Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Problems of Interpretation of the Songs making Mikulas Schneider - Trnavsky
Nociar, Juraj ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Kaupová, Helena (oponent)
Táto diplomová práca se zaoberá problematikou interpretácie piesňovej tvorby slovenského hudobného skladatel´a Mikuláša Schneidera- Trnavského. Sumarizuje dôležité poznatky, analýza a sématické výklady, na základe ktorých može čitatel´preniknut´k podstatě piesní, pričom ciel´om je poukázat´na aspekty,ktoré vedú k ich správnému interpretačnému ponímaniu. Metológia výskumu je tu založená z jednej časti na zhromažd´ovaní technických poznatkov o skladatel´skej osobnosti dotyčného autora, jeho zaradení do generačného kontextu, stýlovej charakteristiky jeho vokálnych diel. No jadrom práce je hudobná, sématická a interpretačná analýza jednotlivých piesní z cyklu Slzy a úsmevy. Na základě týchto rozborov napokon poukazuje na špecifické interpretační nuansy Trnavského "umelých " piesní, s ktorými sa musí, pri zachovaní štýlovej čistoty, interpret vysporiadať.
Gustav Mahler:Písňová sbírka "Chlapcův kouzelný roh"
Šulková, Jitka ; Márová, Libuše (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (vedoucí práce) ; Tuček, René (oponent)
První polovina této diplomové práce je soustředěna na život skladatele a jeho inspirační zdroje a druhá část je zaměřena na hudební stránku písňové sbírky a její uplatnění v symfoniích.
Vítězslav Novák - život a dílo se zaměřením na vokální tvorbu
Magnusková, Irena ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Kusnjer, Ivan (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na život skladatele Vítězslava Nováka a jeho kompozici ve vokální tvorbě ( balada,opera,písně).
Písňová tvorba Gustava Mahlera
Kučerová, Martina ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (oponent)
Tato magisterská práce se nazývá " Písňová tvorba Gustava Mahlera". Obsahem první kapitoly magisterské práce je vývoj Mahlerovy osobnosti, vliv rodinného prostředí v dětství na skladatelovu tvorbu, doba a vzory působící na jeho dílo. Ve druhé kapitole této práce jsem se zabývala písňovými cykly Gustava Mahlera obecně, konkrétně pak rozborem a interpretací Písní potulného tovaryše a Písněmi o mrtvých dětech. Třetí kapitola je závěrečným shrnutím významu Mahlerova hudebního odkazu, ve světě i u nás, pro další generace.
Pojetí hudebního dramatu u Verdiho a Wagnera
Bárta, Martin ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (oponent)
Tato práce pojednává o rozdílném kompozičním a ideovém přístupu v hudebně dramatických dílech dvou velikánů operní hudby 19.století a jejich snaze o vytvoření autentické a svébytné hudební řeči.
Život a dílo G. Verdiho se zaměřením na operu Don Carlos
Urbánek, Miroslav ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Tuček, René (oponent)
Giuseppe Verdi je jednou z velikých postav mezi operními skladateli 19. století. I přes svůj tragický životní osud byl plný energie, kterou přenášel do svých oper.Pro svou práci na tomto tématu jsem se rozhodl ze dvou důvodů. Prvním z nich byla skutečnost, že i přes svou značnou znalost jeho operního díla, mně nebyl znám jeho životní osud. Druhým pak jeho silná a strhující hudba opery Don Carlos.Jeho dílo vyrůstá z domácí hudební tradice a znamená vyvrcholením italské operní tvorby. Verdi vyšel ze staré opery uzavřených čísel a dospěl k prokomponovanému hudebnímu dramatu velkého stylu. Hlavní bohatství jeho oper záleží především v melodice, jejímž je nedostižným mistrem, a v charakteristických rytmech. Obojí se v nich spojuje ke kouzelnému účinku: jeho hudba potěší srdce a mysl svou jednoduchostí a čistotou. Verdi pozvedl italskou operu na novou , vyšší úroveň. Vědomě si vybíral pouze to, co mu bylo svou tvůrčí individualitou blízké a odvrhoval vše cizí. Přitom vždy chápal, že odtržením od rodné půdy se musí vyvarovat jako největšího nebezpečí.Jeho opery proto právem patří mezi nejhranější operní díla, která kdy spatřila světlo světa.
