité vybrané metody při potlačování hluku osobního vozidla.
Určení NVH parametrů skříně převodovky
Belák, Kristián ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá určením NVH parametrov skrine prevodovky. Úvodná časť je zameraná na potrebné teoretické poznatky. Následne obsahuje modálnu analýzu s výpočtovým a experimentálnym prístupom, ktoré sú voči sebe porovnávané. V prípade výpočtového prístupu je tiež zahrnutá analýza vplyvu predpätia skrutiek na modálne vlastnosti štruktúry. Práca ďalej pokračuje harmonickou analýzou s výpočtovým a experimentálnym prístupom, vrátane ich vzájomného porovnania. Na základe týchto analýz sú v závere práce navrhnuté konštrukčné úpravy pre zlepšenie NVH parametrov, ktoré sú s využitím výpočtového prístupu porovnávané vzájomne a voči pôvodnej geometrii.
Určení NVH parametrů rovinné desky
Bouchner, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Práce se zabývá zkoumáním a ověřením funkčnosti výpočtového modelu pro řešení akustických problémů a vibrací na zdroji hluku ve zjednodušené podobě, konkrétně na litinové destičce, obrobené ze skříně převodovky. Hlavním cílem je provedení sady experimentálních a výpočtových analýz, popisujících chování nejen struktury, ale zejména akustického prostoru kolem desky. Díky možnosti porovnávat data mezi reálným vzorkem a výpočtovým modelem lze získat náhled na funkčnost či limity výpočtového řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 452 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.