Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Frontáž. Fenomén tisku frontáže v českém umění
Horáková, Markéta ; Polcar, Miloslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Můj dědeček se věnoval numizmatice. Jako malá jsem ho mnohokrát pozorovala, jak svou sbírku mincí doplňuje a třídí. Snad abych ho nerozptylovala, naučil mě objevovat tajemství rubů i líců kovových penízků, z nichž jsem pak sama za pomoci tužky a papíru odkrývala neznámé reliéfhí předlohy. Myslím, že mi tato zábava i napětí vydržely hodně dlouho. Později, a to především díky svému otci, jsem obdobným způsobem získávala tvary a strukturu listů, květů i kůry stromů a vytvářela si tak svůj vlastní pseudoherbář. Ani děda, ani otec, ani já jsme však nikdy nepojmenovali naše otisky, respektive způsob jejich získávání, frotáží. S tímto slovem jsem se poprvé setkala až při studiu výtvarné výchovy na střední pedagogické škole, kde jsem, krom teoretického poučení, realizovala i několik praktických úkolů. Později, když jsem své žáky výtvarné výchově sama vyučovala a s touto technikou jsme pracovali, pozorovala jsem, že i oni přijímají frotáž se stejným zájmem jako já kdysi. Někdy jsme si uměle vytvořili motivy z lepenky - těmi byly například fragmenty stavebních prvků jihočeského selského baroka nebo zvětšeniny cechovních pečetí, které pak nalepené tvořily reliéfhí podklad pro frotáž. Jindy nám posloužily předlohy z přírody - listy, dřevo, kůra apod. A nakonec nemohu nepřipomenout kamenné náhrobky na zdejším židovském...
Multiplikace jako prostředek komunikace
Svoboda, Zdeněk ; Polcar, Miloslav (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou používání technologií umožňující multiplikaci informací v komunikaci. V první, teoretické části je naznačena historie vývoje technologií a prostředků umožňující multiplikaci informací. Dále se zabývá především otázkou komunikace umělecké v kontextu současného vývoje využití technologií multiplikace informací. V této části je řešena otázka využití v současnosti nejmodernější technologie v podobě internetu jako prostředku uměleckého vyjádření. Druhá část práce je koncipována jako obhajoba praktické části. Podrobněji je zde řešena otázka osobní internetové prezentace umění v podobě portfolia autora. Třetí část je zaměřena na pedagogické využití tématu multiplikace ve školní praxi. V konkrétní podobě je zde vypracován projekt na téma Multiplikace jako prostředek komunikace pro základní a umělecké školy. Základním nástrojem použitým při tvorbě práce jsou především osobní zkušenosti a postoje podložené studiem odborné literatury.
Znak, symbol a komunikace ve výtvarném umění
Kyselová, Gabriela ; Fulková, Marie (oponent) ; Polcar, Miloslav (vedoucí práce)
Požadavek umožnit dorozumění dětem i dospělým, kteří v důsledku svého zdravotního postižení nemohou komunikovat běžnou mluvenou řečí, je nesporný. Komunikační systémy využívající technické i netechnické pomůcky se v minulosti rozvíjely především v severských zemích a Spojených státech amerických. Předpokládám, že v nejbližších letech se tyto metody uplatní i u nás v plném rozsahu. Osoby, které se dorozumívají slovy, mají kdykoliv možnost navázat společenskou konverzaci s druhou osobou způsobem, které jsou oběma stranám srozumitelný.. Naproti tomu děti i dospělí s postižením řeči, kterým není umožněna kompenzace jejich postižení, nemohou aktivně vyjádřit své pocity, zážitky a přání, klást otázky a podávat zpětně odpovědi. V důsledku zdravotního postižení jim je mnohdy znemožněna nebo velmi znesnadněna i komunikace prostřednictvím gestikulace a mimiky. Je tedy nezbytné umožnit těmto znevýhodněným osobám jiné cesty k úspěšné komunikaci se svým okolím, aby se tak dokázaly zapojit do běžného života společnosti.
