Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nová média, nová hegemonie? Teoretické perspektivy postmarxismu a afektové teorie
Scharf, David ; Pýcha, Čeněk (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá vztahem mezi novými médii a politikou. K prozkoumání tohoto spojení využívá dva teoretické proudy - na jedné straně postmarxismus a jeho teorie hegemonie, na druhé straně afektovou teorii a její poznatky o nových médiích. Kombinace pojmového aparátu z obou proudů je představena na konkrétní případové studii, která sleduje diskuze ohledně rasismu v českém fotbale z roku 2021. Práce popisuje specifika formování politických vztahů v prostředí nových médií a předkládá možné směry zkoumání toho, jak přítomnost nových médií ovlivňuje širší hegemonické formace. Obě části zkoumání se pokouší přemostit několik existujících teoretických mezer mezi disciplínami studií nových médií a politické teorie.
Případová studie: Analýza komunikace Pavla Bělobrádka na Facebooku z pohledu logiky sociálních médií
Scharf, David ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Bakalářská práce "Případová studie: Analýza komunikace Pavla Bělobrádka na Facebooku z pohledu logiky sociálních médií" se zabývá vlivem sociálních médií na politickou komunikaci. K posouzení tohoto vztahu je využit koncept logiky sociálních médií. Ten vychází z klasické teorie mediální logiky a popisuje odlišné procesy, principy a postupy typické pro sociální média, která se svou podstatou zásadně liší od těch tradičních masových. V teoretické části je nejprve v rámci zasazení aktuálních jevů do historického kontextu popsán vývoj politické komunikace, následuje představení konceptu logiky sociálních médií a kontextová kapitola uvádějící čtenáře do tehdejší politické situace. Metodologická část obecně popisuje metodu obsahové analýzy, jež je následně v práci použita, definuje výzkumné otázky a podotázky, popisuje a zdůvodňuje volbu a právě tohoto specifického vzorku. Stěžejní částí práce je samotný výzkum, který nám umožňuje zodpovědět položené výzkumné otázky. Cílem práce je zjistit, jestli komunikace na Facebooku Pavla Bělobrádka v lednu a červenci roku 2017 podléhala logice sociálních médií. Vedlejším cílem je porovnat období běžného politického života a předvolební kampaně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.