Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sémiotická analýza animované reklamy
Drahotová, Klára ; Svoboda, Aleš (vedoucí práce) ; Sluková, Tereza (oponent)
Diplomová práce bude na základě sémiotické analýzy reklamních videí zkoumat, jaké prostředky jsou uplatňovány v animované reklamě. Animovaná tvorba je zpravidla spojována s dětskými/rodinnými filmy, ve velké míře je však využívána i v reklamách, které mají za úkol ovlivnit dospělého diváka. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak se animovaná reklama snaží upoutat zákazníka a současně jak se liší od hrané reklamy. Výchozí hypotézou je tedy, že animace není určena jen pro dětského diváka, ale dokáže úspěšně fungovat i v tvorbě pro dospělé. Zároveň práce vychází z předpokladu, že animovaná reklama využívá jiné prostředky k zaujmutí diváka, nežli reklama hraná. Teoretická část se soustředí na představení animace, jejího vývoje, specifik a metod analýzy. Dále na sémiotickou i praktickou stránku reklamy a vizuální znaky obrazů. V praktické části budu srovnávat vybrané animované a hrané reklamy. Mou snahou bude popsat nástroje animace v reklamě a najít, čím se tak liší od reklamy hrané. Klíčová slova: sémiotika v reklamě, reklama, televizní reklama, animovaná reklama, animace, sémiotická analýza, kódování, denotace, konotace, obraz
Pohyb a multiplicita. Ontologický rozměr malby v dílech Gilla Deleuze
Sluková, Tereza ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se zabývám ověřením tvrzení, že pohyb a multiplicita se v Deleuzově interpretaci práce Francise Bacona stávají novými ontologickými rysy malby, zároveň však Deleuzovo kritické gesto čtení Baconových myšlenek i dalších textů tematizuje vztah reprezentace a interpretace ve smyslu využitelnosti Deleuzových myšlenkových konceptů pro filosofickou reflexi teorie malby. Hlavními cíly této práce jsou tak uchopení rhizomatického myšlení v rámci percepce uměleckého díla malby a vyzdvižení problematického vztahu reprezentace a interpretace v dílech Gilla Deleuze. Na příkladu komparace dvou konkrétních textů pak bude ukázáno, že Deleuzova snaha dostat se skrze koncepci rhizomu za hranice reprezentace je nemožná, jestliže zůstává pouze v rovině imanence. Na pozadí konkrétních příkladů tak bude vyvstávat mnohem fundamentálnější problematika vztahu roviny imanence a roviny konzistence.
Intertextuální užití mýtu ve filmu Lany Del Rey Tropico
Cabrnochová, Kristýna ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Sluková, Tereza (oponent)
Diplomová práce Intertextuální užití mýtu ve filmu Lany Del Rey Tropico věnuje pozornost radikálnímu vrstvení mýtů tímto filmem. Sleduje vztah intertextuality a mýtus postmoderní situace v návaznosti na strukturalistické analýzy mýtu Clauda Lévi-Strausse a Rolanda Barthese. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Deleuze a komunikace. Možnosti rhizomu jako modelu umělecké komunikace
Sluková, Tereza ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Michalovič, Peter (oponent) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
V této práci se zabývám hypotézou, že Deleuzem definovaná teritoriální povaha uměleckého díla se stává základem pro koncepci umělecké komunikace, která se vyznačuje kreativitou. Představa komunikace jako kreativní, konfrontovaná s Deleuzovým kritickým uchopením pojmu komunikace vyžaduje přehodnocení pozice interpretace s reprezentace v rámci zkušenosti s uměleckým dílem. Východiskem této snahy je návrh komunikačního modelu opírající se o kvalitativní aspekty komunikace, která podporuje sémiotickou podstatu umělecké tvorby. Tento model představuje komunikační podstatu umění, která nespočívá v přenosu konkrétního významu, ale na vyzdvižení afektivní roviny sdílení. Takový posun předpokládá pronikání rolí jednotlivých činitelů komunikačního schématu a zaměření se na performativní rovinu recepce. Klíčová slova: Deleuze, komunikace, umění, mapa, performativní recepce
Intertextuální užití mýtu ve filmu Lany Del Rey Tropico
Cabrnochová, Kristýna ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Sluková, Tereza (oponent)
Diplomová práce Intertextuální užití mýtu ve filmu Lany Del Rey Tropico věnuje pozornost radikálnímu vrstvení mýtů tímto filmem. Sleduje vztah intertextuality a mýtus postmoderní situace v návaznosti na strukturalistické analýzy mýtu Clauda Lévi-Strausse a Rolanda Barthese. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Peacefulness Through a Bowl of Tea: The Way of Tea as a Medium of Transformation
Komberec Novosadová, Barbora ; Zaccarello, Benedetta (vedoucí práce) ; Sluková, Tereza (oponent)
