Název:
Česká televize - koproducent hrané tvorby
Překlad názvu:
Czech television - co-producer of drama features
Autoři:
Koštýř, Jiří ; Svoboda, Otakar (vedoucí práce) ; Kallista, Jaromír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Česká televize je již skoro dvacet let významným podporovatelem české kinematografie jako koproducent filmové tvorby. Často bývá přítomna i při výrobě mezinárodních koprodukcí. Od roku 1992 se podílela na vzniku 210 filmových projektů. Toto číslo zahrnuje i dokumentární film, který se v poslední době stále více prosazuje v kinodistribuci. Diplomová práce ?Česká televize ? koproducent hrané tvorby? se zabývá nejenom samotným významem spolupráce nezávislých producentů s institucí, která je charakterizována jako služba veřejnosti, ale na pozadí historického vývoje i vlastních zkušeností, se snažím odpovědět na otázku, proč je třeba, v době geopolitických změn světa, zachovat nejenom českou kinematografii, ale i televizní vysílání - služba veřejnosti. Je možné najít ideální symbiózu mezi nezávislým producentem a koproducentem, mezi vlastníkem práv a vysílatelem, která povede k harmonické spolupráci a naplnění představ obou stran? Nebo převládnou obchodní dovednosti některých kulturních zlatokopů, kteří pokládají za vrchol veškerého umění pouze byznys?Czech Television has been one of the major supporter of Czech cinematography ? as a co-producer of Czech films nearly twenty years. It participates during International co-productions as well. It has engaged in a production of 210 film projects since 1992. This amount includes also documentaries that go into theatrical distribution more and more often. My degree work ?Czech television - co-producer of drama features" deals with the meaning of cooperation between independent producers and television institution characterized as a public service. I try to answer - by the historical development and by my own experiences - this question: why it is important to keep not only Czech cinematography but even tv broadcasting (public service) in this era of geopolitical changes. It is possible to find the perfect symbiosis between an independent producer and a co-producer, between an owner of rights and the broadcaster that will lead to harmonious cooperation and that will lead to fulfillment of wishes and visions of both sides? Or will the commercial skills of some cultural ?gold-diggers?, who believe that the top of art is only business, predominate?
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7113