Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uspokojování potřeb předškolních dětí v předškolních zařízeních
Švihálková, Monika ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem uspokojování potřeb předškolních dětí v předškolních zařízeních. Teoretická část práce vytváří náhled na situaci kurikulární reformy a proměny pohledu na potřeby dětí. Zmiňuje proměnu hodnot společnosti a současný trend slaďování pracovního a rodinného života, jenž vedl, kromě jiného, ke zřizování firemních mateřských škol. Shrnuje současné podmínky, za kterých je možné zřídit firemní mateřské školy. Dále se zabývá vztahem rámcového vzdělávacího programu k uspokojování potřeb dětí v mateřské škole. Důležitým bodem je přehled různých modelů potřeb a následně možností uspokojování vybraných potřeb v mateřské škole. Praktická část má za cíl zjistit v rámci kvalitativního výzkumného šetření, zdali jsou rozdíly v uspokojování potřeb předškolních dětí mezi firemními a státními mateřskými školami. Z výsledků vyplývá, že mezi oběma typy existují rozdíly ve vytvořených podmínkách pro uspokojování potřeb dětí, ale méně se rozcházejí v přístupech k uspokojování potřeb dětí.
Současné netradiční formy péče o děti předškolního věku
Slavotínková, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Práce se zabývá současnou nabídkou netradičních způsobů péče o děti předškolního věku, její dostupností, kvalitou a zároveň sleduje zda-li je pobyt v těchto zařízeních pro děti přínosem. K získání potřebných údajů byla použita metoda dotazníku, který jsem s rodiči vyplňovala. Z šetření vyplynulo, že rodina sleduje netradiční nabídku, kvalitu a finanční stránku při využití možnosti péče o děti předškolního věku a využívá ji dle aktuální situace. Mateřská centra a dětské koutky jako součást této nabídky nekonkuruje institucionalizovanému předškolnímu vzdělávání v mateřské škole. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Informovanost pedagogické veřejnosti o náhradní rodinné péči v ČR
Johnová, Lucie ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku náhradní rodinné péče v České republice, a to jak z historického hlediska, tak z hlediska legislativního. Seznamuje s jednotlivými typy náhradní péče a jejich specifiky, ať jde o péči v náhradních rodinách, či v ústavních zařízeních. Vždy především se zaměřením na děti předškolního věku. Jejím hlavním úkolem je zmapování úrovně informovanosti pedagogických pracovníků v předškolních zařízeních v uvedené problematice. Nedílnou součástí je také pohled sociálních pracovníků z ústavních zařízení, případně náhradních rodičů na spolupráci s mateřskými školami.
Centrum pro předškolní děti
Beranová, Zuzana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá nově vznikajícími formami veřejné předškolní výchovy. Cílem výzkumu bylo popsat a zhodnotit Centra pro předškolní děti, charakterizovat je a porovnat se systémem edukace v mateřských školách. Zhodnotit jejich společenský přínos a edukační efekty. Monitorovat představy a očekávaní rodičů. K zjištění potřebných informací jsem využila metody pozorování edukačních podmínek, pozorování práce pedagoga, rozhovoru s pedagogem, rozhovoru s vedoucím pedagogem, dotazníku pro rodiče.
Zájmová činnost předškolních dětí (s přihlédnutím k podmínkám v úplných a neúplných rodinách)
Čedíková, Petra ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce mapuje přístup rodin k zájmové činnosti dětí předškolního věku vzhledem k tomu, jaký je jejich sociální status, hodnotová životní orientace a výchovný styl. Zaměřuje se na rozdíly v přístupu a podmínkách v úplných a neúplných rodinách. Na základě závěrů výzkumu poukazuje na možnosti, jak může mateřská škola rodičům nabídnout odbornou pomoc a konzultace v zájmu dětí.
Vliv přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku
Havířová, Martina ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku. Cílem práce je zjistit vliv edukace v přírodním prostředí na úroveň motorických dovedností a poznatků dětí předškolního věku. V teoretické části se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku. Blíže seznamuje s rozvojem pohybových dovedností a jejich nácvikem v přírodním prostředí. Dále se zabývá kognitivní složkou osobnosti předškolního dítěte a možnostmi jejího rozvoje v přírodě. Přibližuje problematiku edukace v prostředí lesa, druhy učení a metody nácviku v jednotlivých složkách osobnosti dítěte právě v lesním prostředí. Praktická část je kvalitativním výzkumem, použité jsou metoda dotazníkového šetření mezi učitelkami mateřských škol pro zjištění nejčastěji používaného edukačního prostředí, dále metoda standardizovaného testu pro děti 4-6leté pro zjištění úrovně motorických dovedností těchto dětí, a metoda diagnostického rozhovoru, která zkoumala vliv přírodního prostředí na poznatky dětí. Výsledky ve shodě s doloženou odbornou literaturou potvrzují kladný vliv edukace v přírodním prostředí na rozvoj několika složek osobnosti dítěte.
Nabídka zájmových činností pro děti předškolního věku se zaměřením na kroužky angličtiny
Vostruhová, Markéta ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o některých aspektech zájmových činností, které jsou v současné době nabízeny dětem předškolního věku v části Prahy. Sleduje především nabídku volnočasových institucí a zabývá se otázkami kapacitní a ekonomické dostupnosti pro současné rodiny. Teoretická část je upřesněním terminologie ve vztahu k dítěti předškolního věku, zájmům a volnočasovým aktivitám. Představuje i určitý nástin vývoje zájmových činností především v době relativně nedávné.
Sociokulturně znevýhodněné prostředí a jeho vliv na dítě předškolního věku
Holubová, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Předkládaná práce popisuje situaci části obyvatelstva České republiky, které je v současnosti považované za sociálně a kulturně znevýhodněné, a snaží se pojmenovat faktory ohrožující zdravý a harmonický vývoj dětí předškolního věku, které v takovém prostředí vyrůstají. Uvádí způsob ochrany dětí na mezinárodní úrovni s návazností státních norem, zabývá se postavením příslušníků národnostních etnik v rámci České republiky, a následně se soustředí na romskou minoritu. Na příkladu vybrané městské části Prahy popisuje způsob života romské minority, soužití s většinovou společností, popisuje zvláštnosti v používání romského etnolektu. Uvádí možné příčiny vzniku vyloučených lokalit a rizika s tím spojená v oblasti sociální a zdravotní pro romské obyvatele, kteří se v těchto místech koncentrují. Věnuje se oblasti školství a přístupu ke vzdělávání dětí předškolního věku ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, legislativním a podpůrným opatřením. Popisuje sociální determinanty zdraví a jejich projevy v romské populaci v České republice. V praktické části je výzkum zaměřený na vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, které docházejí do přípravných ročníků základní školy v městské části Prahy 5. V rámci šetření jsou stanoveny parciální výzkumné cíle, které mají přinést odpověď na otázku,...
Uplatnění regionálních zvláštností ve vzdělávacím programu mateřské školy
Munduchová, Olga ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodou projektu jako možnosti přiblížení regionálních zvláštností v kurikulu mateřských škol. Součástí práce je teoretické vymezení pojmu kurikulum a pojmu projekt. Zdrojem konkrétních informací o problematice poznávání regionu dětmi předškolního věku je výzkum školních a třídních vzdělávacích programů patnácti mateřských škol Jihlavska. Součástí přílohy je zpracovaný celoroční projekt s danou tématikou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.