Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evolution of markups: The case of the Czech Republic
Jurišta, Jakub ; Bajgar, Matěj (vedoucí práce) ; Petřík, Theodor (oponent)
Tato práce má za úkol zprostředkovat přehled o obchodních přirážkách v České republice. Většina výzkumu byla provedena ve Spojených státech amerických a významná část ze zbylých studií byla provedena globálně. Avšak globální studie nemají vysoce kvalitní data pro určení trendu některých zemí. Hlavním objevem je zvyšující se průměrná obchodní přirážka, na kterou mají největší vliv firmy z horních percentilů, které vidí výrazný nárůst jejich obchodních přirážek. Tudíž, u většiny firem nenastává žádný nárůst obchodních přirážek. Zároveň je také řečeno, že tento trend se vyskytuje u všech odvětví a nejen u některých. My používáme vysoce kvalitní data, která pokrývají všechny firmy v České republice. Za použití produkční metody odhadujeme obchodní přirážky pro 55 869 firem ze 74 odvětví od roku 2012 do roku 2020. Cílem je ukázat obchodní přirážky na třech úrovních a určit, či je definovaný trend stejný jako český. Tato práce je jedna z prvních studií, které využívá vysoce kvalitní data mimo Spojené státy americké a abychom měli přehled o skutečném evropském trendu, více takovýchto studií by se měly uskutečnit pro ostatní státy. Klasifikace JEL D21, D23, L10, L11, L22 Klíčová slova obchodní přirážky, produkční metoda, konkurence, tržní síla Název práce Vývoj obchodních přirážek: Případ České republiky...
Benefits of a concurrent planning of the long-term distribution and business strategies
Petřík, Theodor ; Červinka, Michal (vedoucí práce) ; Bajgar, Matěj (oponent)
K plánování obchodní a distribuční strategie je obvykle přistupováno sekvenčně. Společnost nejprve vytvoří obchodní plán a následně proveditelnou distribuční strategii. Oddělené plánování ale může vést k neoptimální volbě strategie. Navrhujeme metodu k plánování obou strategií souběžně pomocí Bayesovských sítí. Představíme tři modifikace našeho modelu souběného plánování podle různých optimalizačních kritérií - minimalizace provozních nákladů distribuční strategies, maximalizace tržeb a maximalizace zisku. Formulace všech mod- ifikací modelu a proces získání všech potřebných vstupnů jsou detailně pop- sány. Model je otestován na případové studii Plzeňského Prazdroje. Za po- moci historických dat společnosti z 01/2017 a 06/2017 je navržena optimální distribuční strategie pro český trh na roky 2018 - 2020. Výsledky jsou potom porovnány se skutečným vývojem společnosti za sledované období. Z porovnání lze vyvodit, že si společnost mohla v roce 2017 zvolit distribuční strategii s nižšími provozními náklady. Nakonec navrhujeme několik témat pro navazující výzkum. Klasifikace JEL C02, C11, C61 Klíčová slova Bayesovské sítě, Obchodní plán, Souběžné plánování, Distribuční strategie Název práce Souběžná plánování obchodní a distribuční strategie pomocí Bayesovských sítí

Viz též: podobná jména autorů
13 Petrík, Tomáš
1 Petřík, T.
13 Petřík, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.