Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podmínky pro vznik a fungování sociálních služeb v Příbrami
Čechová, Hana ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Tomešová, Irena (oponent)
organizace poskytující, nahrazující či doplňující sociální služby v Příbrami. Práce hledala odpověď na otázku, jak k tomuto rozvoji může přispět městská samospráva. Autorka v teoretické části práce vysvětlila, co jsou to sociální služby a jak vznikají. S využitím hlavně české literatury představila různé pohledy na definování sociálních služeb. Zaměřila se na sociální služby určené zákonem č.108/2006 Sb., o sociálních službách, se záměrem zachytit a popsat podobu jejich reálného fungování. Popsala dvě nejčastější formy organizace využívané pro provozování sociálních služeb, občanské sdružení a obecně prospěšnou společnost. Podrobněji rozvedla jejich výhody a nevýhody vzhledem k poskytování sociálních služeb. Autorka se zabývala i podmínkami, které musí plnit každý poskytovatel sociálních služeb, a které ovlivňují fungování jeho organizace. Vysvětlila podstatu komunitního plánování sociálních služeb a objasnila jednotlivé fáze jeho procesu. Podrobněji popsala průběh Komunitního plánování sociálních služeb v Příbrami. Výsledky tohoto komunitního plánování se staly základem pro Výzkum potřeb subjektů poskytujících, nahrazujících a doplňujících sociální služby v Příbrami. Za nejpodstatnější poznatek teoretické části je možné považovat rozličnost možných pojetí sociálních služeb. Podstatné jsou i informace...
Analýza procesu zavádění standardů kvality u vybraných pražských poskytovatelů sociálních služeb pro lidi s duševním onemocněním
Vrbová, Tereza ; Tomešová, Irena (vedoucí práce) ; Kulichová, Romana (oponent)
Bakalářská práce "Analýza procesu zavádění standardů kvality u vybraných pražských poskytovatelů sociálních služeb pro lidi s duševním onemocněním" se zabývá standardy kvality sociálních služeb - jejich vývojem, principy a procesem jejich zavádění. Stěžejní částí bakalářské práce je analýza obsahu výpovědí osob odpovědných za zavádění standardů ve čtyřech nestátních neziskových organizací působících na území hlavního města Prahy a poskytujících sociální služby lidem s duševním onemocněním a její srovnání s profesionálním přístupem vzdělávací organizace - s Centrem pro kvalitu a standardy v sociálních službách při Národním vzdělávacím fondu o.p.s.
Smlouva mezi uživatelem a poskytovatelem pobytových služeb pro seniory (aneb průvodce jednáním se zájemcem o službu pro získání podkladů, přípravou a uzavíráním smluv)
Příhonská, Ivana ; Tomešová, Irena (vedoucí práce) ; Jarošová, Ludmila (oponent)
Tato práce se pokouší být návod pro poskytovatele pobytových služeb pro seniory jak připravit podklady a sepsat smlouvu sjejich uživateli. Rozebírá dvě pro samotnou smlouvu nepostradatelné fáze celého procesu služby - jednání se zájemcem o službu a uzavření smlouvy, které vyplývá právě z předchozího jednání. Tento svůj cíl měla od samého počátku, i když v průběhu její přípravy muselo dojít vzhledem k níže uvedenému k podstatným změnám v jejím obsahu. V době, kdy jsem připravovala tuto práci se v České republice zásadně měnila legislativa týkající se právě smluv, dříve tzv. dohod1 mezi uživateli a poskytovateli služeb. Proces, kterým bylo ovlivněno celé spektrum sociálních služeb, včetně některých práv a povinností obou stran, tedy poskytovatele a uživatele, byl velmi zdlouhavý. Z počátku, myslím tím z počátku novodobého rozvoje sociálních služeb po revoluci v roce 1989, kdy se v ČR začal projevovat vliv zkušeností ze zahraniční, mělo jen několik poskytovatelů pobytových zařízení a jiných zainteresovaných osob zájem o zrovnoprávnění postoje poskytovatelů a uživatelů služeb prostřednictvím písemné dohody mezi nimi. Pokud ovšem zájem již měli, neposkytovala jim legislativa dostatečnou oporu, neboť zůstávala po dlouhou dobu nezměněna. Vztah mezi uživatelem a poskytovatelem se řídil převážně zcela jednostrannými...
Nový zákon o sociálních službách a jeho dopad na nestátní neziskové organizace
Smělíková, Taťána ; Koldinská, Kristina (vedoucí práce) ; Tomešová, Irena (oponent)
Od doby zahájení mého studia sociální práce jsem prošla v rámci povinné praxe různými zařízeními poskytujícími sociální služby, převážně šlo o nestátní neziskové organizace. Začátkem minulého roku jsem nastoupila do Nadace rozvoje občanské společnosti, kde stále působím ve sbírkovém projektu Pomozte dětem!. Mám zde jedinečnou možnost komunikovat s velkým množstvím zástupců neziskových organizací z celé České republiky, jejichž projekty nadace financuje, a vnímat jejich rozdílné potřeby. Současně je nutné, abych se orientovala v platné legislativě a dovedla posléze pochopit různé problémy a postoje jednotlivých organizací. Téma této práce mi umožňuje seznámit se podrobněji s klíčovými dokumenty, které jsou pro moji práci a pro mé další působení v sociální práci nezbytné. Cílem mé bakalářské práce je přinést přehledný, praktický a využitelný souhrn podstatných informací o novém zákonu o sociálních službách a konkrétní údaje o působení nové legislativy na nestátní neziskové organizace poskytující sociální služby v ČR. Tato práce se nesnaží obsáhnout problematiku zákona o sociálních službách šířeji než z pozice studenta sociální práce a pracovníka v neziskovém sektoru. První část této práce může být přínosná pro mé kolegy, studenty sociální práce i pracovníky v sociálních službách a pro ty, kteří se chtějí v...
Deset let občanského poradenství
Mozharivska, Alla ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Tomešová, Irena (oponent)
Tato studie byla vypracována jako diplomová práce z oboru sociální práce. Jejim tématem je analýza vývoje občanského poradenství v letech 1997 - 2007 jako zcela nové sociální služby. Práce mapuje proces etablování této služby od prvotní občanské iniciativy k jedné z nízkoprahových odborných služeb. Cílem této práce bylo zjistit k jakým kvalitativním změnám došlo v občanském poradenství v minulém období. V první části se budu zabývat změnami ve vymezení obsahu pojmu občanské poradenství v minulých deseti letech a také dalšími souvislostmi, které vedly k jeho zakotvení v legislativě. Vycházím z předpokladu, že občanské poradny zaplňují mezeru v nabídce služeb sociálního poradenství a na rozdíl od jiných úzce specializovaných poraden působí jako širokospektrálně zaměřená bezplatná odborná pracoviště snadno dostupná občanovi, který se ocitl v tíživé životní situaci Dále pak se zaměřím na specifika rozšiřování sítě poraden, na změny a posuny tematických akcentů poradenských služeb. Povšimnu si též významných projektů, které ovlivňovaly strukturu poskytovaných informací a vedly k regionální specializaci vybraných pracovišť. Pozornost bude věnována i procesu vzniku Asociace občanských poraden jako koordinačního, konzultačního a metodického centra občanského poradenství. Budu se zabývat otázkou, zda vznik toho...

Viz též: podobná jména autorů
1 Tomešová, Ivana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.