Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moderní jazykové tendence české hudební publicistiky
Morochovičová, Eliška ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá infiltrací moderních tendencí do české hudební publicistiky, které představují určité odlišnosti od jejích obecných norem, a to především v podobě individualistického přístupu mladých autorů k hudbě a její reflexi. Na pozadí americké nové žurnalistiky a gonzo žurnalismu a s využitím platných publicistických norem jako nástrojů srovnání zkoumá práce tyto nové tendence, popisuje jejich vývoj a analyzuje specifika jazykového projevu jednotlivých autorů. V práci jsou analyzována různá česká hudební média v období od 90. let 20. století až do současnosti, od zájmových periodik s hudebním zaměřením přes modifikované podoby nových forem v hudebních sekcích masových médií až po současnou podobu individualistické publicistiky v hudebních médiích na internetu.
Proměna obrazu městského prostoru ve fotografiích z oblastí teroristických útoků na síti Instagram
Morochovičová, Eliška ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Koubský, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce je vliv teroristických útoků na obsah sociální sítě Instagram sdílený v bezprostředním okolí míst událostí. Zejména se zaměřuje na téma proměny obrazu městského prostoru v okolí pařížského hudebního klubu Bataclan v důsledku útoků v listopadu roku 2015. Metodou obsahové analýzy uživatelských fotografií a s využitím teoretických východisek oborů teorie fotografie, vizuálních studií a studií paměti je zjišťováno, jaký obraz utvářejí sdílené fotografie o daném místě v době před útoky, v jejich průběhu a po nich. Hlavním závěrem, který tato analýza přináší, je, že teroristické útoky jako téma významně vstupují do instagramového obsahu, avšak pouze krátkodobě - jejich podíl na obsahu se v průběhu šesti měsíců postupně zmenšuje. Práce dále předkládá srovnávací obsahovou analýzu obsahů sdílených v době útoků v Paříži v roce 2015 a v Bruselu v roce 2016, jejímž cílem je odhalit podobnosti a odlišnosti instagramových obrazů útoků. Tato analýza především potvrzuje výraznou podobnost obsahů ze zkoumaných lokalit, ale na detailnější úrovni zároveň poukazuje na jejich lokální specifika jako různou podobu komunikace pomocí sdílených hesel a symbolů.
Reprezentace hudebního mainstreamu a alternativy v recipročních médiích
Morochovičová, Eliška ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Práce zkoumá reflexi alternativní hudby v mainstreamových médiích a obraz mainstreamové hudby v alternativních médiích, přičemž teoreticky vychází z původního dichotomního dělení populární kultury, potažmo hudby vycházejícího z tradice kulturálních studií a samostatných studií populární hudby. Analýza mediálních obsahů následně prověřuje platnost těchto tezí v kontextu současné hudební produkce a studia médií. Kvalitativní analýze je podroben hudební obsah šesti českých médií (tří mainstreamových a tří alternativních). Pomocí stanovené metodologie se výzkum zaměřuje zejména na externí charakteristiky, které do textů vnáší postavení interpreta na scéně a které bude rozeznáno na základě zmínek v článcích, a dále komunikovaný názor autorů. Strukturovaná analýza poskytne především přehled o podobě mediální reflexe těchto dvou hudebních kontextů, ze kterého autorka následně vyvodí závěr, zda je opoziční vnímání oblastí středního proudu a nezávislé hudby v současných médiích stále funkční.
Moderní jazykové tendence české hudební publicistiky
Morochovičová, Eliška ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá infiltrací moderních tendencí do české hudební publicistiky, které představují určité odlišnosti od jejích obecných norem, a to především v podobě individualistického přístupu mladých autorů k hudbě a její reflexi. Na pozadí americké nové žurnalistiky a gonzo žurnalismu a s využitím platných publicistických norem jako nástrojů srovnání zkoumá práce tyto nové tendence, popisuje jejich vývoj a analyzuje specifika jazykového projevu jednotlivých autorů. V práci jsou analyzována různá česká hudební média v období od 90. let 20. století až do současnosti, od zájmových periodik s hudebním zaměřením přes modifikované podoby nových forem v hudebních sekcích masových médií až po současnou podobu individualistické publicistiky v hudebních médiích na internetu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.