Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kalibrace meteorologických webových kamer
Krsička, Ondřej ; Mirbauer, Martin (vedoucí práce) ; Šikudová, Elena (oponent)
Práce se zabývá kalibrací meteorologických webových kamer, která může sloužit k následnému trénování neuronových sítí pro tvorbu realistického osvětlení a generování realistických mraků na obloze do 3D scén. Je srovnána metoda kalibrace podle pozice slunce, podle vzhledu oblohy a pomocí neuronových sítí. První dvě metody jsou im- plementovány v Pythonu. Do metody kalibrace podle vzhledu oblohy je zakomponován sofistikovanější model oblohy a srovnán s původním modelem oblohy a s kalibrací podle pozice slunce. Kalibrace podle pozice slunce je nejúspěšnější, kalibrace původním mo- delem o něco méně. Sofistikovanější model oblohy způsobem použitým v práci kalibraci nezlepšuje a jsou navržena možná zlepšení. 1
Generative neural networks for sky image outpainting
Mrázek, Matěj ; Šikudová, Elena (vedoucí práce) ; Mirbauer, Martin (oponent)
Dokreslování obrázků je úloha z oblasti generativní umělé inteligence, jejímž cílem je co nejrealističtěji rozšířit obrázek. Tato práce se snaží o vytvoření algoritmu využívajícího strojové učení, který bude schopen dokreslovat obrázek oblohy pomocí několika nových postupů z oboru. Natrénujeme tři modely, tokenizer pro převod obrázků na tokeny a zpět, maskovaný generativní transformer (MaskGIT), který je schopen dokreslovat tokeny, a super sampler, který umí zvětšit výsledný obrázek a přidat do něj detaily. Všechny modely natrénujeme čistě na obrázcích oblohy. Poté navrhneme postup, který zkombin- uje natrénované modely k dokreslování obrázků. Nakonec popíšeme výsledky každého z modelů i výsledného algoritmu. Náš přínos je hlavně dodání fungující, open-source im- plementace včetně natrénovaných modelů, která bude schopna řešit úlohu dokreslování obrázků oblohy. 1
Autoregressive action-conditioned 3D human motion synthesis using latent discrete codes
Waltl, Jan ; Šivic, Josef (vedoucí práce) ; Mirbauer, Martin (oponent)
V této práci jsme představili novou metodu pro syntézu 3D animace pohybu člověka podmíněné na pevné množině akcí definující pohyb, například "běhání" nebo "předklon". Inspirování úspěchy metod pro generování obrázků z textu na základě diskrétních latentních reprezentacích, jsme úspěšně vyzkoušeli použití těchto metod v kontextu generování pohybu, což je v kontrastu s dosavadními příst upy využívající spojité latentní proměnné. Ve srovnání s dosavadní nejlepší metodou ACTOR, naše metoda není limitována délkou generovaných sekvencí a dokáže plynule navázat na vstupní startovní sekvenci. Autoregressivní generování je omezeno délkou kon textu, což zajišťuje rozumnou rychlost generování. Dále, díky učení ve dvou fázích, budoucí modely se mohou snadno pře dučit na větších datasetech bez označení kategorií a dotrénovat se na konkrétním úkolu. Naši metodu jsme vyhodnotili na UESTC dataset, v metriká ch překování dosavadní metodu ACTOR a generuje animace srovnatelné s datasetem.
HDR image semantic segmentation
Fadeev, Rustam ; Šikudová, Elena (vedoucí práce) ; Mirbauer, Martin (oponent)
This work attempts to create a pipeline that accepts the high dynamic range (HDR) input in the .exr format, processes it, and feeds it to the deep neural network, which can perform a semantic segmentation task, detecting the sky. Currently, to our knowledge, available semantic segmentation models cannot accept HDR input in the .exr format. Several models that are trained on HDR input are presented and analyzed here. 1
Comparison of deep learning and classical methods for traffic signs detection
Geiger, Petr ; Šikudová, Elena (vedoucí práce) ; Mirbauer, Martin (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat a vyhodnotit klasické metody počítačového vidění a metody založené na hlubokých neuronových sítích určené pro detekci pozice závory na železničních přejezdech. Tato práce je založena na počátečním detekčním algoritmu, jehož hlavní komponenta používá detektor stabilní vlny. Tento počáteční algoritmus je v práci nejprve zoptimalizován z hlediska výkonosti i kvality jeho výsledků. Obojí je zásadní, jelikož nejlepší metoda by měla být vhodná jako komponenta real-time bezpečnostního systému pro železniční přejezdy. Dále je implementován další přístup založený na hlubokých neuronových sítích, který je také zoptimalizován v obou aspektech. V průběhu této práce je vytvořeno několik datasetů, jak pro trénování, tak i testování detekčních algoritmů. Oba přístupy jsou nakonec vyhodnoceny na stejných datasetech a jejich výsledky jsou porovnány.
