Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojem cizoty v díle Julie Kristevy
Vojtíšková, Lenka ; Fulka, Josef (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Téma cizoty se u Julie Kristevy objevuje explicitně i implicitně v různých variacích - jakožto setkání s jinakostí, neredukovatelný prvek subjektivity i afekt, který toto setkání doprovází. Kristeva jej rozvíjí na pozadí svébytné teorie subjektivity, potažmo diskurzivity, kterou ve svém díle předkládá. Ta je dle ní založena na křížení dvou nesouměřitelných modalit procesu značení: sémiotična a symbolična, přičemž prvnímu jmenovanému rozměru přisuzuje potenciál rozvracet ten druhý. Bude to právě motiv cizoty, který se v práci pokusíme představit jakožto pojící linii Kristeviných zdánlivě fragmentárních úvah o básnické řeči, ženské subjektivitě nebo zkušenosti mateřství. Téma cizoty tak nastíníme přinejmenším jako jeden ze stěžejních momentů, skrze který můžeme Kristevino myšlení (a teorii diskurzivity/subjektivity) chápat jako konzistentní, ať už se její psaní pohybuje na poli psychoanalýzy, literární vědy nebo politické filozofie. Klíčová slova: Julia Kristeva, sémiotično, symbolično, cizota
Tvorba interaktivního učebnicového textu z fyziky pro gymnázia
Vojtíšková, Lenka ; Svoboda, Emanuel (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na problematiku učebnic fyziky na středních školách. Náplní první části je výzkum na téma využití učebnic fyziky ve výuce, spokojenosti s jejich kvalitou a možností modernizace v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem a současnými požadavky studentů i vyučujících. Výzkum probíhal dotazníkovou formou. Ty byly zadány mezi studenty druhých a třetích ročníků vybraných gymnázií a také mezi jejich vyučujícími. Z vyhodnocení dotazníků byly vybrány tři nejvíce zastoupené návrhy a požadavky na formu a obsah učebnice. Druhá část práce pojednává o tvorbě učebnicového textu. Text je určen studentům a vyučujícím středních škol, úroveň odpovídá gymnáziu a tématem je magnetické pole. Obsahuje 16 kapitol hierarchicky uspořádaných s ohledem na Rámcový vzdělávací program. Oproti současným učebnicím jsou součástí návody na pokusy, videa k pokusům, odkazy na aplety, historické poznámky, ukázkové příklady, případně odkazy na jiné příklady a shrnutí poznatků. Výstupem práce je také elektronická podoba textu z přílohy umístěná na přiloženém CD.

Viz též: podobná jména autorů
8 VOJTÍŠKOVÁ, Lucie
8 Vojtíšková, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.