Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání seniorů jako symbol aktivního stárnutí
Försterová, Anna ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na postoje seniorů k aktivnímu stárnutí v regionu Kolínska a zkoumá jejich názory na tuto problematiku v kontextu vzdělávání a volnočasových aktivit. Teoretická část práce se zabývá pojmy stáří a stárnutí s důrazem na koncept aktivního stárnutí a popisuje jeho vliv na život seniorů. Dále upozorňuje na význam celoživotního vzdělávání a edukace starších jedinců. Empirická část využívá kvalitativní výzkum, konkrétně polostrukturované rozhovory s celkem osmi participanty. Cílem práce bylo jistit, jak si lidé ve stáří představují aktivní stárnutí a jak se sami do tohoto procesu zapojují. Bylo zjištěno, že pro tyto osoby je aktivní a zdravé stárnutí spojeno zejména s potřebou udržování fyzické i mentální činnosti. Dále byla analyzována motivace účastníků výzkumu k podílení se na aktivitách spojených s aktivním stárnutím. Ta souvisí s jejich zájmem o nové informace a potřebou sociální interakce. Jako nejvýznamnější bariéry pro účast seniorů v organizovaných programech byly identifikovány dostupnost místa konání a zdravotní stav starších jedinců. Rozhovory dále vedly k posouzení významu vzdělávacích a volnočasových aktivit u osob ve vyšším věku. Tyto činnosti mají pozitivní vliv na život seniorů, neboť podporují udržení sociálních vztahů a rozvoj kognitivních funkcí. Na základě...
Role personalisty ve "Firmě XY"
Prchlíková, Alena ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
Cílem výzkumu je identifikovat a analyzovat potřeby v oblasti řízení lidských zdrojů uvnitř malé společnosti, označované jako "Firma XY". Dalším cílem je vytvoření a definice specifických požadavků na pozici personalisty, která by byla nově zavedena v rámci této firmy. Teoretická část diplomové práce definuje základní pojmy týkající se personalistiky a řízení lidských zdrojů. Sleduje vývoj personální práce v čase a změny v přístupu a řízení lidských zdrojů. Dává do souvislosti vliv zdravé organizační kultury s loajalitou a angažovaností zaměstnanců a ve svém konečném důsledku s dosahováním strategických cílů organizace. Sumarizuje jednotlivé personální činnosti a žádoucí odborné, obecné, digitální a měkké kompetence personalisty, tak jako specifika personální práce v malé firmě. Empirická část diplomové práce se zaměřuje na použité výzkumné metody a nástroje. Analyzuje relevantní dokumenty a pomocí uskutečněných polo strukturovaných rozhovorů případové studie zjišťuje potřeby malé "Firmy XY" v oblasti personalistiky. Identifikuje specifika malé firmy obecně a specifika jednotlivých spřízněných firem souvisejících s jejich činnostmi. Odhaluje vliv majitele na organizační kulturu a chod firem, a strategické cíle "Firmy XY". Zkoumá dopady absence personalisty ve "Firmě XY" na práci jednotlivých...
Virtuální univerzity třetího věku: srovnání České republiky a vybraných evropských zemí
Bízková, Anna ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na virtuální univerzity třetího věku nacházející se na území České republiky. Tyto virtuální univerzity a jejich výukové metody budou porovnány s virtuálními univerzitami třetího věku ve vybraných státech Evropy, konkrétně s virtuálním vzděláváním seniorů ve Velké Británii a ve Francii. V teoretické části bude za použití vhodné literatury popsáno vzdělávání seniorů včetně veškerých souvisejících aspektů gerontagogiky. Dále bude v této části vysvětlena celková problematika virtuálního vzdělávání seniorů, jaké jsou vzdělávací potřeby této vzdělávací skupiny a proč je tato forma výuky vhodná i pro starší populaci. V rámci empirické části bude uskutečněn výzkum za použití metody scoping review. Výzkum bude mít za cíl identifikovat, analyzovat a interpretovat výzkumný problém a vytvořit ucelený koncept virtuálních univerzit třetího věku a porovnat jejich působení v České republice se zastoupením ve vybraných evropských zemích. Pro analytickou část bude použita kvalitativní obsahová analýza. Hlavním zjištěním je, že Virtuální vzdělávání seniorů je klíčovou součástí jejich kontinuálního rozvoje a sociální integrace, což vyplývá z analýzy situace v České republice, Francii a Velké Británii.