Registration and determination of deformed point cloud errors
Novák, Ondřej ; Blažek, Jan (vedoucí práce) ; Mirbauer, Martin (oponent)
V této práci se zaměřujeme na využití laserových slit skenovacích souprav pro 3D rekon- strukci vnitřních částí jaderného reaktoru. Zvláštní důraz je kladen na vliv radiálního zkreslení na kvalitu 3D rekonstrukce. V práci představujeme stávající výzkum a dostupné nástroje používané pro kalibraci kamer, typy modelů korekce, polynomiální i nepoly- nomiální, algoritmy pro odhad parametrů a metriky pro vyhodnocování. Cílem je vylepšit 3D registraci point cloudů vytvořených ze slit skenů z více pohledů za účelem získání vysoce kvalitní rekonstrukce. Zkoumáme možnosti nastavení kamery GoPro HERO9 Black a naši schopnost modelovat a korigovat zkreslení čoček. Ukazujeme také, jak zpožděná aplikace korekce zkreslení na extrahovaných obrazových bodech může vést k rychlejším a hustším modelům rekonstrukce než brzká korekce zkreslení na vstupních snímcích. 1
Editor lezeckých tras
Sláma, Tomáš ; Mareš, Martin (vedoucí práce) ; Mirbauer, Martin (oponent)
S rostoucí popularitou sportovního lezení a boulderingu roste i poptávka po přenesení sportu do online prostoru. Tato práce tak činí způsobem přís- tupným pro běžná lezecká centra. Byl vyvinut způsob tvorby 3D modelů chytů a stěn a doprovázející 3D editor, aby cesty z reálného světa mohly být přeneseny do toho virtuálního k interaktivnímu prohlížení pomocí softwaru. 1
Aplikace pro focení 360° fotografií pro kameru Mi Sphere
Cífka, Martin ; Mirbauer, Martin (vedoucí práce) ; Horký, Vojtěch (oponent)
Xiaomi Mi Sphere je kamera pro pořizování 360ř fotografií. Takové sférické fotografie jsou za současného využití vysokého dynamického rozsahu (HDR) používány pro účely re- alistického renderingu jako pozadí a pro vytváření realistického osvětlení a odrazů světla. Výhoda uvedené kamery spočívá v její nízké hmotnosti a snadné přenositelnosti, ale oficiální aplikace potřebná k jejímu ovládání je dostupná pouze pro operační systémy Android a iOS, a neumožňuje současné použití časosběru a bracketingu pro pořizování HDR snímků. Ani jiné neoficiální aplikace tuto funkcionalitu nepodporují. V této práci analyzujeme komunikační protokol mezi kamerou a oficiální aplikací, následně vytváříme vlastní multiplatformní aplikaci s webovým grafickým prostředím. Ta kromě standard- ního fotografování podporuje i zmíněné současné použití časosběru a bracketingu. Vzniklá aplikace se spouští nikoliv na zařízení uživatele, ale přímo na kameře, což nám umožňuje pokračovat ve fotografování i po odpojení zařízení klienta. 1
Deriving suitable surface shader and displacement map information from terrain erosion simulations
Lanza, Dario ; Wilkie, Alexander (vedoucí práce) ; Mirbauer, Martin (oponent)
Realistic models of landscapes are frequently needed for 3D renderings, VFX work or video games. However, modelling landscapes can be a complicated and labour-intensive task, and for this reason many algorithms have been proposed to automate the process. Among the many possible ways to create a synthetic landscape, the most common one is to simulate the various types of erosions (e.g. erosion caused by glaciers and rivers) that create real eroded landscapes, like the Grand Canyon. Many solutions have been published to simulate such terrain erosion processes in computer graphics. However the authors usually only focus on recreating a landscape at geometry level, and ignore the shading level. But surface colours and textures that match the coarse geometric features created by the erosion simulation are also essential ingredients for a believable result. And obtaining detailed surface textures by running a simulation that is able to catch all the micro-details involved is usually technically infeasible due to the involved complexity. The method that we propose attempts to get around this barrier by applying suitable detail shaders to the results of a coarse-grid erosion simulation. Specifically, we will work with a dictionary of pre-generated shaders for landscape appearance: these will be both "plain" colour...
Intelligent Interior Design - Style Compatibility of 3D Furniture Models using Neural Networks
Sakaguchi, Yuu ; Mirbauer, Martin (vedoucí práce) ; Střelský, Jakub (oponent)
Thesis title: Intelligent Interior Design - Style Compatibility of 3D Furniture Models using Neural Networks Author: Yuu Sakaguchi Abstract: Analysis of 3D shapes is a challenging task especially when it comes to measuring the styles. There are numerous possible real-world applications which benefit from machine understanding of 3D objects, so we explore analytical models to measure style-related features. 3D models can be represented in different formats such as polygon mesh, multi-view images, and point cloud, and each of them has different characteristics. In this work, we mainly focus on analyzing the ability of a point cloud to represent style information. In addition, we replicate an existing multi-view based method in order to fairly compare the performance of different representations. The goal of this thesis is to explore and evaluate point cloud based methods, and apply our method to develop applications which provides easy search in a furniture database based on style similarity. We trained and tested our model on two datasets which contain several different categories of 3D objects such as furniture in dining rooms, furniture in living rooms, buildings, and coffee sets. As the available datasets do not provide style class labels, we learn the embedding using triplet architecture and triplet...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.