Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Znalosti a preference pohádek současných předškolních dětí
Svobodová, Julie ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pohádkami ve vztahu k současným dětem předškolního věku a znalostmi a preferencemi pohádek těchto dětí. Mou snahou je poukázat touto prací na smysl a význam pohádek pro děti a také na důležitost a přínos zjišťování znalostí a preferencí pohádek dětí. Dle mého názoru je totiž potřebné zjišťovat, jak na tom děti v oblasti pohádek momentálně jsou, aby tak pohádky mohly přispívat jejich rozvoji. V teoretické části se věnuji nejprve charakteristice předškolního dítěte v souvislosti k tématu práce a také faktorům ovlivňujícím čtenářství dětí, mezi něž patří rodina, učitelé v mateřské škole, čtenářsky podnětné prostředí a knihovny. Dále tu píši o charakteristice literatury pro děti a o generacích, které vychovávají současné děti, a o vztahu těchto generací k dětské literatuře. Ten může mít totiž následně vliv na vztah předškolních dětí k literatuře. Další důležitou oblastí je zde samotná pohádka, její charakteristika, druhy a pohádkové postavy, a také význam pohádky a možnosti práce s ní v mateřské škole. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké pohádky vybrané předškolní děti znají, jaké preferují, s jakými pohádkovými postavami se ztotožňují a proč, a také jestli o jejich znalostech a preferencích vědí jejich pedagožky a zda a jakým způsobem s pohádkou v mateřské škole...
Použití didaktických her při výuce
SVOBODOVÁ, Julie
Bakalářská práce se zabývá použitím didaktických her při výuce a jejich strukturou. Teoretická část se soustředí na objasnění pojmu didaktická hra, popsání konkrétních typů a forem didaktických her a specifika jejich použití při výuce na základní škole, zatímco praktická část je zaměřená na přínos didakticích her pro žáky a jejich vnímání her v souvislosti s kompetencemi Rámcového vzdělávacího programu. Tento přínos byl testován na Základní škole Jakuba Jana Ryby a Základní škole Pohůrecká.
Aplikace ortopedických vložek v dětském věku
Svobodová, Julie ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název práce: Aplikace ortopedických vložek v dětském věku Vedoucí práce: PhDr. Tereza Nováková, PhD. Vymezení problému: Význam tvaru podélné klenby je jednou z nejvíce diskutovaných otázek v ortopedii vůbec. Stejně tak je hojně probírána problematika indikace ortopedických vložek u ploché nohy, zvláště pak v dětském věku. Mezi odborníky panují rozlišné názory, kdy k jejich předepsání přistoupit a na kolik je jejich nošení přínosné. Doposud nejsou jasně stanoveny hranice, kdy se již skutečně jedná o patologii, a kdy jde pouze o flexibilní plochou nohu, vzniklou na podkladě hypermobility, která je v dětství do jisté míry fyziologická. Cíl práce: Ve své diplomové práci jsem si dala za cíl porovnat plantogramy skupiny šestiletých dětí s diagnózou pes planus / planovalgus před a po nejméně šesti měsících nošení individuálně zhotovených ortopedických vložek. Následně srovnat výsledky se skupinou, která se skládá ze stejně starých dětí, kterým ortopedické vložky indikovány nebyly. A na základě toho posoudit, zda došlo k takové změně (zlepšení), která by byla prokazatelná na plantogramu. Metoda řešení: Pro potřeby výzkumu jsem vytvořila dvě skupiny šestiletých probandů. Skupinu výzkumnou, ve které byli probandi, kterým bylo indikováno nošení ortopedických vložek a skupinu porovnávací, ve které byli...