Narativní tendence v současném výtvarném umění
Klímková, Kateřina ; Fulková, Marie (oponent) ; Polcar, Miloslav (vedoucí práce)
KLÍMKOVÁ K Narativní tendence v současném výtvarném umění ^ (umělecká scéna ovlivněná nebo inspirovaná komiksem s důrazem na české výtvarné umem) /Diplomová práce/ Praha 2007 - Universita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné vychovy, 127 s. Popis obsahu: , , .. Tématem práce jsou narativní tendence v současném českém výtvarném umění inspirované komiksem nebo i projevy, které jsou osvobozené od komiksových schémat. První část se věnuje filozofické poloze Příběhu v kontextu vizuální kultury. Obsahem druhé kapitoly je osobní pohled na současný stav ceskeho komiksu (rozhovor s J. Křenkem), stručná historie (od roku 1989) a sémioť.ka komiksu. Tret. cast prače je věnována rozhovorům se současnými českými umělci (J. Šalamoun, P. Poš, B. Ovcackova, K Jene). Pedagogická část se zabývá tématem komiksu a animovaného filmu. Tato výtvarná témata byla re a zovana na Gymnáziu Zatlanka a jejich průběh je v ped. části popsán. V závěru diplomové práce je popsán koncept vlastních výtvarných prací autorky (3x deník), zpracované formou autorské knihy. Cela prače je doplněna velkým množstvím obrázků a některé z kapitol jsou kreslené. Klíčová slova: narace, příběh, komiks, sémiotika, deník, autorská kniha, umění, výtvarná výchova
Multiplikace jako prostředek komunikace
Svoboda, Zdeněk ; Polcar, Miloslav (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou používání technologií umožňující multiplikaci informací v komunikaci. V první, teoretické části je naznačena historie vývoje technologií a prostředků umožňující multiplikaci informací. Dále se zabývá především otázkou komunikace umělecké v kontextu současného vývoje využití technologií multiplikace informací. V této části je řešena otázka využití v současnosti nejmodernější technologie v podobě internetu jako prostředku uměleckého vyjádření. Druhá část práce je koncipována jako obhajoba praktické části. Podrobněji je zde řešena otázka osobní internetové prezentace umění v podobě portfolia autora. Třetí část je zaměřena na pedagogické využití tématu multiplikace ve školní praxi. V konkrétní podobě je zde vypracován projekt na téma Multiplikace jako prostředek komunikace pro základní a umělecké školy. Základním nástrojem použitým při tvorbě práce jsou především osobní zkušenosti a postoje podložené studiem odborné literatury.
Příroda a přírodní detail
Boháčová, Jiřina ; Polcar, Miloslav (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Práce reflektuje využití tématu ve výtvarném umění s důrazem na umění 20. století až po současnost. V teoretické části se zabývá přírodními náměty včetně přírodních detailů jako inspirací volné výtvarné tvorby, pozornost věnuje i problematice zjednodušení, stylizace a abstrakce přírodních námětů a podnětům vědecké fotografie. Výtvarná část práce obsahuje vlastní tvorbu autorky s námětem přírody a přírodního detailu, zpracovanou v technice linorytu. Závěrečná kapitola práce naznačuje možnosti využití tématu ve výtvarné výchově na základních školách.
Současná grafika a její výrazové možnosti s důrazem na techniku linorytu
Kejhová, Tereza ; Polcar, Miloslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Teoretická část se zabývá technikou tisku z lina a proměnami linorytu v tvorbě českých a světových umělců. Výtvarná část popisuje tvorbu vlastních linorytů na téma autoportrétu a jejich obhajobu. Zaměřuje se i na portrét a autoportrét samotný a autoportrét v tvorbě umělců 20. století. Didaktická část se věnuje popisu tvorby linorytů na téma autoportrétu, které zpracovali žáci SZUŠ Praha 5 - Řeporyje.
