Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Politické nadace, nebo občanské politické vzdělávání?
Myslivečková, Michaela ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdalena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem občanského vzdělávání jak v jeho obecné rovině, tak i ve vztahu k novele zákona č. 424/1991 Sb., o sdružování v politických stranách a v politických hnutích. Ta totiž nově zavádí takzvané politické instituty, které by mohly k tématu občanského vzdělávání a výchovy občanů k demokracii a jejím principům výrazně přispět. Téma občanského vzdělávání je v současné době jednou z priorit evropských demokratických států, a tedy i států národních, včetně České republiky. Základní principy a cíle občanského vzdělávání a výchovy občanů k demokracii jsou zúčastněným aktérům zřejmé. Problém občanského vzdělávání v České republice je ale to, že zatím není koncepčně ani systémově definováno a vymezeno. Na pozadí novely zákona o sdružování v politických stranách a v politických hnutích jsem po dobu téměř jednoho roku sledovala průběh diskuse o občanském politickém vzdělávání. S pomocí rozhovorů se zúčastněnými aktéry se pokouším vysvětlit jejich re-prezentaci diskutovaných témat i jejich pohled na občanské vzdělávání v České republice.
Politické nadace, nebo občanské politické vzdělávání?
Myslivečková, Michaela ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdalena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem občanského vzdělávání jak v jeho obecné rovině, tak i ve vztahu k novele zákona č. 424/1991 Sb., o sdružování v politických stranách a v politických hnutích. Ta totiž nově zavádí takzvané politické instituty, které by mohly k tématu občanského vzdělávání a výchovy občanů k demokracii a jejím principům výrazně přispět. Téma občanského vzdělávání je v současné době jednou z priorit evropských demokratických států, a tedy i států národních, včetně České republiky. Základní principy a cíle občanského vzdělávání a výchovy občanů k demokracii jsou zúčastněným aktérům zřejmé. Problém občanského vzdělávání v České republice je ale to, že zatím není koncepčně ani systémově definováno a vymezeno. Na pozadí novely zákona o sdružování v politických stranách a v politických hnutích jsem po dobu téměř jednoho roku sledovala průběh diskuse o občanském politickém vzdělávání. S pomocí rozhovorů se zúčastněnými aktéry se pokouším vysvětlit jejich re-prezentaci diskutovaných témat i jejich pohled na občanské vzdělávání v České republice.
Občanská angažovanost v hlavním městě Praze a motivace jejích obyvatel k politické participaci
Myslivečková, Michaela ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá občanskou společností hlavního města Prahy, konkrétně tří vybraných pražských městských částí, občanskou angažovaností a politickou participací zdejších obyvatel a motivací, které je k ní vedou. Práce si klade za cíl ukázat, že občanská společnost zde není slabá, jak se to často u společností postkomunistických států předpokládá, a že jsou zdejší občané schopni se mobilizovat a politicky angažovat. To dokládá na přehledu vývoje volební účasti v České republice v různých typech voleb, dále na míře volební účasti ve zvolených pražských městských částech a na občanských aktivitách a iniciativách, které v těchto městských částech fungují. V praktické části textu jsou tato zjištění doplněna o rozhovory s aktivními občany - se zástupci občanských sdružení, která zde působí, a se současnými zastupiteli městských částí, kde je sledována jejich občanská i politická angažovanost, a motivace, které k ní vedou.
Občanská angažovanost v hlavním městě Praze a motivace jejích obyvatel k politické participaci
Myslivečková, Michaela ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá občanskou společností hlavního města Prahy, konkrétně tří vybraných pražských městských částí, občanskou angažovaností a politickou participací zdejších obyvatel a motivací, které je k ní vedou. Práce si klade za cíl ukázat, že občanská společnost zde není slabá, jak se to často u společností postkomunistických států předpokládá, a že jsou zdejší občané schopni se mobilizovat a politicky angažovat. To dokládá na přehledu vývoje volební účasti v České republice v různých typech voleb, dále na míře volební účasti ve zvolených pražských městských částech a na občanských aktivitách a iniciativách, které v těchto městských částech působí. V praktické části textu jsou tato zjištění doplněna o rozhovory se současnými zastupiteli městských částí, kde je sledována jejich občanská i politická angažovanost, a motivace, které k ní vedou.
Problém v integraci dětí cizinců do školského vzdělávacího systému v České republice
Myslivečková, Michaela ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Klusáček, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problémy, které nastávají v integraci žáků cizinců do školského vzdělávacího systému v České republice a které musejí tito žáci v průběhu procesu začleňování překonávat. Problematika integrace dětí cizinců je velmi důležitým a duálním tématem, nedostává se jí však náležité pozornosti. Práce si klade za cíl konfrontaci teoretických koncepcí a plánů integrace s informacemi o jejich průběhu a naplňování v praxi. Díky uskutečněným rozhovorům s lidmi, kteří se na integraci dětí cizinců přímo podílí, tedy s pedagogy, jejich asistenty a pracovníky nestátních neziskových organizací, upozorňuje práce na problémy a bariéry, které v procesu integrace nastávají, a které musí tito lidé spolu s dětmi cizinci překonávat. Efektivitu integrace žáků cizinců na základních školách hodnotí pomocí teorie integrace Davida Lockwooda, jejíž dimenze představují jednotlivé bariéry úspěšného začleňování dětí cizinců do českého školního prostředí i celé společnosti. Přesto, že z analýzy rozhovorů vyplynulo, že aktér, který by se měl o integraci dětí cizinců do vzdělávacího systému zasluhovat nejvíce, tedy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, nevyvíjí téměř žádnou aktivitu, díky snaze a ochotě pedagogů se přesto daří tyto žáky do školního prostředí i do společnosti vcelku dobře začlenit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.