Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Principy vizualizace informací v informačních systémech hromadné dopravy
Farkaš, Pavel ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Diplomová práce Principy vizualizace informací v informačních systémech hromadné dopravy pojednává o způsobu, jakým informační design prostupuje do jedné z nejobvyklejších činností člověka v urbánním prostředí: cestování hromadnou dopravou. Městský prostor je v práci rámcem, do kterého je usazeno několik souvisejících disciplín zapojených do konceptu wayfindingu. Autor zasazuje problematiku do širokého historického a architektonického kontextu a nastiňuje souvislosti s kognitivní vědou. Případová studie zahrnuje stanovení principů pro informační design na příkladu pražského metra a jejich aplikaci na stanici, v níž byl instalován zkušební informační systém.
Uživatelské rozhraní systémů řízení výuky Návrh a ověření funkčních kriterií jako podklad pro dílčí evaluaci
Ovesleová, Hana ; Štogrová Jedličková, Petra (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) ; Šušol, Jaroslav (oponent)
Hlavním tématem této práce je problematika evaluace uživatelských rozhraní systémů řízení výuky (angl. LMS - Learning Management Systems). Stejně jako při návrhu uživatelských rozhraní v rámci celého oboru HCI (angl. Human Computer Interaction) stojí v popředí uživatel a způsob jeho interakce se systémem, tak i pro evaluaci rozhraní byl zvolen pohled uživatelský (angl. UX - user experience). Cílem práce bylo navrhnout oblasti funkčních kriterií, které odráží požadavky uživatele na systém a které mohou sloužit jako základ pro dílčí evaluaci LMS. V rámci interdisciplinarity HCI jsme se zaměřili na technicko- psychologický pohled (počítač-člověk), doplněný o oblast, která odráží samotný účel LMS - pedagogický proces. Domníváme se totiž, že při evaluaci LMS je důležité kombinovat obecná funkční kriteria, vztahující se na jakýkoli systém, s kriterii na výukový obsah, na formy jeho distribuce a na metody práce s ním. Na základě stanovených oblastí pak za pomoci kvantitativních i kvalitativních metod zkoumání byly evaluovány kurzy v LMS Unifor v období 2012-2014 a kurzy v LMS Moodle v období 2015-2017. Výstupem výzkumu je pak sada funkčních kriterií, které považujeme za elementární a která doporučujeme při volbě LMS zohledňovat.
Produktová sémantika a její využití v designu interaktivních systémů
Ehrlichová, Lucie ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je ukázat vývoj produktové sémantiky a její možnosti při tvorbě interaktivních systémů. Práce se zaměřuje na charakteristiku vzniku produktové sémantiky a oblasti, ze kterých čerpá. Následně popisuje stávající metody uživatelského rozhraní optimalizované z pohledu produktové sémantiky. Analytickou část tvoří rozbor konkrétního rozhraní, jeho otestování s využitím poznatků produktové sémantiky a vyhodnocení. Závěr práce je věnován návrhu koncepce metodologie designu s využitím poznatků z produktové sémantiky.
Vizuální jazyk komiksu a design grafického uživatelského rozhraní
Šlaufová, Kateřina ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Práce VIZUÁLNÍ JAZYK KOMIKSU A DESIGN GRAFICKÉHO UŽIVATELSKÉHO ROZHRANÍ vychází z předpokladu, že komiks a GUI využívají pro komunikaci se čtenáři/uživateli obdobné prvky. GUI jako významné kulturní rozhraní ve svém jazyku čerpá z jazyků dalších médií a jak dokazuje tato práce, čerpá také z komiksu. Dále jsou nastíněny společné znaky obou médií na rovině obecné, sémantické i vizuální. V obecné rovině se jedná o konvergenci a hybriditu nebo požadavky kladené na čtenáře/uživatele. Velmi obdobné pro komiks a GUI jsou také limity, které plynou z vlastností média, pro které jsou určeny. Na sémantické rovině lze hledat v obou médiích metaforická a metonymická zobrazení. Stěžejní část práce se věnuje společným vizuálním prvkům a nachází je jak ve formě zjednodušení, sekvenčnosti a víceúrovňovém rámování, tak u prvků, jako jsou ikony či text. Případová studie, která analyzuje GUI softwaru Adobe Photoshop CS5 po vzoru vizuálního jazyka komiksu, dokazuje spojitosti obou médií v praxi a odkrývá nové souvislosti.
Novomediální vzdělávání na středních waldorfských školách
Sladkovská, Alena ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Diplomová práce pojednává o historii a současnosti waldorfských škol založených Rudolfem Steinerem. Dále se zabývá popisem mediální gramotnosti s důrazem na nová média. Popisuje, jakým způsobem je novomediální vzdělávání zakotveno v českém vzdělávacím systému s důrazem na střední školy. Jako konkrétní příklad posloužil školní vzdělávací program pražského waldorfského lycea. Popisuje též, jakým způsobem probíhá mediální vzdělávání v Německu. V další části diplomové práce se nachází vyhodnocení provedeného dotazníku zjišťujícího stav (novo)mediální gramotnosti středoškolských studentů waldorfských škol v Praze a v Semilech a jejich vztah k moderním technologiím. Závěr práce je věnován návrhu na zlepšení výuky založeném na německém vzoru.
Principy vizualizace informací v informačních systémech hromadné dopravy
Farkaš, Pavel ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Diplomová práce Principy vizualizace informací v informačních systémech hromadné dopravy pojednává o způsobu, jakým informační design prostupuje do jedné z nejobvyklejších činností člověka v urbánním prostředí: cestování hromadnou dopravou. Městský prostor je v práci rámcem, do kterého je usazeno několik souvisejících disciplín zapojených do konceptu wayfindingu. Autor zasazuje problematiku do širokého historického a architektonického kontextu a nastiňuje souvislosti s kognitivní vědou. Případová studie zahrnuje stanovení principů pro informační design na příkladu pražského metra a jejich aplikaci na stanici, v níž byl instalován zkušební informační systém.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.