Frontáž. Fenomén tisku frontáže v českém umění
Horáková, Markéta ; Polcar, Miloslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Můj dědeček se věnoval numizmatice. Jako malá jsem ho mnohokrát pozorovala, jak svou sbírku mincí doplňuje a třídí. Snad abych ho nerozptylovala, naučil mě objevovat tajemství rubů i líců kovových penízků, z nichž jsem pak sama za pomoci tužky a papíru odkrývala neznámé reliéfhí předlohy. Myslím, že mi tato zábava i napětí vydržely hodně dlouho. Později, a to především díky svému otci, jsem obdobným způsobem získávala tvary a strukturu listů, květů i kůry stromů a vytvářela si tak svůj vlastní pseudoherbář. Ani děda, ani otec, ani já jsme však nikdy nepojmenovali naše otisky, respektive způsob jejich získávání, frotáží. S tímto slovem jsem se poprvé setkala až při studiu výtvarné výchovy na střední pedagogické škole, kde jsem, krom teoretického poučení, realizovala i několik praktických úkolů. Později, když jsem své žáky výtvarné výchově sama vyučovala a s touto technikou jsme pracovali, pozorovala jsem, že i oni přijímají frotáž se stejným zájmem jako já kdysi. Někdy jsme si uměle vytvořili motivy z lepenky - těmi byly například fragmenty stavebních prvků jihočeského selského baroka nebo zvětšeniny cechovních pečetí, které pak nalepené tvořily reliéfhí podklad pro frotáž. Jindy nám posloužily předlohy z přírody - listy, dřevo, kůra apod. A nakonec nemohu nepřipomenout kamenné náhrobky na zdejším židovském...
Cesty - Poměření významů cest do exotických dálek a všedních cest domů
Dostálová, Eva ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Polcar, Miloslav (oponent)
Eva Dostálová CESTY Poměření významů cest do exotických dálek a všedních cest domů THE WAYS Comparing the Meaning of Exotic Travels and Everyday Ways Home /Diplomová práce/ /Diploma Thesis/ Karlova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Charles University, Faculty of Education, Department of Art Počet stran: 108 Number of Pages: 108 Přílohy: Výtvarná díla-kniha CESTA do Sýrie a Jordánská a kniha-kufr CESTA DOMŮ, CD s jejich fotodokumentací Supplements: Works of Art - the Book TRAVEL to Syria and Jordan and the Book- Case WAY HOME, CD with fotodokumentation Práce porovnává každodenní cesty domů a cesty do exotických dálek jako svébytný způsob lidského poznání. V teoretické části je čtenáři nabídnut výběr současných českých umělců, kteří se zabývali tvorbou inspirovanou prostými náměty všedního dne a kunsthistorické bádání, týkající se vlivu umění Dálného východu a Afriky na umělecký vývoj v Evropě ve 20.století. Tato témata jsou transformována do výtvarně výchovného projektu pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Jako výtvarná příloha jsou dvě autorské knihy reflektující obě témata (cesta domů a cesta do Sýrie a Jordánská).
Obrazy nebe
Pohlová, Ludmila Berenika ; Polcar, Miloslav (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaroslav (oponent)
Ludmila Berenika Pohlová - Obrazy nebe aneb mýty opředený vesmír Diplomová práce / Praha 2006, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy / 96 s. ( Přílohy: vlastní výtvarné práce - 5 obrazů, lxlm; CD - dokumentace výtvarných prací žáků ZUŠ ) Teoretická část - zaměření na problematiku představ, koncepcí a způsobů zobrazení vesmíru, zejména v imaginární, historické a filozofické dimenzi. Reflexe tématu v historii umění. Praktická část - osobní reflexe tématu; cyklus obrazů. Didaktická část - transformace poznatků z teoretické části do výtvarně-výchovného projektu. Klíčová slova: vesmír, mytologie, imaginace, umění, reflexe, výchova.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.