Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
French urban slang as reflected in rap music
Kudličková, Pavla ; Vacková, Alena (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
V této práci se zaměřujeme na popis jazykové formy, jíž se hovoří na francouzských předměstích, tzv. banlieues. Soustřeďujeme se zejména na slovní zásobu a zkoumáme, jakým způsobem je obnovována: popisujeme tedy konkrétní morfologické a sémantické slovotvorné procesy. Cílem naší analýzy je zjistit, který zpopsaných procesů vykazuje nejvyšší produktivitu při tvorbě nových slova které procesy se naopak na produkci neologizmů této mluvy podílejí pouze minimálně a jsou okrajové.
Neverbální komunikace ve výuce francouzskému jazyku
Kovářová, Dominika ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Machová, Svatava (oponent) ; Vacková, Alena (oponent)
V d i z e r t a č n í p r á c i n a z v a n é NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE VE VÝUCE FRANCOUZSKÉMU JAZYKU j s m e se pokusili o vybudování teoretického zázemí projektu našeho výzkumu neverbální komunikace ve výuce francouzskému jazyku takovým způsobem, abychom si vytvořili odraziště vlastním výzkumným aktivitám a j e j i ch kvalifikaci. Vzhledem šíři problematiky samotné, včetně organizačního a technického zabezpečení výzkumného projektu, j s m e byli v klíčové, experimentální části dizertační práce schopni studovat, zkoumat, analyzovat a hodnotit toliko výseče z vědní oblasti neverbální komunikace; konkrétně ty, jejichž problematika organicky zasahuje do edukačního procesu výuky francouzskému jazyku. Jsme přesvědčeni, že by další studium a výzkumy orientované tímto směrem (a samozřejmě vedené i z j i n é ho úhlu pohledu) mohly přispět objevení a kategorizaci dalších zajímavých poznatků spjatých s bádáním v této vědní oblasti. Jejich nemenší přínos j i ž nyní spatřujeme v tom, že by pedagogům, a to nejen s odborností pro výuku francouzskému jazyku, poskytly hojnou a smysluplnou inspiraci vlastní učitelské praxi. Troufneme si říci, že i tento cíl se pokusila sledovat námi předložená dizertační práce.
Charakterizace hydrogeologického masivu na základě archivních vrtných prací a konceptuální model
Vacková, Alena ; Bruthans, Jiří (vedoucí práce) ; Kůrková, Iva (oponent)
Tato práce se zabývá charakteristikou hydrogeologického masivu v okolí řeky Sázavy na základě archivních dat o hladinách ve vrtech a výsledcích čerpacích zkoušek z Geofondu a topografických údajů (DMR, vodní toky apod). Pro zpracování dat jsem použila programy ArcMap 10.1 a Excel. Studovala jsem vzájemné vztahy mezi hloubkou hladiny pod terénem, sklonem hladiny, specifickou vydatností, transmisivitou s řadou topografických parametrů (vzdálenost od vodního toku, nadmořská výška, relativní výška nad nejbližším vodním tokem, spád terénu atd.) V zájmovém území existuje těsná lineární závislost mezi spádem terénu a spádem hladiny (rxy 0,96). Spád hladiny dosahuje v průměru 88% spádu terénu. Střední spád hladiny podzemní vody v zájmovém území je 10% (6). Průměrná hodnota transmisivity v zájmovém území je 1,27x 10-4 m2 /s, specifická vydatnost se obvykle pohybuje mezi 0,01 a 0,1 l/s m což odpovídá zařazení do nízké až velmi nízké třídy transmisivity s velkou variabilitou hodnot. V oblasti se nepotvrdil běžně očekávaný předpoklad, že by hodnoty transmisivity a specifické vydatnosti měly být v průměru vyšší v oblastech drenáže, než v oblastech infiltrace. Aplikace metody Krásného a Kněžka (1977) pro určení specifického podzemního (základního) odtoku ze středních hodnot transmisivity, spádu terénu nebo...
Anglicismy ve francouzštině
Pavlíčková, Kateřina ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Vacková, Alena (oponent)
Ve této práci bylo mou snahou osvětlit pojem anglicismus ve francouzštině na pozadí historickém i v rámci kontextu současné společnosti. Je to fenomén, jež pro francouzský jazyk představuje zdroj obohacení lexika na straně jedné a ohrožení jazykového systému se všemi jeho specifiky na straně druhé. Není mým záměrem dělat na základě získaných informací závěry a hodnotit tento fenomén. Snažím se spíše poukázat na různé stránky, které tento jev v rámci francouzského jazyka obnáší. Množství typů anglicismů, svědčí o velké bohatosti a různorodosti tohoto jevu a je znakem toho, že přes všechny snahy puristů nelze vývoji jazyka za pomoci výpůjček zabránit. Jediné oč se výše uvedené organizace a instituce mohou snažit je tento vývoj usměrnit, což samo o sobě je úkol nelehký.
The notion of The Francophony in methodologies of French as a foreign language
Fischer, Filip ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Vacková, Alena (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat různé koncepce pojmu "frankofonie" a "frankofonní kultury" ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka na českých středních školách. Hlavním bodem práce je konstatování možných stereotypů v chápání daného kulturního systému na základě učiněného výzkumu a návrh didaktických řešení pro optimalizaci výuky kulturních reálií v hodinách francouzského jazyka. Cíl řešení diplomové práce je prakticky využitelný pro vyučující francouzského jazyka na středních školách stejně jako pro všechny zájemce o didaktiku cizích jazyků. Projekt nabídne učitelům inovativní řešení jak zahrnout reálie francouzsky mluvících zemí do výuky jazyka, tak aby bylo pojetí zajímavé a obohacující pro žáky.