Dopad chronického onemocnění na volbu studijního oboru a následné pracovní uplatnění
Svobodová, Julie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Práce řeší ucelené uvedení do problematiky osob trpících nespecifickými střevními záněty. Mezi hlavní body, kterými se práce zabývala, patří dopady na průběh, obor a nejvyšší dosaženou úroveň vzdělávání, dále problematika zaměstnávání a sociální i psychické aspekty těchto onemocnění. Práce se zaměřila na detailní vhled do každodenních i dlouhodobých problémů, kterými si musí postižené osoby procházet. Cílem práce bylo poskytnutí informací důležitých pro rozhodování při volbě budoucího pracovního uplatnění osobám s nespecifickými střevními záněty, jejich rodinám a dále pedagogickým a speciálněpedagogickým pracovníkům, kteří se touto problematikou zabývají. Využito bylo kvalitativní metodologie realizované technikou polostrukturovaných rozhovorů s deseti náhodně vybranými respondenty s diagnózou nespecifických střevních zánětů. Pro rozkrytí výzkumných dat bylo využito metody otevřeného kódování. Z analýzy zjištěných údajů vyplynulo, že většina respondentů pociťovala během studia negativní vliv onemocnění na průběh vzdělávání, jeho obor nebo nejvyšší dosaženou úroveň vzdělání. Velká část respondentů rovněž vnímala překážky v profesním uplatnění, a to v oblastech znevýhodnění na trhu práce, postoje zaměstnavatelů ke zdravotně znevýhodněným osobám, úprav pracovních podmínek nebo volby profese s ohledem...
Aplikace ortopedických vložek v dětském věku
Svobodová, Julie ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název práce: Aplikace ortopedických vložek v dětském věku Vedoucí práce: PhDr. Tereza Nováková, PhD. Vymezení problému: Význam tvaru podélné klenby je jednou z nejvíce diskutovaných otázek v ortopedii vůbec. Stejně tak je hojně probírána problematika indikace ortopedických vložek u ploché nohy, zvláště pak v dětském věku. Mezi odborníky panují rozlišné názory, kdy k jejich předepsání přistoupit a na kolik je jejich nošení přínosné. Doposud nejsou jasně stanoveny hranice, kdy se již skutečně jedná o patologii, a kdy jde pouze o flexibilní plochou nohu, vzniklou na podkladě hypermobility, která je v dětství do jisté míry fyziologická. Cíl práce: Ve své diplomové práci jsem si dala za cíl porovnat plantogramy skupiny šestiletých dětí s diagnózou pes planus / planovalgus před a po nejméně šesti měsících nošení individuálně zhotovených ortopedických vložek. Následně srovnat výsledky se skupinou, která se skládá ze stejně starých dětí, kterým ortopedické vložky indikovány nebyly. A na základě toho posoudit, zda došlo k takové změně (zlepšení), která by byla prokazatelná na plantogramu. Metoda řešení: Pro potřeby výzkumu jsem vytvořila dvě skupiny šestiletých probandů. Skupinu výzkumnou, ve které byli probandi, kterým bylo indikováno nošení ortopedických vložek a skupinu porovnávací, ve které byli...
Vnímání značek Coca Cola a Kofola na českém trhu
Svobodová, Julie ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce zkoumá vnímání značek Coca-Cola a Kofola na českém trhu. Cílem této práce je analyzovat a porovnat vnímání těchto značek českými spotřebiteli a následně navrhnout opatření pro zlepšení marketingových strategií těchto firem. V teoretické části se věnuji problematice značky a metodám marketingového výzkumu. V praktické části představím firmy Coca-Cola a Kofola, provedu kvantitativní výzkum metodou sémantického diferenciálu a na něj navazující kvalitativní výzkum pomocí skupinového rozhovoru. Pomocí těchto výsledků a svého uvážení navrhnu změny marketingových strategií pro obě značky. Tato práce odhaluje silné a slabé stránky jednotlivých značek: Coca-Cola je vnímána spotřebiteli hůře než Kofola pouze v bodě slogan či popěvek firmy. Z dalšího výzkumu vyplývá, že toto může být způsobeno nedostatečným povědomím o sloganu a navrhuji tedy posílení znalosti sloganu Coca-Coly. Na druhou stranu Kofola je u spotřebitelů negativně hodnocená v ohledech designu, distribuce a podpoře prodeje a měla by proto upravit své logo, změnit tvar láhve, posílit distribuci a podporu prodeje. Dále by obě firmy měly zkvalitnit spotřebitelské soutěže.

Viz též: podobná jména autorů
68 SVOBODOVÁ, Jana
15 SVOBODOVÁ, Jitka
1 SVOBODOVÁ, Jiřina
8 SVOBODOVÁ, Julie
2 Svobodová, J.
68 Svobodová, Jana
3 Svobodová, Jarmila
2 Svobodová, Jarmila,
3 Svobodová, Jaroslava
2 Svobodová, Jaroslava,
2 Svobodová, Jindra
15 Svobodová, Jitka
1 Svobodová, Jitka,
2 Svobodová, Johana
2 Svobodová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.