Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Technické a interpretační přístupy k oratorní, písňové a operní tvorbě
Vodrážka, Martin ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Bárta, Martin (oponent)
Práce se na konkrétních případech zabývá procesy studia oratorní, kantátové, písňové a operní literatury. Vytyčuje pozitiva i problematičnost jednotlivých postupů ve snaze uspořádání interpretační zkušenosti pro další rozvoj.
Skladatelé broumovských kůrů v 18. století
Hrubý, Jakub ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
This dissertation "Choir loft composers of the 18th century in Broumov" deals with a problematic of church music progress of this century in concrete Bohemian region- in north-east Bohemia- in Broumov. The whole text is dividend into six main chapters which illustrate and typify elementary cultural patterns of this specific locality, history of this beautiful region, than the history of benedictine friary with consideration to situation in the Břevnov-Broumov abbacy. Afterwars comes a relative self-dependent chapter that describes the organ in the cloistral church of St.Vojtěch and the organ in the dean church of St.Peter and St.Paul in Broumov as an instrument of main music output of the leading composers from this region that time. The next and pivotal part of the dissertation focuses in on the most remarkable composers and regenschori of the Břevnov- Broumov abbacy in the 18th century- at a time and on behalf of abbot Othmar Zinke (1700-1738), Benno Löbel (1738-1751), where ist especially focused to music componist Valentin Fechner and Friedrich Grundmann (1752-1772), where I subjected again a smaller chapter pointed to a significant composer Franz Xaver Czerny and analysed some of his sacral pieces. All the text of the dissertation is richly historiated with many pictures and photographs that pertinently documentate each chapter.
"Verismus"
Nováková, Lucie ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent)
Tato práce je zaměřena na umělecký směr italské operní tvorby z konce 19. a začátku 20. století - verismus. Jeho začátky, vrchol a konec. Zároveň jsou zde uvedeny životopisy nejvýraznějších veristických skladatelů ( ponchielli , Boito, Mascagni, Leoncavallo, Giordano, Puccini) a jejich díla.
Antonín Dvořák s jeho písňová tvorba se zaměřením na písně milostné
Hrbáčková, Noema ; Jonášová, Jana (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (vedoucí práce) ; Kniplová, Naděžda (oponent)
Tato práce pojednává o díle slavného českého skladatele Antonína Dvořáka. První kapitola obsahuje autobiografii a kompoziční styl hudební osobnosti. Hlavní část této práce tvoří jeho písně, především cyklus " Písně milostné op.83. Snažila jsem se popsat nejdůležitější momenty a technické problémy interpretace.
Samuel Barber - písňová tvorba se zaměřením na Three songs, op. 10
Vodrážka, Martin ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Kusnjer, Ivan (oponent)
Tato práce je věnována životu a dílu jednoho z nejvýznamnějších amerických skladatelů dvacátého století, Samueli Barberovi a jeho písňové tvorbě, která zaujímá v jeho odkazu přední postavení. Více prostoru je věnováno cyklu Three Songs to Poems From Chamber Music by James Joyce.
A. Salieri (1750 - 1825) - Život a dílo
Hájková, Lucie ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Tuček, René (oponent)
V úvodu popisuji, proč jsem si pro svoji práci vybrala právě italského skladatele Antonia Salieriho. V další kapitole nazvané Opera v Itálii, se snažím velmi stručně popsat vývoj opery od počátku jejího vzniku na sklanku 16. století, prvního významného reformátora C. Monteverdiho, rozšíření opery do dalších italských měst, přes operu v 18. století, až po verismus a jeho nejvýznamější představitele. V další části nazvané Antonio Saliveri (1750 - 1825) - život a dílo podrobně popisuji Salieriho život od narození 18.8.1750 v Legnanu u Benátek, jeho studia hudby,získání pracovního místa na dvoře Josefa II., až do roku 1825, kdy umírá. Kapitola Antonio Salieri, operní tvorba přináší soupis jeho oper se jmény libretisty, datem premiéry a divadlem, kde byla opera uvedena ( pokud jsou tyto informace známy). Jako příklad jsou zde uvedena i nejvýznamější oratoria.V části Opera Falstaff - ukázka skladatelského umění se snažím Salieriho ukázat jako významného a skladatelsky zdatného umělce. Rozebírám tuto operu po stránce námětu, libreta a také po stránce hudební. V následující kapitole nazvané Mozart versus Salieri se zabývám "legendou" , která vznikla po Mozartově smrti a která obviňuje Salieriho z Mozartovy otravy. V obrazové příloze přikládám několik portrétů Salieriho, dále divadlo ve Scale a další. V závěru se stručně vracím k celé práci.
R.Leoncavallo,G.Puccini - Bohéma
Hájková, Lucie ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Úvodní část této práce je věnována období verismu, a to nejen v Itálii. Další kapitoly se soustředí na osobnosti Giacoma Pucciniho a Ruggera Leoncavalla. Jejich život a dílo , s důrazem na tvorbu operní. Následující oblast popisuje život spisovatele Henry Murgera a Latinskou čtvrť v Paříži. Kapitola " Scénes de la vie Bohéme " se zabývá vznikem tohoto románu. Povahovým rysům jednotlivých osov jsou věnovány kapitoly Charakter Rodolfa, Charaktee Marcella, Charakter Mimi a Charakter Musette. V této práci je věnována pozornost také vzniku názvu opery " La bohéme". Obsahy jednotlivých oper, pozorování osob a obsazení, ale také odlišnosti po stránce textové a hudební jsou tématem dalších stránek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.