|
Vaření piva v domácích podmínkách
Potoček, Petr ; Skryja, Pavel (oponent) ; Kilkovský, Bohuslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na proces vaření piva v domácích podmínkách, to znamená se základním vybavením, které je běžně dostupné. Úvodní část práce obsahuje seznámení s historií pivovarnictví, druhy piv, surovinami nutnými k výrobě piva a výrobní technologií vaření piva. V druhé části práce jsou porovnány dekokční a infuzní způsob vaření piva ze jména z pohledu energetické náročnosti a ekonomie. Závěrečná část je věnována zpracování dat a návrhu úpravy stávajícího procesu výroby piva na Fakultě strojního inženýrství VUT v Brně.
|
|
Pojem všeobecného vzdělání
Potoček, Petr ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Práce je založena na analýze pojmu všeobecné vzdělání, směřující k jeho konkrétnímu pojetí. Přináší přehled historických pojetí všeobecného vzdělání, rozlišuje hledisko vzdělávacích institucí, ve kterém jde především o minimální základ vzdělání, společný všem členům dané společnosti, a ideu pojmu, poukazující k celku poznání a orientující způsoby jeho uchopení. Nahlíží všeobecné vzdělání jako síť souvislostí a vztahů mezi poznatky a zkoumá jeho význam v protilehlosti vůči vzdělání odbornému, jeho vliv na celostní utváření člověka, význam pro osobnostní rozvoj a utváření konkrétního života člověka v jeho životních pohybech. Zabývá se všeobecným vzděláním z hlediska vzdělávacího obsahu, individuálních i společenských potřeb a poukazuje na význam všeobecného vzdělání v rámci současného pedagogického diskurzu a reformních proměn. Klíčová slova všeobecné vzdělání, celek poznání, struktura vědění, vzdělávací obsah, výběr učiva, uspořádání učiva, poznatky, osobnostní rozvoj, vzdělávací instituce, akademický pedagogický diskurz, reformní pedagogický diskurz, reforma vzdělávání
|
|
Učitelovo pojetí rolových očekávání
Potoček, Petr ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Na učitele jsou v jeho profesní roli kladena různá očekávání. Kladou je žáci, rodiče žáků, nadřízení, kolegové, odborná veřejnost, představitelé školského systému i společnost v obecné rovině. Učitel utváří svou profesní identitu na základě svého osobního přesvědčení a pedagogických ideálů, vlivem praktických zkušeností, a velkou měrou je přitom ovlivněn profesními vztahy s uvedenými subjekty a jimi kladenými rolovými očekáváními. Jeho profesní identita se velkou měrou prolíná s jeho identitou osobní, přínos profese i její nároky učitel prožívá také v osobní rovině. Jeho vlastní pojetí role je z velké části v souladu se společenskými očekáváními, sám se cítí být reprezentantem společenského ideálu a společenským činitelem. Jeho role je však vymezena natolik obecně a široce, že může být pojímána poměrně individuálně, ale zároveň se její pojetí mohou u různých subjektů lišit a to se může stát příčinou konfliktů. Těm se učitel snaží předcházet kvalitou své práce i osobními postoji. Se žáky učitel rozvíjí výchovný vztah, ale velmi přitom záleží na porozumění žákům v jejich vlastní skutečnosti. Ve vztazích s rodiči je důležitým prvkem komunikace a učitelova profesní zdatnost. Rolová očekávání učitel musí zvládat vlastními silami, k tomu však potřebuje podporu nadřízených a porozumění své práci z...
|
|
Učitelovo pojetí rolových očekávání
Potoček, Petr ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Na učitele jsou v jeho profesní roli kladena různá očekávání. Kladou je žáci, rodiče žáků, nadřízení, kolegové, odborná veřejnost, představitelé školského systému i společnost v obecné rovině. Učitel utváří svou profesní identitu na základě svého osobního přesvědčení a pedagogických ideálů, vlivem praktických zkušeností, a velkou měrou je přitom ovlivněn profesními vztahy s uvedenými subjekty a jimi kladenými rolovými očekáváními. Jeho profesní identita se velkou měrou prolíná s jeho identitou osobní, přínos profese i její nároky učitel prožívá také v osobní rovině. Jeho vlastní pojetí role je z velké části v souladu se společenskými očekáváními, sám se cítí být reprezentantem společenského ideálu a společenským činitelem. Jeho role je však vymezena natolik obecně a široce, že může být pojímána poměrně individuálně, ale zároveň se její pojetí mohou u různých subjektů lišit a to se může stát příčinou konfliktů. Těm se učitel snaží předcházet kvalitou své práce i osobními postoji. Se žáky učitel rozvíjí výchovný vztah, ale velmi přitom záleží na porozumění žákům v jejich vlastní skutečnosti. Ve vztazích s rodiči je důležitým prvkem komunikace a učitelova profesní zdatnost. Rolová očekávání učitel musí zvládat vlastními silami, k tomu však potřebuje podporu nadřízených a porozumění své práci z...
|