Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce vybraných středních škol a paměťových institucí
Militká, Jana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem spolupráce vybraných středních škol s paměťovými institucemi. V teoretické části definuje a do legislativního, historického a didaktického kontextu zasazuje paměťové instituce, pojednává o organizačních formách vyučování s hlavním zřetelem na exkurzi, o výukových metodách a metodách využívaných v programech paměťových institucí. Praktická část seznamuje s výzkumem provedeným převážně formou dotazníků na vybraných pražských středních školách poskytujících maturitní vzdělání a s jeho výsledky. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda a jak je na školách využívána pro výuku spolupráce s paměťovými institucemi a jak je vnímán její přínos z pohledu vyučujících i žáků. Výzkum proběhl na deseti pražských školách. Vzorek byl co do počtu i oborů nereprezentativní, přesto můžeme považovat výzkum za přínosný: Téměř polovina zúčastněných vyučujících pro výuku spolupráci s paměťovými institucemi využívá. Ti, kteří ne, často vidí přínos spolupráce pro jiné než svoje předměty. Žáci na všech školách, kde výzkum proběhl, mají ve spojení s výukou možnost účastnit se exkurzí do paměťových institucí - nejčastěji do muzeí a galerií. Dvě třetiny respondentů z řad žáků uvedly, že pro ně exkurze mají význam proto, že si lépe zapamatují související učivo, čímž podpořily výsledky dosavadních výzkumů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.