Mediální gramotnost seniorů se zaměřením na fake news a jejich identifikaci
Švehláková, Žaneta ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast mediální gramotnosti seniorů. Mediální gramotnost seniorů je v práci propojena s aktuální problematikou fake news a jejich identifikací. Cílem práce je analyzovat preference a využívání médií ve skupině seniorů a identifikovat schopnost seniorů rozpoznat fake news. Sekundárním cílem výzkumných zjištění je stanovit doporučení pro praxi především v oblasti edukace seniorů. Práce se soustředí na periodizaci stáří a vymezení pojmu senior. Dále se orientuje na oblast mediální gramotnosti seniorů především ve vztahu k fake news. Reflektovány jsou klíčové faktory ovlivňující mediální gramotnost seniorů, jako jsou proměny kognitivních funkcí či sociálního života ve stáří. Důraz je kladen na zjištění cílů fake news, potažmo důvody jejich šíření. Práce předkládá definici fake news a dále se věnuje vybraným typům fake news, konkrétně dezinformacím, misinformacím, malinformacím, hoaxům a konspiračním teoriím. Je uveden vztah seniorů k fake news, potažmo jejich znalost tohoto fenoménu. Práce nabízí přehled klíčových znaků, respektive principů pomáhajících rozpoznání fake news sloužících k základní orientaci při jejich identifikaci. V práci je rovněž popsán současný stav mediální gramotnosti seniorů v České republice. Pozornost je věnována preferenci, četnosti využívání a...
Vzdělávání seniorů v oblasti moderních technologií v Lukách nad Jihlavou
Pertlíková, Lucie ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na vzdělávání seniorů v moderních technologiích v obci Luka nad Jihlavou. V dnešní digitalizované společnosti je nezbytné, aby i starší generace zvládla orientaci v moderních technologiích, což přispívá k jejich lepší sociální integraci a samostatnosti. Digitálně gramotný jedinec umí tyto technologie správně využít a je si vědom i potencionálních rizik s tím spojených. Cílem této práce je vytvořit vzdělávací kurz pro seniory, aby splňoval všechna kritéria tvorby vzdělávacího kurzu a zároveň ověřit jeho efektivitu v rámci dotazníkového šetření uskutečněného před a po realizaci kurzu. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy související s problematikou stárnutí, stáří, specifika vzdělávání seniorů, digitální technologie nebo tvorby vzdělávacího kurzu. Praktická část navazuje na teoretická východiska diplomové práce a soustředí se na plánování, realizaci a hodnocení vzdělávacího kurzu. Součástí je i metodika a analýza zpětné vazby od účastníků, získaná pomocí dotazníkového šetření před a po absolvování kurzu. Jsou představeny aplikace jako je Čtečka QR kódů, Záchranka, Mapy.cz, WhatsApp nebo třeba aplikace Překladač. Vše je podpořeno vytvořenými pracovními listy, které fungují jako důležitá vizuální pomůcka pro tuto cílovou skupinu. Tato práce také reflektuje...
Vzdělávání seniorů v rámci U3V z pohledu lektorů
Havelková, Lucie ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
Tématem této diplomové práce je vzdělávání seniorů v rámci univerzit třetího věku na Univerzitě Karlově v Praze z pohledu lektorů. Práce se zabývá klíčovými aspekty tohoto tématu, a to jak z teoretického, tak i praktického hlediska. Hlavním cílem je porozumět procesu vzdělávání seniorů, jak ho vnímají lektoři. Práce popisuje jejich získané zkušenosti, možnosti rozvoje vzdělávání seniorů a vnímané bariéry ve vzdělávání této populace na U3V v rámci celoživotního učení. Teoretická část práce slouží jako základní rámec pro pochopení problematiky vzdělávání seniorů. Využívá odbornou literaturu k definování klíčových pojmů a konceptů. Důraz je kladen na význam celoživotního učení pro seniory a na specifika vzdělávacího procesu v tomto kontextu. Další kapitoly jsou zaměřeny na samotné lektory v souvislosti s didaktickým procesem a psychodidaktikou. Zabývají se osobností lektora, jeho rolí a jeho kompetencemi. Praktickou část práce tvoří samotný výzkum. Ten byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů autorky s lektory celoživotního vzdělávání. Kladené otázky se týkaly oblasti zkušeností lektorů se vzděláváním seniorů, možných bariér v této oblasti a také toho, jaké možnosti vidí v oblasti celoživotního vzdělávání. Získané odpovědi přinesly také užitečné informace o motivaci lektorů pro jejich...
