Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Souvislost spánku s regulací pozitivních emocí u zdravých dospělých jedinců
Uškrtová, Johana ; Janků, Karolina (vedoucí práce) ; Urban, Kamila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vztahem mezi spánkem a emoční regulací. Spánek je velmi významný stav organismu, který hraje roli v jak duševním, tak fyzickém zdraví. Práce se zaměřuje na dospělou neklinickou populaci a regulaci dvou sebevztažných pozitivních emocí: hrdosti a pýchy. V teoretické části jsou představeny základní teorie, poznatky a významné výzkumy propojující spánek a emoční regulaci. V empirické části byl pomocí kvantitativního výzkumu s opakovaným měřením porovnán vliv spánku na regulaci hrdosti, pýchy a změny ve valenci, nabuzení a intenzitě emocí ve srovnání s bdělostí. Emoce byly vyvolávány předáváním pozitivní zpětné vazby na výkon participantů v kognitivních testech. Analýza rozptylu (ANOVA) ukázala, že participanti, kteří mezi expozicemi spali, hodnotili intenzitu emoce jako signifikantně nižší oproti skupině, která zůstala bdělá (F(1,34) = 5,99, p = 0,020). Spánek tedy souvisel se snížením intenzity, zatímco bdělost nikoli. Velikost efektu byla veliká (ηšp = 0,150). U ostatních sledovaných proměnných nebyla interakce měření a skupiny signifikantní. Výsledky poukazují na významnou roli spánku v regulaci pozitivních emocí a mohou pomoci v dalším studiu spánku a emoční regulace. Klíčová slova: Spánek; emoční regulace; sebevztažné emoce; hrdost; pýcha
Klima třídy a humor učitele
Uškrtová, Johana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
Tato bakalářská práce přináší přehled poznatků ze zahraniční i české literatury týkající se témat humoru učitele a třídního klimatu. Snaží se porozumět vztahu mezi klimatem třídy a akademickou, behaviorální i emoční stránkou žáků ve třídě. Popisuje, jak klima třídy vzniká a kdo jsou jeho tvůrci. Do popředí staví zejména učitele jakožto hlavního tvůrce třídního klimatu a snaží se zachytit, co dané klima třídy přináší i pro samotné učitele. Také představuje fenomén humoru v rámci psychologických souvislostí. Humor učitele je představen na základě dostupné, zejména zahraniční literatury. Pozornost je zaměřena na to, jaké přínosy či dopady má používání humoru pro samotné učitele ale i pro žáky daných tříd. Návrh výzkumu se snaží porozumět vztahu mezi klimatem školní třídy a humorem učitele. Snaží se mimo jiné zmapovat, jaké je klima tříd a jaké druhy humoru učitele jsou ve třídách používány. Také se zabývá otázkou, zda se liší názory na humor učitele u učitelů a u žáků. Klíčová slova Klima třídy, tvůrce klimatu, humor učitele, třídní učitel

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.