Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problémy s jazykem administrativy z pohledu tazatelů jazykové poradny
Albrechtová, Barbora ; Pravdová, Markéta (vedoucí práce) ; Adam, Robert (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze dotazů zaslaných jazykové poradně ÚJČ AV ČR, v nichž tazatelé formulují problémy, které vznikají při tvorbě textů administrativního stylu. Primárním zdrojem je interní databáze jazykové poradny, z níž byly vybrány dotazy zaslané prostřednictvím e-mailu za rok 2010. Analýza se snaží o komplexní pohled na danou problematiku, je soustředěna do tří hlavních bodů, jimiž jsou klasifikace dotazů podle jazykových rovin, klasifikace dotazů podle funkce textu a analýza postojů tazatelů. Cílem práce je zjistit, jaké problémy s texty administrativního stylu řeší tazatelé nejčastěji, jaký je charakter těchto problémů a zda se v postojích tazatelů projevují nějaké tendence.
Marketingová komunikace společnosti McDonald's v letech 2012 a 2013 a její vliv na český jazyk
Hubáčková, Šárka ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Pravdová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komunikací společnosti McDonald's, především pak vybranými kampaněmi v roce 2012 a 2013. Tyto kampaně jsou analyzovány s důrazem na jejich jazykovou složku. Součástí práce je vyhodnocení provedeného dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit názor veřejnosti na marketingovou komunikaci této společnosti a taktéž vnímání anglicismů v českém jazyce.
Problémy s jazykem administrativy z pohledu tazatelů jazykové poradny
Albrechtová, Barbora ; Pravdová, Markéta (vedoucí práce) ; Adam, Robert (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze dotazů zaslaných jazykové poradně ÚJČ AV ČR, v nichž tazatelé formulují problémy, které vznikají při tvorbě textů administrativního stylu. Primárním zdrojem je interní databáze jazykové poradny, z níž byly vybrány dotazy zaslané prostřednictvím e-mailu za rok 2010. Analýza se snaží o komplexní pohled na danou problematiku, je soustředěna do tří hlavních bodů, jimiž jsou klasifikace dotazů podle jazykových rovin, klasifikace dotazů podle funkce textu a analýza postojů tazatelů. Cílem práce je zjistit, jaké problémy s texty administrativního stylu řeší tazatelé nejčastěji, jaký je charakter těchto problémů a zda se v postojích tazatelů projevují nějaké tendence.
Fenomén mačča v japonské kultuře
Pravdová, Markéta ; Sýkora, Jan (vedoucí práce) ; Labus, David (oponent)
Tato práce pojednává o fenoménu čaje mačča v Japonsku v průběhu času. Zabývá se jeho historií, včetně tradičního úzkého spojení s čajovým obřadem, a kontrastně s tradicí se poté soustředí na novou roli čaje mačča v současném Japonsku. Práce nastiňuje měnící se pohled Japonců na tento čaj, v závislosti na době a trendech.
Elektronizace jazykových dat – nové výzvy pro jazykovou kulturu
Pravdová, Markéta
Příspěvek je věnován elektronizaci jazykových dat v praxi pražské jazykové poradny. V letech 1998–2010 odpověděla jazyková poradna, kterou zaštiťuje oddělení jazykové kultury ÚJČ, na více než 71 500 dotazů položených elektronickou poštou. Tyto dotazy se staly východiskem při tvorbě Internetové jazykové příručky, která za první dva roky provozu (2009–2010) zaznamenala přes 10 milionů návštěv z téměř půl milionu uživatelských adres. Jazykové dotazy – ať už kladené e-mailem, prostřednictvím webového rozhraní, nebo telefonicky – jsou dokladem širokého zájmu veřejnosti o český jazyk a také cenným zdrojem informací o jeho užívání. Jaké jsou další možnosti a perspektivy jazykové poradny? Jaký je / může být kodifikační status internetových zdrojů o češtině? Jsou tyto nástroje s to přispět ke zmírnění napětí mezi normou a kodifikací?
Tak trochu jiný korpus. Kvantitativní analýza audiovizuální reklamy
Pravdová, Markéta
Kvantitativní analýza televizních spotů firmy McDonald´s (frekvence slov, slovních druhů, analýza reklamního stylu).
Infotainment aneb Role zábavy v (multi)mediálním diskurzu
Pravdová, Markéta
Vliv jazyka masových médií na normu současné češtiny v rovině lexikální i komunikačně-pragmatické.
Jazyk televizní reklamy McDonald's
Pravdová, Markéta
Styl reklamního vyjadřování, rozbor lexikálních prostředků. Vliv orientace na mladé na jazyk reklamy.
Pražská jazyková poradna dnes a zítra
Mlejnecká, Jarmila ; Pravdová, Markéta ; Prošek, Martin ; Smejkalová, Kamila ; Svobodová, Ivana ; Uhlířová, Ludmila
Dichotomie spisovnost - nespisovnost v dotazech jazykové poradně; projekt internetové jazykové příručky.
Reklama jako zvláštní typ sdělování
Pravdová, Markéta
Funkce reklamního textu, reklamní styl.

Viz též: podobná jména autorů
1 PRAVDOVÁ, Martina
1 Pravdová, Magda
1 Pravdová, Miroslava
1 Pravdová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.