Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza učebnic francouzštiny: srovnání českých a zahraničních metod z hlediska přípravy na českou maturitní zkoušku a mezinárodní diplomy
Ernstová, Iva ; Vacková, Alena (oponent) ; Kolmanová, Jana (vedoucí práce)
Analýza učebnice je nutným prvním krokem při výběru vhodné metody. Analyzovat učebnici však není nikterak jednoduchým procesem. Pokud chceme analyzovat učebnici, je třeba začít samotnou metodologií, podle níž byla učebnice vytvořena. Metodologie a přístupy výuce jsou různé, a tedy různé jsou i přístupy tvorbě učebnic. V současné době odpovídá většina aktuálních učebnic komunikativní metodologii, která se zaměřuje na rozvoj všech komunikativních dovedností, tzn. na rozvoj porozumění ústnímu projevu, porozumění písemnému projevu, rozvoj písemného projevu a ústního projevu, a také praktickému se dorozumění v běžných situacích každodenního života. Dále je nezbytné si uvědomit, jaká kritéria by měla učebnice splňovat a podle nich učebnici analyzovat. Kritéria analýzy si každý učitel volí sám podle toho, pro jaké žáky učebnici vybírá jakým cílům má učebnice žáky dovést. Učebnice pro české žáky středních škol a víceletých gymnázií by měla sledovat nejenom cíle komunikační, ale také cíle profesní, jimiž jsou úspěšné složení maturitní zkoušky nebo mezinárodních zkoušek DELF/DALF. To znamená, že kromě všeobecných vzdělávacích kritérií by měla učebnice splňovat i kritéria potřebná pro přípravu žáků na oba typy těchto zkoušek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.