Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební dění v ghettu Terezín, rozbor Čtyř písní
Škarka, Josef ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Bárta, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Pavel Haas - Hudební dění v ghettu Terzín a rozbor Čtyř písní je rozdělena na dva základní oddíly. V prvním , pod názvemHudební dění v ghettu Terezín , je zachycen v několika kapitolách chod a denní provoz ghetta a v posledních dvou je věnována zvláštní pozornost nezvyklému hudeebnímu dění v Terezíně, které jsou doplněny o stručný soupis válečných osudů nejvýraznějších vezněných českých židovských hudebníků ( Gideon Klein, Karel Berman, Hans Krása, KArel Ančerl, Viktor Ullman).Druhý oddíl se věnuje životu a dílu Pavla Haase. Autor věnuje pozornost v samostatné kapitole například Haasovu setkání s Leošem janáčkem. Následují kapitoly, které ve sledu zachycují zralé tvůrčí období, i čas těsně před Haasovou deportací do Terezína a následného odsunu do ghetta. Poslední kapitola je věnována rozboru Hassova terezínského díla Čtyřem písním na slova čínské poesie, které tam Pavel Haas zkomponoval a které v ghettu zazněly poprvé.
G. Mahler - Píseň o zemi
Škarka, Josef ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Prací na téma Das Lied von der Erde, jedno z pozdních děl Gustava Mahlera, jsem chtěl současnému interpretovy přiblížit a připomenout tento skvost mezi vokální tvorbou a neméně tvorbou instrumentální. Jako interpret jsem měl možnost se setkat s písnovými cykly Gustava Mahlera za doprovodu klavíru - Das Kindertotenlieder a Des Knaben Wundernhorn, tyto sice patří k vrcholům pěvecké interpretace každého zpěváka, jež se soustředí na písňový repertoár, nicméně Písen o zemi, podle našeho názoru, má jakési zvláštní postavení v díle Mahlerově. Tuto nečíslovanou symfonii předjímá VIII. symfonie, kterou Mahler naznačil nový směr, a který vyvrcholil právě v Písni o zemi. Snad je to dáno textem, který si Mahler z valné části napsal sám, snad danou těžkou životní situací ve které se Mahler nacházel, ale i jiné faktory, o kterých se budeme zmiňovat podrobněji v této studii, vnáší do této skladby osobitější a introvertnější ráz, jakoby sám Mahler ústy hudby promlouval ke každému z nás.

Viz též: podobná jména autorů
5 ŠKARKA, Jan
5 Škarka, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.