Zkoumání kompetencí aktivizačních pracovníků domovů seniorů
Vronský, Jiří ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hubálovská, Marie (oponent) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá problematikou aktivizace seniorů, resp. analýzou a identifikací kompetencí aktivizačních pracovníků domovů pro seniory. Cílem práce je definovat rámce vzdělanostních a kvalifikačních požadavků na aktivizačního pracovníka v domovech pro seniory, kdy tento pracovník je zásadním zaměstnancem ovlivňujícím pocit bezpečí, sociální zapojení a kvalitu života seniorů. Výzkum byl realizován formou kvalitativního výzkumu, na základě zakotvené teorie, s využitím strukturovaných rozhovorů s aktivizačními pracovníky a s vedoucími pracovníky domovů pro seniory v Ústeckém kraji. Téma aktivizace seniorů je aktuálním a společensky významným, proto je nezbytné věnovat odbornou pozornost i pracovníkům realizujícím aktivizační programy a aktivity. Mezi klíčová teoretická východiska můžeme zařadit edukační vědy, zejména andragogiku a gerontagogiku. Dále demografické a socio-ekonomické souvislosti stáří a strnutí, problematiku modelování kompetenčních profilů a identifikaci vzdělávacích potřeb aktivizačních pracovníků domovů pro seniory. Nastavení kvalifikačních požadavků a systém dalšího profesního vzdělávání této profesní skupiny vycházejí z požadavků současné společnosti a reflektují moderní poznatky z různých vědních disciplín. Aktivizace seniorů je významnou a nedílnou součástí...
Význam profesiografie pro přípravu výběrových řízení na obsazování volných pracovních funkcí
Vronský, Jiří ; Benkovič, Peter (oponent) ; Attl, Pavel (oponent)
Rigorózní práce Význam profesiografie pro přípravu výběrových řízení na obsazování volných pracovních funkcí se zabývá problematikou přípravy výběrových řízení a důležitostí komplexního a metodicky správného přístupu k přípravě celého procesu obsazování volných míst, který by měl vždy vycházet z využití metod profesiografie. Realizace výběrových řízení je doposud vnímána jako součást personálního řízení, ale nezdůrazňuje se její komplexnost, význam pro správný chod organizace a úspěšnost organizace na trhu, vliv na organizační chování, firemní kulturu i výkonnost organizace. Správně popsaná pracovní funkce, se všemi konsekvencemi (organizačními, komunikačními, sociálními i ekonomickými) které, jako taková, v organizační struktuře příslušné organizace má a její obsazení správným zaměstnancem, vybaveným správným vzděláním, schopnostmi, zkušenostmi a kompetencemi, osobnostně vyzrálým, je základním kamenem úspěšně fungující organizace je základem fungování organizace. Práce zdůrazňuje význam profesiografie, jako komplexu činností, které umožňují správně metodicky připravit výběrové řízení na volnou pracovní funkci, analyzovat celé pracovní místo a ukázat, že činnosti skryté pod komplexním názvem profesiografie si lze snadno osvojit. Jejich pomocí pak provést celkový audit obsazované pozice. Osvojením komplexu...
Význam profesiografie pro přípravu výběrových řízení na obsazování volných pracovních funkcí
Vronský, Jiří ; Benkovič, Peter (oponent) ; Attl, Pavel (oponent)
Rigorózní práce Význam profesiografie pro přípravu výběrových řízení na obsazování volných pracovních funkcí se zabývá problematikou přípravy výběrových řízení a důležitostí komplexního a metodicky správného přístupu k přípravě celého procesu obsazování volných míst, který by měl vždy vycházet z využití metod profesiografie. Realizace výběrových řízení je doposud vnímána jako součást personálního řízení, ale nezdůrazňuje se její komplexnost, význam pro správný chod organizace a úspěšnost organizace na trhu, vliv na organizační chování, firemní kulturu i výkonnost organizace. Správně popsaná pracovní funkce, se všemi konsekvencemi (organizačními, komunikačními, sociálními i ekonomickými) které, jako taková, v organizační struktuře příslušné organizace má a její obsazení správným zaměstnancem, vybaveným správným vzděláním, schopnostmi, zkušenostmi a kompetencemi, osobnostně vyzrálým, je základním kamenem úspěšně fungující organizace je základem fungování organizace. Práce zdůrazňuje význam profesiografie, jako komplexu činností, které umožňují správně metodicky připravit výběrové řízení na volnou pracovní funkci, analyzovat celé pracovní místo a ukázat, že činnosti skryté pod komplexním názvem profesiografie si lze snadno osvojit. Jejich pomocí pak provést celkový audit obsazované pozice. Osvojením komplexu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.