Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza zobrazování ukrajinských žen v prvních měsících po ruské invazi na Ukrajinu
Vlčková, Tereza ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Gheorghiev, Olga (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá mediální konstrukce zobrazování ukrajinských žen v kontextu války na Ukrajině. Válka byla od samého začátku silně mediálně pokryta a genderovanost se začala projevovat již v prvních dnech. V teoretické části se proto práce zabývá konstrukcí genderových rolí ve válečných konfliktech a rovněž sexualizovaným násilím, jakožto i ruskou invazí na Ukrajinu. Metodologická část poté představuje metody výzkumu. Těmi jsou kvantitativní obsahová analýza, jež má za cíl zjistit, jaká témata jsou s Ukrajinkami nejčastěji spojována. Zdrojem pro kvantitativní analýzu jsou články ze seriózních i bulvárních online serverů, které obsahují klíčová slova. Z vybraného vzorku jsou pak vybrány články s typickým, ale také vymykajícím se rámováním, které jsou podrobeny kritické diskurzivní analýze. Cílem výzkumu je zmapovat, jaké rámování textů a nastolování agendy média používala pro vykreslení situace ukrajinských žen a jaké ideologické struktury toto zpravodajské rámcování má. Další výzkumnou otázkou je, jak se do jednotlivých článků promítá konstrukce maskulinity a feminity ve válečném kontextu.
Komparativní analýza komentářů pod články o sexualizovaném násilí na českých zpravodajských online serverech
Vlčková, Tereza ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje komparativní analýze komentářů pod články o sexualizovaném násilí na českých zpravodajských online serverech iDNES.cz a novinky.cz. Teoretická část popisuje genderově podmíněné násilí a sexualizované násilí a zabývá se definicí samotného činu, oběti i pachatele. Věnuje se také procesu viktimizace a mýtům o sexualizovaném násilí, které detailně rozebírá na základě zvolené literatury. Dále následuje problematika nových médií, která umožňují uživatelům aktivní participaci na tvorbě obsahů, a tedy i psaní komentářů. V návaznosti je popsán fenomén online neslušného jednání, hate speach a kybernásilí. Následuje úzce související kapitola o online genderově podmíněném a sexualizovaném násilí a přehled výzkumů zaměřených na toto téma. Metodologická část popisuje zvolené metody kvantitativní a kvalitativní analýzy. Následuje popis profilů zvolených serverů iDNES.cz a novinky.cz a také největších kauz sexualizovaného násilí za rok 2021. Analytická část poté pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy vybraného vzorku článků vyšedších v daném roce shrnuje nejčastější trendy a diskurzy, které se v komentářích objevují.
Výběr a strukturace učiva chemie na úrovni středoškolského vzdělávání - prvky 1. a 17. skupiny periodické soustavy prvků
Vlčková, Tereza ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá výběrem a strukturací učiva vybraných skupin prvků z hlediska anorganické chemie, a to prvků 1. a 17. skupiny na úrovni vyššího gymnázia. V teoretické části práce je uvedena charakteristika vzdělávacího obsahu a učiva, možností grafického znázornění uspořádání učiva, současných kurikulárních dokumentů a používaných učebnic chemie na gymnáziích. V závěru teoretické části je pojednáno o kvalitativní metodě výzkumu, a to o ohniskové skupině. Praktická část práce obsahuje upravená schémata uspořádání učiva prvků 1. a 17. skupiny z 80. let 20. století, kdy byl nově uplatněn deduktivní přístup k obsahu a uspořádání učiva chemie. Pro zjištění současného stavu byla provedena analýza RVP G a vybraných našich a zahraničních učebnic chemie, na jejichž základě byla vytvořena schémata reprezentující obsah a strukturu učiva prvků 1. a 17. skupiny. Ta dokládají převažující, avšak pro žáky problematický, deduktivní přístup k učivu chemie i v současnosti. Proto byl vytvořen návrh výběru a strukturace učiva vybraných skupin PSP založený na induktivním přístupu k učivu a následně ověřen formou diskuse v ohniskové skupině. V závěrečné diskusi je uvedeno srovnání deduktivního způsobu výběru a řazení učiva s navrženým, induktivním způsobem výběru a strukturace učiva prvků 1. a 17. skupiny.