Jóža Jelínek : Lyric songs op.6
Brindzák, Jozef ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Kusnjer, Ivan (oponent)
metodický text pre interpreta piesní. Hlavnou témou práce je rozbor piesní, životopis skladateľa, iných Jelínkov ( ktorí sa zaoberali hudbou), a básnikov A. Velhartického, Jar. Havlíčka, Jul. Skarlandta. Súčasťou práce je CD s autorovou nahrávkou týchto piesní.
G. Mahler - Píseň o zemi
Škarka, Josef ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Prací na téma Das Lied von der Erde, jedno z pozdních děl Gustava Mahlera, jsem chtěl současnému interpretovy přiblížit a připomenout tento skvost mezi vokální tvorbou a neméně tvorbou instrumentální. Jako interpret jsem měl možnost se setkat s písnovými cykly Gustava Mahlera za doprovodu klavíru - Das Kindertotenlieder a Des Knaben Wundernhorn, tyto sice patří k vrcholům pěvecké interpretace každého zpěváka, jež se soustředí na písňový repertoár, nicméně Písen o zemi, podle našeho názoru, má jakési zvláštní postavení v díle Mahlerově. Tuto nečíslovanou symfonii předjímá VIII. symfonie, kterou Mahler naznačil nový směr, a který vyvrcholil právě v Písni o zemi. Snad je to dáno textem, který si Mahler z valné části napsal sám, snad danou těžkou životní situací ve které se Mahler nacházel, ale i jiné faktory, o kterých se budeme zmiňovat podrobněji v této studii, vnáší do této skladby osobitější a introvertnější ráz, jakoby sám Mahler ústy hudby promlouval ke každému z nás.
Rossini opera festival v Pesaru
Morávek, Jan ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Tuček, René (oponent)
Tato práce se podrobnějším způsobem věnuje Rossiniho opernímu festivalu, každoroční mezinárodní přehlídce jevištních děl italského hudebního skladatele Giachoma Rossiniho. Mapuje cestu vedoucí k jeho vzniku, zkoumá motivaci jeho zakladatelů, zabává se jeho organizační strukturou, způsobem financování, součanou agendou a kapacitami, kterými festival disponuje. V kapitole Chrolologie uvádí faktografický výčet jeho aktivit a umělců, kteří na těchto aktivitách participovali. Hlavní téma je doplněno o umělecký životopis G. Rossiniho a krátkou kapitolou o městě Pesaru, ve kterém festival sídlí.
A. Salieri (1750 - 1825) - Život a dílo
Hájková, Lucie ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Tuček, René (oponent)
V úvodu popisuji, proč jsem si pro svoji práci vybrala právě italského skladatele Antonia Salieriho. V další kapitole nazvané Opera v Itálii, se snažím velmi stručně popsat vývoj opery od počátku jejího vzniku na sklanku 16. století, prvního významného reformátora C. Monteverdiho, rozšíření opery do dalších italských měst, přes operu v 18. století, až po verismus a jeho nejvýznamější představitele. V další části nazvané Antonio Saliveri (1750 - 1825) - život a dílo podrobně popisuji Salieriho život od narození 18.8.1750 v Legnanu u Benátek, jeho studia hudby,získání pracovního místa na dvoře Josefa II., až do roku 1825, kdy umírá. Kapitola Antonio Salieri, operní tvorba přináší soupis jeho oper se jmény libretisty, datem premiéry a divadlem, kde byla opera uvedena ( pokud jsou tyto informace známy). Jako příklad jsou zde uvedena i nejvýznamější oratoria.V části Opera Falstaff - ukázka skladatelského umění se snažím Salieriho ukázat jako významného a skladatelsky zdatného umělce. Rozebírám tuto operu po stránce námětu, libreta a také po stránce hudební. V následující kapitole nazvané Mozart versus Salieri se zabývám "legendou" , která vznikla po Mozartově smrti a která obviňuje Salieriho z Mozartovy otravy. V obrazové příloze přikládám několik portrétů Salieriho, dále divadlo ve Scale a další. V závěru se stručně vracím k celé práci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Tuček, Radim
2 Tuček, Roman
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.