Charakterizace hydrogeologického masivu na základě archivních vrtných prací a konceptuální model
Vacková, Alena ; Bruthans, Jiří (vedoucí práce) ; Kůrková, Iva (oponent)
Tato práce se zabývá charakteristikou hydrogeologického masivu v okolí řeky Sázavy na základě archivních dat o hladinách ve vrtech a výsledcích čerpacích zkoušek z Geofondu a topografických údajů (DMR, vodní toky apod). Pro zpracování dat jsem použila programy ArcMap 10.1 a Excel. Studovala jsem vzájemné vztahy mezi hloubkou hladiny pod terénem, sklonem hladiny, specifickou vydatností, transmisivitou s řadou topografických parametrů (vzdálenost od vodního toku, nadmořská výška, relativní výška nad nejbližším vodním tokem, spád terénu atd.) V zájmovém území existuje těsná lineární závislost mezi spádem terénu a spádem hladiny (rxy 0,96). Spád hladiny dosahuje v průměru 88% spádu terénu. Střední spád hladiny podzemní vody v zájmovém území je 10% (6). Průměrná hodnota transmisivity v zájmovém území je 1,27x 10-4 m2 /s, specifická vydatnost se obvykle pohybuje mezi 0,01 a 0,1 l/s m což odpovídá zařazení do nízké až velmi nízké třídy transmisivity s velkou variabilitou hodnot. V oblasti se nepotvrdil běžně očekávaný předpoklad, že by hodnoty transmisivity a specifické vydatnosti měly být v průměru vyšší v oblastech drenáže, než v oblastech infiltrace. Aplikace metody Krásného a Kněžka (1977) pro určení specifického podzemního (základního) odtoku ze středních hodnot transmisivity, spádu terénu nebo...
Podzemní voda a chráněné ekosystémy vodí a na vodu vázané v oblasti CHKO Křivoklátsko
Vacková, Alena ; Datel, Josef (vedoucí práce) ; Bíbová, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá podzemní vodou a chráněnými ekosystémy vodními a na vodu vázanými v oblasti CHKO Křivoklátsko. Jejím cílem je popsat vztah podzemní vody a ekosystémů na Křivoklátsku a ekosystémů vodních a na vodu vázaných. A dále o jejich ohrožení. Je rozdělena do několika kapitol. V první kapitole podává všeobecné seznámení s tím, co je to ekosystém a jak se dělí na vodní a suchozemské. Také je tu zmíněno jejich ohrožení člověkem a klimatickou změnou. V dalších kapitolách jsou informace o dané lokalitě, jako celku. Zaměřuje se na geologické, geomorfologické, hydrologické, hydrogeologické poměry a také na ekosystémové vztahy celé oblasti. V závěru se práce zaměřuje na jednu malou, ale velmi výjimečnou rezervaci ,,U Eremita", kde zmiňuje kromě všeobecných věcí i stratigrafii této rezervace a její ohrožení. A v poslední kapitole shrnuje ohrožení celého Křivoklátska.
Analýza učebnic francouzštiny: srovnání českých a zahraničních metod z hlediska přípravy na českou maturitní zkoušku a mezinárodní diplomy
Ernstová, Iva ; Vacková, Alena (oponent) ; Kolmanová, Jana (vedoucí práce)
Analýza učebnice je nutným prvním krokem při výběru vhodné metody. Analyzovat učebnici však není nikterak jednoduchým procesem. Pokud chceme analyzovat učebnici, je třeba začít samotnou metodologií, podle níž byla učebnice vytvořena. Metodologie a přístupy výuce jsou různé, a tedy různé jsou i přístupy tvorbě učebnic. V současné době odpovídá většina aktuálních učebnic komunikativní metodologii, která se zaměřuje na rozvoj všech komunikativních dovedností, tzn. na rozvoj porozumění ústnímu projevu, porozumění písemnému projevu, rozvoj písemného projevu a ústního projevu, a také praktickému se dorozumění v běžných situacích každodenního života. Dále je nezbytné si uvědomit, jaká kritéria by měla učebnice splňovat a podle nich učebnici analyzovat. Kritéria analýzy si každý učitel volí sám podle toho, pro jaké žáky učebnici vybírá jakým cílům má učebnice žáky dovést. Učebnice pro české žáky středních škol a víceletých gymnázií by měla sledovat nejenom cíle komunikační, ale také cíle profesní, jimiž jsou úspěšné složení maturitní zkoušky nebo mezinárodních zkoušek DELF/DALF. To znamená, že kromě všeobecných vzdělávacích kritérií by měla učebnice splňovat i kritéria potřebná pro přípravu žáků na oba typy těchto zkoušek.
English loans in the contemporary French word-stock
Kukrálová, Štěpánka ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Vacková, Alena (oponent)
Diplomová práce "Anglicismy v současné francouzské slovní zásobě" se zabývá anglicismy ve francouzském jazyce, jejich formou, užitím a zastoupením ve francouzských časopisech pro mládež. Teoretická část se opírá o problematiku anglicismů, historii výpůjček z angličtiny do francouzštiny. Týká se rovněž otázek ochrany jazyka, jazykové politiky, legitimizace anglicismů a jejich současného vlivu na francouzské lexikum. Praktická část zahrnuje analýzu anglicismů ve francouzském časopise pro mládež, a to na podkladě časopisu Phosphore. Pozornost je rovněž věnována jejich adaptaci francouzskému jazykovému úzu. Diplomová práce si klade za cíl informovat o způsobu pronikání angličtiny do francouzského jazyka a postojích jeho mluvčích k tomuto vlivu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 VACKOVÁ, Adéla
3 VACKOVÁ, Andrea
3 VACKOVÁ, Aneta
5 Vacková, Adéla
3 Vacková, Andrea
3 Vacková, Aneta
2 Vacková, Anežka
1 Vacková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.