Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Digitalizace 2D předloh muzejního sbírkového fondu
Wenzl, Jonáš ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Práce se zabývá analýzou digitalizace dvourozměrných předloh a stanovením pracovního postupu, který je aplikován na sbírku Krkonošského muzea ve Vrchlabí. První část je zaměřena na uvedení do problematiky a jsou vysvětlena základní teoretická východiska. Druhá část práce obsahuje analýzu digitalizačního projektu Krkonošského muzea, sestavení pracovního postupu od kontroly předlohy až po uložení na datové úložiště. Závěrem je zhodnocen a diskutován digitalizační projekt Krkonošského muzea s praktickými zkušenostmi s digitalizací dvourozměrných předloh, možnosti využití digitalizovaného sbírkového fondu a návrhy na další implementaci. Použité řešení poskytuje bezpečný způsob vytváření digitálních kopií předmětů kulturní a historické hodnoty, archivace a využití dat v budoucnu. Získané poznatky mohou být přínosem pro další digitalizační projekty.
Vývoj aplikace pro operační systém iOS
Fialová, Tereza ; Havlíček, Zdeněk (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je vývoj aplikace pro mobilní operační systéme iOS od společnosti Apple. Teoretická část se zabývá studiem podkladů a vymezením syntaxí programovacích jazyků a jejich následné zhodnocení. Následují informace o jednotlivých verzích operačního systému iOS. V praktické části jsou definovány pojmy insolvence a zesplatnění / odstoupení od smlouvy. Dále vývoj samotné aplikace od designové stránky po samotný kód aplikace. Závěrem shrnutí celé bakalářské práce a doporučení.
Vývoj mobilní aplikace pro platformu iOS
Aldorf, David ; Šimek, Pavel (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem mobilní aplikace pro operační systém iOS. Vytvoření aplikace bylo provedeno na základě teoretických poznatků získaných v teoretické části bakalářské práce. Bylo provedena komparace vývojových prostředí a na základě bodovací metody bylo vybráno vývojové prostředí Xcode IDE od společnosti Apple. Poté byl vytvořen logický návrh, který obsahuje rozvržení a popisuje funkcionalitu aplikace. Na základě logického návrhu byl vytvořen grafický návrh aplikace se vzhledem opírajícím se o Material design od společnosti Google. K implementaci kódu byl použit moderní objektově orientovaný programovací jazyk Swift. Aplikace poskytuje uživateli možnost přihlášení přes sociální síť Facebook, a nebo přes email. díky tomu je zaručena úschova dat v databázi a uživatel ke svým datům může přistoupit i z jiných zařízení iOS. Pro databázové řešení byl použit Framework FireBase. Aplikace z databáze generuje seznam receptů pro zdravý životní styl a ukládá informace o uživateli pro výpočet ideálního jídla
Uživatelská rozhraní mobilních aplikací
Novák, Jakub Štěpán ; Šimek, Pavel (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na fenomén současné doby a to mobilní zařízení, přesněji uživatelská rozhraní mobilních aplikací. Tato zařízení jsou rozšířená natolik, že je většina lidí používá k plnění každodenních úkolů. Přehlednost a celkový zážitek z používání aplikace závisí právě na uživatelském rozhraní. Teoretická část se zabývá studií obecných zákonitostí při tvorbě intuitivních a příjemných uživatelských rozhraní. Řídí se konvencemi, které jsou typické pro daný účel a platformu. V neposlední řadě zkoumá psychologickou stránku, která se skrývá za uživatelským rozhraním, přesněji chování a uvažování uživatele. V praktické části jsou poznatky aplikovány a modelovány do konkrétních situací a scénářů. Zahrnuje analýzu a řešení reálných problémů, které se obecně vztahují k uživatelským rozhraním a problémům specifických pro mobilní rozhraní. Výsledkem je stručný, jasný a především užitečný přehled o tom, jak efektivně a kvalitně navrhovat uživatelská rozhraní, jenž se nejen dobře a příjemně ovládají, ale zároveň disponují zajímavou a padnoucí
Vývoj mobilní aplikace pro platformu Android
Homola, Radek ; Šimek, Pavel (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Bakalářská práce pojednává o procesu vývoje mobilní aplikace pro operační systém Android s výhradním použitím standardních komponent, jaké tato platforma nabízí. Teoretická část mapuje platformu samotnou, historický vývoj jejích verzí, architekturu, nástroje potřebné pro vývoj aplikací, obecnou strukturu projektu aplikace a základní, běžně používané programové i grafické komponenty. Vlastní práce poté dokumentuje vývoj funkčního prototypu aplikace s využitím poznatků teoretické části. Součástí praktické části jsou také doporučení, jak docílit responzivního grafického uživatelského rozhraní. Přílohou práce je kompletní zdrojový kód aplikace.
