Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
H.I.Biber: 8 houslových sonát z roku 1681
Koplík, Pavel ; MESSIEREUR, Petr (vedoucí práce) ; ŠTRAUS, Ivan (oponent)
Narodil jsem se v jednoduchých poměrech a prostředí moravské vesnice, kde ještě dnes žije mnoho z tradic minulosti. Jako houslista jsem se spolu se školní docházkou dostával do styku s živými tradicemi lidové hudby. Během studia na konzervatoři P. J. Vejvanovského v Kroměříži jsem s překvapením zjistil, že mnohé z toho, co jsem dělal intuitivně ve folklorních kapelách, je i součástí odkazu skladatelů raného baroka. Těchto významných osobností žilo v Kroměříži mnoho. Jednou z nich byl i Biber, s jehož sonátou jsem se seznámil z iniciativy mého pana profesora a zaujala mne natolik, že jsem se chtěl dozvědět více o tomto vynikajícím houslistovi a skladateli. Děkuji překladateli studie Guida Adlera, panu Jiřímu Chrásteckému, za výbornou a nezištnou pomoc.
Klasické balety a jejich houslová sóla
Vaňková, Anna ; Messiereur, Petr (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
Ve své magisterské práci Klasické balety a jejich houslová sóla jsem se zaměřila na nejznámnější a nejslavnější balety, včetně jejich autorů, historie díla a notových ukázek. Houslová sóla jsou součástí mnoha baletů, proto bych ráda přiblížila jejich charakter a úlohu v ději ostatním.
Sergej Prokofjev a jeho komorní tvorba
Rosík, Alexej ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Matoušek, Bohuslav (oponent) ; Messiereur, Petr (oponent)
Hudba Sergeje Prokofjeva mě zaujala, když jsem studoval jeho Sonátu pro housle a klavír D-dur. V této práci stručně hodnotím jeho život a dílo. Podrobněji se věnuji komorní tvorbě a již zmíněné sonátě, také jeho orchestrálním a vokálním skladbám. Na závěr uvádím kompletní přehled jeho skladeb.
Významná díla houslové literatury 2. pol. 20. a počátku 21. století
Veverková, Anna ; Messiereur, Petr (vedoucí práce) ; Havlík, Jaromír (oponent) ; Čermák, Lubomír (oponent)
Svou disertační práci na téma Významné komorní skladby houslové literatury 2. poloviny 20. století jsem koncipovala do sedmi kapitol, které jsou obsahově propojené. První z nich pojednává o sólové sonátě a její modifikaci ve vrcholných dílech současnosti. Následují dvě kapitoly analytického charakteru, pojednávající o sólových skladbách L. Beria a P. Bouleze, z užšího pohledu interpreta. Druhý tématický blok je zaměřen na novodobé prostředky v nástrojové kombinaci housle -klavír, v němž jsem se zaměřila na významná komorní díla A. Schnittkeho, G. Crumba a I. Xenakise. Třetí tématický okruh pojednává o komorních skladbách netradičního nástrojového spojení. Na tuto kapitolu navazuje pojednání o jedné z nejzajímvějších skladeb netradiční kombinace, o Kafka Fragmente op.24 pro soprán a housle G. Kurtága. Poslední kapitola zobrazuje praktické užití novodobých interpretačních technik, pomocí dvou zásadních děl skladatelů H. Lachemanna a T. Muraile.
Isaac Stern - život a dílo
Vilánková, Petra ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Hůla, Pavel (oponent) ; Messiereur, Petr (oponent)
Bakalářská práce Issac Stern - život a dílo pojednává o slavném houslistovi Issacu Sternovi, který žil letech 1920 - 2001 ve Spojených státech amerických . Kromě bohaté koncertní činnosti se také aktivně věnoval propagaci a podpoře umění. Zasloužil se o zachování slavné Carnegie Hall v New Yorku a byl mnoho let jejím ředitelem. Vyhledával mladé tladé talenty a podporoval je v začátcích jejich kariéry. Kromě sólového hraní se také hodně věnoval komorní hře, byl členem slavného Istomin- Rose Tria.
