Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Elektrický pohon závodních vozidel
Nosek, Václav ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá kategoriemi motorsportu s vozidly využívajícími elektrický pohon. V teoretické části je nejprve zmíněna stručná historie elektrického pohonu a rozdělení jednotlivých typů elektrických vozů. Hlavní část poté rozebírá základní kategorie elektrického motorsportu a několik modelů se zaměřením na jejich technické specifikace. Praktická část práce věnuje pozornost komparaci konceptů v závodní kategorii T1. Zásadní důraz je zde kladen na ověření aktuálně dosažitelných schopností elektrického pohonu ve srovnání s ostatními způsoby využívanými v závodním prostředí dané kategorie.
Koncepce pohonu elektromobilů
Bede, Filip ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Ondřej (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zameriava na prehľad, analýzu a porovnanie súčasných typov koncepcií pohonov elektromobilov, ktoré predstavujú základ pre moderné elektromobily. Pre lepšie pochopenie zloženia a využitia koncepcií boli v práci detailne rozobrané aj jednotlivé prvky ústrojenstva. Práca začína krátkym prehľadom dôležitých míľnikov v oblasti elektromobility. Následne pokračuje detailnou rozpravou používaných elektromotorov, akumulátorov a prevodoviek. Na tie nadväzujú koncepcie pohonov analyzované z hľadiska vplyvu na jazdné vlastnosti a účinnosť elektromobilov. Ďalej sú uvedené príklady moderných elektromobilov, na ktorých sú demonštrované zmienené koncepcie v praxi. V závere boli predstavené aj súčasné koncepcie pohonov spaľovacích motorov, ktoré boli porovnané s koncepciami elektromobilov, a tým poskytujú ucelený pohľad na súčasné trendy v automobilovej technológii.
Výpočet teplotního pole asynchronního motoru
Pavlásek, Ondřej ; Mach, Martin (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje tepelným výpočtům asynchronního stroje. První část práce se zaobírá problematikou asynchronního motoru a vznikem ztrát. Další část je zaměřena na termiku elektrických strojů, teplo a chlazení. Následně byl proveden výpočet rozložení teploty na motoru TM90-4S pomocí programu Motorcad a porovnání těchto výsledků s měřením na stroji.
Převodová ústrojí v elektrických pohonech vozidel
Vlaha, Ondřej ; Poulíček, Matěj (oponent) ; Neuman, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem v oblasti použití převodových ústrojí v elektrických vozidlech. Mapuje rozdělení elektromobilů v závislosti na druhu jejich pohonu. Dále se zabývá rozdělením konstrukcí elektromotorů a analyzuje parametry, které mají vliv na účinnost pohonného traktu. Druhá část práce se věnuje tvorbě výpočetního modelu Tesly Model 3. Tento model byl vytvořen v programu Matlab Simulink a ilustruje se na něm ovlivnění účinnosti pohonného traktu použitím jednostupňové nebo dvoustupňové převodovky při různých jízdních cyklech.
Design of Electric Urban Vehicle Drive System
Pitoňák, Adam ; Míša, Jiří (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
This diploma thesis sets itself into the task of presenting a conceptual design of a powertrain system intended for a small electric vehicle of the L6e category. As a part of this thesis, in the initial part of this work, a survey of components and their optimal arrangement in the powertrain system of a small electric vehicle was carried out. Subsequently, after the presentation of the possible components of the powertrain system, testing of these variants was carried out, both form a mechanical and an electrical point of view, to guarantee the compatibility of the individual parts of the vehicle´s powertrain system. After the evaluation, the optimal variant of the drive system, intended for the concept on a small electric vehicle “Nanos” was selected. To determine the acceleration characteristics and the range of a vehicle equipped with such designed powertrain system, series of acceleration tests as well as vehicle range test according to the first part of the official WMTP cycle, intended for vehicles belonging to the category L6e, were performed. The resulting values of the vehicle´s acceleration and range tests are subsequently compared with the values of already existing vehicles belonging to the same category, thus enabling an overall evaluation of the powertrain system concept.
