|
Bilaterální vztahy Bavorska s Ruskou federací: Mezi Außenbeziehungen a Nebenaußenpolitik
Zavadilová, Zuzana ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Lizcová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá bilaterálními vztahy Svobodného státu Bavorsko s Ruskou federací období od anexe Krymu v roce 2014 do začátku ruské invaze na Ukrajinu v únoru 2022. Úvodem práce vymezuje modalitu zahraničního působení subnárodního celku vůči celostátní úrovni a klade si výzkumné otázky, zda a jakým způsobem se linie bavorsko ruských vztahů lišila od linie, kterou vedl Spolek. Poté práce zkoumá historickou podobu vzájemných vztahů, aby zjistila, zda se výroky bavorských politiků odvolávající se n ruských vztahů zakládají na realitě, a zda tak opravdu pokračují ve směřování nastoleném převážně na konci 80. let 20. století. Hlavní zkoumané období je analyzováno z rétorické a ekonomické úrovně. Na úrovni politicko rétorické ukazuje, že vztah Bavorska k ovlivňovaly vnitropolitické i vnitrostranické zájmy, které stály i za tím, že v Bavorsko překročilo úroveň se Spolkem a spolkovými zeměmi koordinované zahraniční ní do rozporu vůči Spolku. V ekonomické části se ukazuje dlouhodobý kurz ekonomického pragmatismu, jenž byl ještě více posílen po nástupu Markuse Södera, který se chtěl odlišit od svého předchůdce. Zároveň práce sleduje dvojí, protichůdnou argumentaci: na jedné straně bylo posilování ekonomických vazeb prezentováno jako způsob pomoci Rusku na cestě transformace a demokracie, na straně druhé...
|
|
Marketingová komunikace firmy TEPfaktor
Zavadilová, Zuzana ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Omcirk, Vilém (oponent)
Název: Marketingová komunikace firmy TEPfaktor Cíle: Hlavním cílem této práce je zhodnocení stávající marketingové komunikace firmy TEPfaktor a vytvoření vlastního návrhu na zlepšení komunikace. K vytvoření návrhu bylo nutné provést marketingový výzkum, abychom mohli zjistit stávající marketingové nástroje, které firma používá a vnímání jednotlivých nástrojů zákazníky. Metody: V práci byla použita metoda kvalitativní v podobě rozhovoru a kvantitativní v podobě dotazníku. Rozhovor byl použit na zjištění podrobných informací o firmě a používaných marketingových nástrojů. Díky dotazníku byly shromážděny data od zákazníků firmy. Výsledky: Data z rozhovoru s pracovníky marketingového oddělení firmy a data z dotazníkového šetření, byla zpracována v praktické části. Na základě zpracování údajů byl vytvořen návrh na novou marketingovou komunikaci firmy TEPfaktor, převážně pro získání nových zákazníků. Klíčová slova: Marketingová komunikace, nové trendy v marketingu, marketingový výzkum, dotazník.
|
|
Marketingová komunikace firmy TEPfaktor
Zavadilová, Zuzana ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Omcirk, Vilém (oponent)
Název: Marketingová komunikace firmy TEPfaktor Cíle: Hlavním cílem této práce je zhodnocení stávající marketingové komunikace firmy TEPfaktor a vytvoření vlastního návrhu na zlepšení komunikace. K vytvoření návrhu bylo nutné provést marketingový výzkum, abychom mohli zjistit stávající marketingové nástroje, které firma používá a vnímání jednotlivých nástrojů zákazníky. Metody: V práci byla použita metoda kvalitativní v podobě rozhovoru a kvantitativní v podobě dotazníku. Rozhovor byl použit na zjištění podrobných informací o firmě a používaných marketingových nástrojů. Díky dotazníku byly shromážděny data od zákazníků firmy. Výsledky: Data z rozhovoru s pracovníky marketingového oddělení firmy a data z dotazníkového šetření, byla zpracována v praktické části. Na základě zpracování údajů byl vytvořen návrh na novou marketingovou komunikaci firmy TEPfaktor, převážně pro získání nových zákazníků. Klíčová slova: Marketingová komunikace, nové trendy v marketingu, marketingový výzkum, dotazník.
|
|
Zdravotně sociální pohled na infertilitu, možnosti řešení neplodnosti
ZAVADILOVÁ, Zuzana
Lidská neplodnost je podle Světové zdravotnické organizace považována za nemoc. Je definována jako stav, kdy při pravidelném pohlavním styku nedojde v průběhu jednoho roku k otěhotnění. Cílem práce je popsat, jak lidé prožívají po fyzické i psychické stránce situaci diagnostiky a léčby infertility. Dalším cílem práce je, aby tato diplomová práce sloužila jako studijní materiál pro zdravotnické a sociální pracovníky z oblasti reprodukční medicíny a zároveň jako informační materiál pro osoby mající problém s otěhotněním a donošením zdravého dítěte. Zvolená výzkumná strategie je kvalitativní. Ve své práci jsem použila metodu CAMI {--} rozhovor pomocí počítače s využitím internetu. Soubor tvoří účastníci diskusního fóra na internetových stránkách www.neplodnost.cz . Soubor jsem kontaktovala dvěma způsoby. První způsob byl, že jsem si založila diskusi na téma Diplomová práce a zde jsem požádala účastníky aby mi pomohli s diplomovou prací na téma Zdravotně sociální pohled na infertilitu, možnosti řešení neplodnosti. Nastínila jsem co bych ráda od účastníku zjistila a že bych byla moc ráda za jejich ochotu. Druhý způsob byl, že jsem přímo na těchto internetových stránkách oslovila náhodně vybranou osobu a zeptala se jí zda je ochotna mi pomoci s výzkumem do diplomové práce.
|