Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti uplatnění konceptu age managementu v různých typech škol v Praze
Pešulová, Ludmila ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá konceptem diverzity managementu, podrobněji age managementem, tedy řízením lidských zdrojů s ohledem na věk a možnosti zaměstnance. V teoretické části se zaobírá řízením diverzity v pracovních týmech, definuje age management jako možnost přizpůsobení organizace potřebám stárnoucích zaměstnanců. Poukazuje na demografický vývoj společnosti, přibližuje věkové rozložení učitelů ve školách v České republice. Empirická část blíže popisuje nástroje age managementu jako vhodný prostředek k přizpůsobení pracovních podmínek zaměstnancům 50 plus a obsahuje tři dílčí šetření ve třech mateřských, třech základních a třech základních uměleckých školách v Praze. Formou polostrukturovaných rozhovorů s řediteli těchto škol a zároveň dotazníky na téma age managementu a využitím jeho nástrojů mezi skupinou pedagogů 50 plus a skupinou provozních zaměstnanců 50 plus na šetřených školách komparuje možnosti zavedení nástrojů age managementu do škol s potřebami zaměstnanců 50 plus na těchto školách. Cílem této práce je popsat a porovnat současný stav využívání prvků age managementu v mateřských, základních a základních uměleckých školách a poté navrhnout opatření age managementu aplikovatelná do personálního řízení škol. KLÍČOVÁ SLOVA age management, diverzity management, pedagogové 50 plus,...
Problematika Age managementu v MŠ
Pešulová, Ludmila ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou řízení pracovníků s ohledem na jejich věk a možnosti, neboli konceptem Age managementu v provozech mateřských škol, konkrétně směrem k učitelkám mateřských škol ve věkové kategorii 50 plus. Koncept Age managementu vychází z demografických změn, stárnutí populace, nízké porodnosti a prodlužování věku. Z důsledků těchto změn vyplývá potřeba udržet v zaměstnání co nejdéle i starší pracovníky. Principy Age managementu zohledňují individuální potřeby a přístup k pracovníkovi na základě jeho věku, schopností a potenciálu. Při řízení pracovníků 50 plus založeném na konceptu Age managementu se aplikují různá opatření a metody, které mají vést k vytváření podmínek, vedoucích k zlepšení pracovních podmínek i kvality života starších zaměstnanců. V této práci se formou kvalitativního výzkumu věnuji analýze řízení učitelek 50 plus z pohledu Age managementu ve třech mateřských školách. Hlavní výzkumná otázka byla: "Používají vybrané ředitelky mateřských škol nástroje Age managementu?" Z hlavní výzkumné otázky dále vyplynuly dílčí výzkumné otázky, na které hledám odpovědi dále v textu. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že ředitelky zkoumaných mateřských škol i přes neznalost pojmu a principů Age managementu některé z jeho nástrojů již využívají. Hlavním zjištěním je...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.