Japonská cesta čaje (japonský čajový obřad) je předmětem zájmu mnoha vědních disciplín: antropologie, estetiky, filosofie, religionistiky, sémiotiky a dalších. Diplomová práce se zaměří na zkoumání cesty čaje a události čajového setkání zejména z pohledu sémiotiky. Fenomén misky čaje (chápaný jako centrum čajového setkání) bude zkoumán na třech různých úrovních: jakožto dar, jako možný základ zodpovědných a ohleduplných vztahů v komunitě, a jakožto médium transformace. Nejprve bude prozkoumán fenomén daru v různých společenských praxích výměny a následně v cestě čaje. Diplomová práce rovněž představí analýzu spojení daru a procesu dávání jakožto způsob pohostinnosti v čajovém setkání. Díky konceptu prostorové sémiotiky se pokusí nastínit transformativní charakter cesty čaje a popsat možnosti proměny lidského chování a vztahování se k druhým prostřednictvím zkušenosti cesty čaje a skrze dar a proces dávání, který je v ní přítomen. Klíčová slova Japonská cesta čaje, dar, pohostinnost, mírumilovnost, proměna, médium, sémiotika
Zrychlování komunikace a projevů každodennosti v informační společnosti. Paralela v přístupech Paula Virilia a Godfreye Reggia
Novotná, Eva ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Sluková, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zaváděním nových technologií v informační společnosti, které způsobují zrychlování aspektů každodennosti a důsledkem této situace je zvýšená míra odcizení a anonymity lidí ve městě. Práce porovnává pohled dvou autorů. První z nich je francouzský filozof a spisovatel Paul Virilio, druhý je americký režisér Godfrey Reggio. Oba autoři vnímají proměnu dnešní společnosti negativně a popisují důsledky, které vznikají zaváděním nových technologií. Každý z nich využívá jinou formu pro své vyjádření - Paul Virilio písmo a text, Godfrey Reggio dokumentární film. Přesto se shodují v názorech týkající se souvisejících témata a docházejí k podobným závěrům. Cílem této diplomové práce je porovnat oba autory a jejich myšlenky a navrhnout možná řešení, která by zabránila negativním důsledkům zrychlování aspektů každodennosti. Klíčová slova Virilio, Reggio, zrychlování, technologie, informační společnost, média, komunikace
Sémiotická analýza animované reklamy
Drahotová, Klára ; Svoboda, Aleš (vedoucí práce) ; Sluková, Tereza (oponent)
Diplomová práce bude na základě sémiotické analýzy reklamních videí zkoumat, jaké prostředky jsou uplatňovány v animované reklamě. Animovaná tvorba je zpravidla spojována s dětskými/rodinnými filmy, ve velké míře je však využívána i v reklamách, které mají za úkol ovlivnit dospělého diváka. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak se animovaná reklama snaží upoutat zákazníka a současně jak se liší od hrané reklamy. Výchozí hypotézou je tedy, že animace není určena jen pro dětského diváka, ale dokáže úspěšně fungovat i v tvorbě pro dospělé. Zároveň práce vychází z předpokladu, že animovaná reklama využívá jiné prostředky k zaujmutí diváka, nežli reklama hraná. Teoretická část se soustředí na představení animace, jejího vývoje, specifik a metod analýzy. Dále na sémiotickou i praktickou stránku reklamy a vizuální znaky obrazů. V praktické části budu srovnávat vybrané animované a hrané reklamy. Mou snahou bude popsat nástroje animace v reklamě a najít, čím se tak liší od reklamy hrané. Klíčová slova: sémiotika v reklamě, reklama, televizní reklama, animovaná reklama, animace, sémiotická analýza, kódování, denotace, konotace, obraz
Pohyb a multiplicita. Ontologický rozměr malby v dílech Gilla Deleuze
Sluková, Tereza ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se zabývám ověřením tvrzení, že pohyb a multiplicita se v Deleuzově interpretaci práce Francise Bacona stávají novými ontologickými rysy malby, zároveň však Deleuzovo kritické gesto čtení Baconových myšlenek i dalších textů tematizuje vztah reprezentace a interpretace ve smyslu využitelnosti Deleuzových myšlenkových konceptů pro filosofickou reflexi teorie malby. Hlavními cíly této práce jsou tak uchopení rhizomatického myšlení v rámci percepce uměleckého díla malby a vyzdvižení problematického vztahu reprezentace a interpretace v dílech Gilla Deleuze. Na příkladu komparace dvou konkrétních textů pak bude ukázáno, že Deleuzova snaha dostat se skrze koncepci rhizomu za hranice reprezentace je nemožná, jestliže zůstává pouze v rovině imanence. Na pozadí konkrétních příkladů tak bude vyvstávat mnohem fundamentálnější problematika vztahu roviny imanence a roviny konzistence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 SLUKOVÁ, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.