Využití hardwarové podpory v odbavovacím systému hromadné a regionální dopravy
Škeřík, Jan ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Teoretická část charakterizuje regionální a hromadnou dopravu, metro a odbavovací systémy. Praktická část práce se zabývá návrhem hardwarové podpory a její implementací v odbavovacích systémech dopravy, včetně srovnání s konkurenčními systémy s následnou vizí dopravy. V závěru je uveden celkový dopad na provozovatele a souhrnné zhodnocení.
Vývoj aplikace - Android versus iOS
Kural, Pavel ; Havlíček, Zdeněk (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Předkládaná bakalářská práce na téma Vývoj aplikace - Android versus iOS pojednává o základních pojmech týkajících se platforem iOS a Android a jejich vývojových prostředí Xcode a Android Studio. V práci je podrobně rozebrána jejich stavba, základní struktura, vývoj, historie, zabezpečení a typický programovací jazyk. Teoretická část práce vychází ze studijní literatury a slouží k proniknutí do problematiky vývoje aplikací. V praktické části je pak vytvořena demoverze aplikace ve vývojovém prostředí Android studio pro operační systém Android a ve vývojovém prostředí Xcode pro operační systém iOS. Na základě toho je provedeno porovnání jednotlivých prostředí pomocí Saatyho metody vícekriteriální analýzy.
Vývoj aplikací pro platformu iOS v jazyce SWIFT
Hudek, Michael ; Havlíček, Zdeněk (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoj aplikací pro platformu iOS v jazyce SWIFT. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Na začátku teoretické části je popsána firma Apple od jejího založení po současnost. Na popis společnosti navazuje analýza systému iOS, který je od roku 2007 pro Apple nedílnou součástí. V následující části je systém analyzován více do hloubky. Je zde popsána základní architektura celého systému, včetně nejvíce využívaných frameworků pro tvorbu aplikací. S tvorbou aplikací je spojena i následující část, kde jsou popsány základní nástroje, které jsou potřebné pro tvorbu aplikací pro platformu iOS. V této kapitole jsou v krátkosti popsány i hardwarové požadavky pro vývoj. Hlavním tématem je popis vývojového prostředí Xcode a především popis samostatného jazyka Swift, který je srovnán s jazykem Objective-C, který nahrazuje. Na teoretickou část navazuje část praktická. Nejdříve je představeno prostředí Playground společně s několika praktickými příklady. V druhé podkapitole je vyvíjena aplikace Počasí v novém programovacím jazyce Swift. Aby bylo možné zjistit přínosy jazyka Swift, byla aplikace naprogramována také v jazyku Java pro platformu Android. V průběhu praktické části jsou mezi těmito jazyky kódy jednotlivých funkcí porovnávány s pomocí softwarových metrik jako je počet řádků kódu, počet napsaných znaků a velikost výsledné aplikace.
New Characterisation Approaches for Carbon Ionic Liquid Electrodes (CILES)
Mikysek, T. ; Stočes, M. ; Švancara, I. ; Vytřas, K. ; Ludvík, Jiří
Within this study, some new approaches to characterize the carbon paste mixtures and the respective carbon ionic liquid electrodes (CILEs) are presented and their properties discussed. Particular attention has been paid to the changes of the resistivity, relative to the dependence on composition of the CILE. Three types of carbon ionic liquid pastes were examined, and for the interpretation of experimental data, the results were compared with those of "classic" carbon paste electrode (CPE) based on graphite powder. Some problems connected with homogeneity and stability of carbon pastes are also discussed.
Uhlíkové nanotrubičky - materiál pro uhlíkové pastové elektrody, možnosti přípravy a charakterizace
Mikysek, T. ; Stočes, M. ; Švancara, I. ; Ludvík, Jiří
Téma uhlíkových pastových elektrod (CPE) je v popředí zájmu i v novém miléniu. První práce byla publikována z roce 1958 R.N. Adamsem. Za tuto dobu vyšla celá řada publikací a přehledových prací.

Viz též: podobná jména autorů
1 Stočes, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.