Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvod a porozvodová komunikace mezi rodiči a psychosociální vývoj adolescentů
Smužanica, Kateřina ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Maulisová, Alice (oponent)
Cílem diplomové práce je nastínit možné souvislosti rozvodu či rozchodu a následné komunikace mezi rodiči s vybranými oblastmi psychosociálního vývoje adolescentů, zejména s jejich well-beingem. Literárně přehledová část postupně představuje adolescentní vývoj, rozpad rodiny v České republice a následně téma konfliktu a rozpadu rodiny v souvislosti s adolescenty. Témata zasazuje do aktuálních poznatků současného výzkumu. Tato část také komentuje okolnosti a strategie, které adolescentům usnadňují se s danou situací vypořádat. V empirické části je prezentovaná studie, jež se zaměřila na vztah úrovně konfliktu mezi rodiči v době rozpadu jejich vztahu, věku adolescenta a well-beingu. Na vybraném vzorku nebyl nalezen významný vztah, který by popisoval souvislosti. Možné důvody jsou diskutovány. Klíčová slova: Adolescent; psychosociální vývoj; rozvod; rozchod; rodiče; konflikt; well-being
Vývoj empatie a její projevy u dětí předškolního věku
Smužanica, Kateřina ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
V rámci vývoje dítěte v předškolním věku je jednou ze zásadních proměnných vývoj empatie, který navíc může významně ovlivňovat další fáze a oblasti života jedince. Tato práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické části a praktické části. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku pojetí empatie z hlediska její historie a dělení tohoto pojmu. Dále se věnuje popisu dítěte v předškolním věku v souvislosti s vybranými kognitivními procesy, které souvisí s vývojem empatie. Téma empatie přibližuje také ve vztahu k teorii mysli, která s empatií úzce souvisí. Předmětem této části práce je rovněž popsat významné projevy empatie v tomto období. Na konci teoretické části jsou představeny vybrané výsledky výzkumů, které přináší informace týkající se okolních vývojových podmínek, jež na dítě v předškolním věku z hlediska vývoje empatie působí. Praktická část práce obsahuje návrh výzkumného projektu, který si dává za cíl pomocí kvalitativního designu ověřit výzkumné otázky, které by mohly souviset s výskytem vyšší empatie u některých dětí předškolního věku. Cílem navrhovaného výzkumu je získat hypotézy o souvislostech okolních podmínek a vývoje empatie u dětí v předškolním věku. Klíčová slova Empatie, předškolní dítě, vybrané vývojové podmínky

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.