Energetická analýza pohonných hydraulických jednotek
Čenč, Samuel ; Štigler, Jaroslav (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje popis a rozdělení hydraulických pohonných jednotek. Jsou zde popsány jednotlivé typy hydrogenerátorů, jejich oblast použití, výhody a nevýhody a také způsob regulace výstupních hydraulických veličin. Součástí práce je také stručný popis elektrických pohonů, které jsou využívány jako zdroj mechanické energie pro pohon hydrogenerátorů. Smyslem první části je poukázat na to, že existují dva stěžejní způsoby regulace výstupních hydraulických veličin. Jedná se o regulaci změnou geometrického objemu hydrogenerátoru a regulaci změnou otáček elektromotoru. V hlavní části bakalářské práce je pozornost věnována jednotlivým koncepčním řešením hydraulických pohonných jednotek. Je zde vysvětlena podstata regulace hydraulických veličin, princip činnosti regulace u vybraných reprezentantů s ohledem na jejich dynamiku. Na to navazuje experimentální ověření na reálných reprezentantech, které umožňuje hlubší vhled do problematiky regulace hydraulických pohonných jednotek a průběhu elektrických a hydrulických veličin během přechodového stavu.
Elektrokola
Rynda, Vít ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem elektromobility, konkrétně pohonným traktem elektrokol, popřípadě lehokol. Práce je zaměřena na nejpodstatnější části trakční soustavy, kterými jsou akumulátor a elektromotor. Zahrnuje rozbor jednotlivých koncepcí vzájemného uspořádání zdroje elektrické energie a elektromotoru aktuálně používaných elektrokol. Dále obsahuje popis a charakteristické vlastnosti akumulátorů, od minulých až po současné zástupce. Obsahuje také stručný popis používaných druhů elektromotorů. Praktická část zahrnuje práci se softwarem určeným pro úpravu a konfiguraci řídích jednotek elektrických dopravních prostředků s centrálním elektromotorem. Je provedeno několik nastavení řídící jednotky, kde každé z nich nabízí upravené limity výkonu motoru, úrovně asistence a chování při jízdě. Jednotlivá nastavení jsou otestována za stejných specifických podmínek a vzájemně porovnána. V závěru je navrženo možné ideální řešení v podobě nastavení hodnot ovládací jednotky pro zkoumaná kritéria.
Dálková pásová doprava
Baričiak, Petr ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešen výpočet a návrh pásového dopravníku o dopravovaném množství 3 500 t/hod s délkou 300 m a převýšením 22 m. Úvodní část je věnována podrobné rešerši jednotlivých komponent pásového dopravníku. Dále je v práci proveden funkční výpočet dle normy ČSN ISO 5048, pevnostní kontrola hřídele, ložisek hnacího bubnu a dopravního pásu. V poslední části je rozepsána volba dílů, která vycházela z pevnostních a výpočetních kapitol. Výstupem celé práce je zhotovení výkresové dokumentace obsahující výkres sestavy.
Trends in the development of hybrid vehicles
Ďurica, Matej ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
This bachelor thesis is dedicated to make brief research in the hybrid automotive department, focused on the last ten years of development. The first part describes the categories of hybrid vehicles with an emphasis on the development of accumulators and related technology. An important part is the advantages and disadvantages of systems and drives. The second part deals with the future of hybrid drives, applications mainly in heavy industry, and the possibilities of changing "heavy" fossil fuels with "greener" alternatives. At the end of the work is the evaluation of the impact of the COVID crisis on the automotive industry.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 10000 kg / M5
Drábík, Michal ; Sedláček, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu s nosností 10 000 kg. Práce obsahuje kritickou rešerši dnes vyráběných jeřábových koček a výběr vhodné koncepce. Součástí návrhu jsou výpočty základních částí zdvihového mechanismu, jako jsou: průměr lana, průměry kladek, celkové rozměry lanového bubnu, volba a návrh elektromotoru, převodovky, brzdy, frekvenčního měniče, zubové a bubnové spojky. Poslední kapitola je věnována pevnostnímu výpočtu lanového bubnu, trvanlivosti ložiska, kontrole pevnosti svaru a radiálního zatížení. Součástí práce je výkresová dokumentace sestavy zdvihového mechanismu a svařence lanového bubnu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.