Syndrom CAN a míra informovanosti odborné i neodborné veřejnosti v ČR
Vlčková, Tereza ; Záplatová, Klára (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu CAN. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu, popisu forem CAN, rizikovým faktorům a následkům nevhodného zacházení s dětmi. Pozornost je věnována rovněž prevenci, a to především prevenci primární, dále detekci a diagnostice. Cílem empirické části je zmapovat míru informovanosti odborné a neodborné veřejnosti v ČR. Zjišťováno bylo porozumění pojmu CAN a jeho formám, znalost následků a institucí, na které se lze v případě podezření obrátit. Prostor byl věnován rovněž vlastním zkušenostem s CAN a preferovaným způsobům osvěty. Na základě tématické analýzy odpovědí pediatrů, pedagogů ze základních škol a široké veřejnosti jsou navrženy vhodné způsoby, jak informovanost, tj. primární prevenci, navýšit. Klíčová slova syndrom CAN; týrání; zandedbávání; zneužívaní; dítě; informovanost; prevence; rizikové faktory; následky
Výběr a strukturace učiva na příkladu tématu syntetické makromolekulární látky ve středoškolské výuce chemie
Vlčková, Tereza ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obsahem a strukturou učiva syntetických makromolekulárních látek na úrovni vyššího gymnázia. V teoretické části je uvedeno, co je obsah vzdělávání, jaké jsou současné kurikulární dokumenty a nejpoužívanější učebnice chemie na gymnáziích. Dále je definován obsah a struktura učiva a uvedeny možnosti grafického znázornění obsahu a struktury učiva pomocí vhodných počítačových programů. Praktická část této bakalářské práce obsahuje analýzu vybraných školních vzdělávacích programů a nejpoužívanějších učebnic chemie. Na základě této analýzy bylo vytvořeno grafické znázornění obsahu a struktury učiva syntetických makromolekulárních látek. Druhou část tvoří analýza obsahu a struktury učiva o syntetických makromolekulárních látkách, která byla vytvořena a ověřována v projektu ESTABILISH, a její znázornění. V závěrečné diskuzi je uvedeno srovnání obou přístupů k výběru a uspořádání učiva o syntetických makromolekulárních látkách, tj. přístupu deduktivního a induktivního.
Řízení rizik ve výrobě ve vybraných podnicích
VLČKOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá identifikováním rizik ve třech společnostech z různých odvětví národního hospodaření. Hlavní pozornost se věnuje rizikům ze skupiny "A" metody ABC, která tvoří 20% příčin, ale způsobují 80% důsledků. Posuzuje se připravenost manažerů na tyto rizika a jsou doporučena vhodná opatření pro snížení jejich negativního dopadu na podnik.
Možnosti telefonické krizové pomoci pro seniory
VLČKOVÁ, Tereza
Telefonická krizová pomoc je službou, jejíž tradice sahá až do 50. let 20. století, kdy byla založena zřejmě první linka důvěry na celém světě. Linky důvěry jsou představitelem sociální služby dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Některé linky důvěry jsou bezplatné, jiné ale placené, a to dle běžného tarifu volajícího klienta. Tato sociální služba má své výhody, ale i nevýhody. Ve své bakalářské práci se v rámci teoretické části zabývám vymezením seniora jako takového, jeho individuálními potřebami, působením krize na seniora a celkově působení krize na lidské tělo. Vymezím krizi samotnou, dále i krizovou pomoc i se specifiky práce u krizové pomoci u seniorů. Ve své práci se řídím i zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, jelikož služba krizové pomoci i telefonické krizové pomoci jsou sociálními službami dle tohoto zákona. Další část teoretické části je věnována telefonické krizové pomoci. Ta má své výhody, ale i nevýhody, které je nutno zmínit. Nelze opomenout ani takového pracovníka zaměřeného na krizovou intervenci a též i na telefonickou krizovou intervenci, přičemž pracovník pracující na lince důvěry ať již jako placený zaměstnanec či dobrovolník musí mít splněné určité vzdělání. Cíli této práce bylo zjistit, jaké typy kontaktů lze identifikovat na Lince seniorů a dále zjistit, jakou problematiku hovorů lze identifikovat na Lince seniorů. Následně byly stanovený hypotézy. První hypotéza zní: V průběhu let 2007-2013 měl typ kontaktu mlčení stoupající tendenci. Druhá hypotéza zní: V průběhu let 2010-2013 byly nejčastějším typem hovorů na Lince seniorů hovory se zdravotní problematikou. V bakalářské práci byla použita kvantitativní strategie výzkumu. Samotný kvantitativní výzkum byl proveden metodou analýza dokumentů a technikou sekundární analýza dat. Tento výzkum vycházel ze statistických dat o počtu hovorů Linky seniorů, kterou provozuje Elpida, o.p.s. Data byla následně zpracována s využitím Pearsonova korelačního koeficientu a s využitím relativní četnosti. Při testování první hypotézy z výzkumu vyplynulo, že typ kontaktu mlčení má v průběhu let stoupající tendenci, kdy dosažená hladina významnosti je 0,6%, z čehož vyplývá, že zde existuje statisticky významná korelace mezi testovanými proměnnými. V případě druhé hypotézy z výzkumu vyplynulo, že nejčastějším problematikou na Lince seniorů jsou hovory s rodinnou problematikou a osamělost, zdravotní problematika je až na čtvrtém místě. Bakalářská práce může posloužit pro poskytovatele telefonické krizové pomoci jako zpětná vazba na jejich odvedenou práci nebo může posloužit i pro odbornou veřejnost, která se zajímá o telefonickou krizovou intervenci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Vlčková, Tamara
14 Vlčková, Tereza
3 Vlčková, Táňa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.