Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití psychologie v personálním řízení
Paulíková, Aneta ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Štěpánek, Zdeněk (oponent)
Cílem této bakalářské práce je propojit oblast psychologie a personálního řízení. Lépe řečeno uvést možnosti, jak se dají aplikovat poznatky psychologie v personální práci. Bakalářská práce je logicky členěna do třech částí. V první části vymezuji pojem personální řízení a souvislosti spojené s personální prací v rámci podniku. Jedná se o postavení personálního útvaru v rámci organizace, identifikaci osob, které personální práci prakticky vykonávají, a v neposlední řadě také objasnění vývoje koncepcí personální práce. Druhá část je zaměřena na konkrétní psychologické disciplíny. Objasňuji zde teoretický základ, významné osobnosti a využití psychologie osobnosti a psychologie práce a organizace. Psychologie práce a organizace zahrnuje inženýrskou psychologii, personální psychologii, psychologii organizace a řízení a sociální psychologii organizace. Ve třetí závěrečné části práce se zaměřuji na konkrétní personální činnosti. Jmenovitě na získávání, výběr a adaptaci zaměstnanců. U každé z těchto na sebe navazujících činností objasňuji jejich obsah, používané metody a důležitost v rámci dalších personálních činností. V oblasti získávání pracovníků zvažuji výhody a nevýhody přijímání zaměstnanců z vnitřních a vnějších zdrojů a také nastiňuji formy optimálního jednání s uchazeči. Podkapitola věnující se výběru...
Change management a řízení lidí v organizaci
Paulíková, Aneta ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
RESUMÉ Hlavní myšlenkou této diplomové práce je propojení tří oblastí. Change managementu, řízení lidí v organizaci v době změn a ekonomické krize, která zasáhla celosvětovou ekonomiku přibližně v letech 2008 až 2010. Metody a nástroje change managementu se dají aplikovat na jakékoliv změny probíhající v organizaci. Od změn parciálních, v rámci jednotlivých procesů či oddělení, po změny celkové, strategické, jako je restrukturalizace podniku, reengineering, fúze apod. Jedním typem jsou změny vnější, např. právě ekonomická recese. Tato vnější změna však způsobuje i mnoho změn vnitřních, kdy společnosti snižují náklady, restrukturalizují jednotlivá oddělení a mění strategii. Tato práce se zaměřuje na oblast lidských zdrojů a práci s lidmi ve firmě, a to jak z pohledu personalistů, tak z pohledu manažerů. Změnové řízení v důsledku krize s sebou přináší mnoho změn právě v oblasti personální. V práci jsou porovnány tři na sobě nezávislé průzkumy věnující se reakci firem na nepříznivou hospodářskou situaci. Všechny tři průzkumy jsou datovány k roku 2009 a sledují konkrétní reakce firem v oblasti lidských zdrojů (propouštění, snižování platů, pozastavení náboru atd.). Na základě zjištěných dat jsou rozkryty nečastější aktivity, ke kterým se firmy uchylovaly, a tyto aktivity jsou dále analyzovány. Spolu s navržením...
Využití psychologie v personálním řízení
Paulíková, Aneta ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je propojit oblast psychologie a personálního řízení. Lépe řečeno uvést možnosti, jak se dají aplikovat poznatky psychologie v personální práci. Bakalářská práce je logicky členěna do třech částí. V první části vymezuji pojem personální řízení a souvislosti spojené s personální prací v rámci podniku. Jedná se o postavení personálního útvaru v rámci organizace, identifikaci osob, které personální práci prakticky vykonávají, a v neposlední řadě také objasnění vývoje koncepcí personální práce. Druhá část je zaměřena na konkrétní psychologické disciplíny. Objasňuji zde teoretický základ, významné osobnosti a využití psychologie osobnosti a psychologie práce a organizace. Psychologie práce a organizace zahrnuje inženýrskou psychologii, personální psychologii, psychologii organizace a řízení a sociální psychologii organizace. Ve třetí závěrečné části práce se zaměřuji na konkrétní personální činnosti. Jmenovitě na získávání, výběr a adaptaci zaměstnanců. U každé z těchto na sebe navazujících činností objasňuji jejich obsah, používané metody a důležitost v rámci dalších personálních činností. V oblasti získávání pracovníků zvažuji výhody a nevýhody přijímání zaměstnanců z vnitřních a vnějších zdrojů a také nastiňuji formy optimálního jednání s uchazeči. Podkapitola věnující se výběru...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.