Hudba v Terezíně 1941 - 1945
Budínská, Ludmila ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Messiereur, Petr (oponent) ; Panocha, Jiří (oponent)
Tato práce popisuje kulturní dění v terezíně za druhé světové války, kdy sem bylo deportováno tisíce Židů z celé Evropy a bylo zde vytvořeno ghetto, později koncentrační tábor. Byla to tzv. poslední stanice před konečným řešením. Byla zde velká koncentrace umělců. To způsobilo rozkvět kultury. Pořádaly se koncerty a jiné umělecké aktivity. Hrálo se v orchestrech, zpívalo ve sborech atd. Je zde uveden výběr čtyř nejznámnějších terezínských autorů ( Pavel Haas, Hans Krása, Gideon Klein, Viktor Ullmann), jejich život a dílo, se zaměřením na tvorbu komorní a smyčcovou. U některých děl je uveden hudební rozbor s ukázkami. Práce obsahuje díla, zkomponovaná právě v Terezíně, ale i díla psaná před transportem do Terezína. Z těchto čtyř autorů válku nikdo nepřežil.
Výuka houslí na I. stupni ZUŠ
Štětinová, Ludmila ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Messiereur, Petr (oponent) ; Pěruška, Jan (oponent)
Tato práce se bude zabývat výukou hry na houske a prací se žáky na I. stupni Základních uměnleckých škol. Budu v ní rozebírat osobnost učitele, jeho povahové rysy, jak by měl s žákem jednat, jak ho motivovat ke hře a přípravě na hodinu a jaký by měl být, respektive mohl být vztah učitele a žáka. Zamě´řím se v ní také na držení nástroje a časté chyby, které mohou nesprávným držením nastat a jak to může negativně ovlivnit kvalitu hry a uvolněnost žáka při hře. Také se zaměřím na výběr správného nástroje pro žáka, jakým způsobem ho dobře připravit k vystupování na koncertech a co by si měl po sedmi letech výuky houslí na I. stupni odnést do života, ať už bude ve hře na nástroj pokračovat ve II. stupni, půjde studovat střední školu s hudebním zaměřením nebo s nástrojem úplně skončí.
Sonáty pro klavír a housle W. A. Mozarta
Kuroshima, Aki ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Kotmel, Bohumil (oponent) ; Messiereur, Petr (oponent)
V minulém roce si celáý hudební svět připomínal kulaté výročí tohoto skladatele - 250 let od jeho narození. Také houslové dílo W.A.Mozarta je součástí mého repertoáru. Mám nastudovány koncerty, sonáty i další komorní skladby. I do programu mého absolventského koncertu se vloudila jedna Mozartova skaldba. Jde o Sonátu pro klavír a housle B dur K454. Měla jsem zpočátku dvě různá vydání. Zaujalo mne, že se liší dynamikou i ozdobami a začala jsem přemýšlet o tom, které je blizší původnímu autorovu záměru. Abych se s tímto problémem vyrovnala, shromáždila jsem co nejvíce různých vydání této skladby a začala je porovnávat. Ač v každém balo na začátku napsáno " podle původního rukopisu", ani dvě nebyla stejná. Velice mne to zaujalo a tuto interpretační problematiku jsem zvolila jako téma své absolventské diplomové práce.
Josef Vlach jako osobnost české hudby
Jírovcová, Anna ; Messiereur, Petr (vedoucí práce) ; Messiereur, Petr (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
This work is concerned with the life and the artistic work of the Czech violinist and conductor Josef Vlach. He was born on 8th June, in Ratměřice in central Bohemia, into the family of a butcher and amateur musician. His father and his brother were also his first music teacher. he nerolled for a course at the Prague Conservatory in 1938, to study with St. Novák , J. Micka and J. Šlajs. From 1946 - 48 he was asistent leader in the Czech Chamber Orchestra of V. Talich. Following the politically - motivated ouster of V. Talich from the orchestra's top post, the ensemble voluntarily disbanded. In 1947 Vlach completed his conservatory studies and pursued his schooling at the Prague Academy of Music, with J.Feld and J.Pekelský. In 1950 he formed Vlach Quartet, before long scoring major thriumphs at home internationally - including notably first price from the quartet competition of Liege, Belgium , in 1955. In the course of its existence, the ensemble was a regular recording studio feature ( over 160 titles), and until the termination of its work in 1976 appeared on the world's foremost concert platforms . In 1957 J.Vlach re-launched the Czech Chamber Orchestra, whose formidable artistic standard soon earned it invitations to prestigious festivals ( Osaka, Salzburg and others) and concert halls of several contonents, as well as collaboration with an impressive gallery off prominent soloists ( J.Suk, H.szeryng, L.Kogan, I.Moravec) In 1963 J.Vlach made his conducting debut with the Czech Philharmonic Orchestra . From 1968 he devoted part of his time to teaching at the Prague Academy of Music. In 1981 he took over as artistic director of the Suk Chamber Orchestra, and st the same time he began to work with the Pardubice Chamber Philharmonic. He died on 17th October, 1988 ,in Swedwn, a country which became his second homeland , and where he had frequently performed and imparted his skills and knowledge as a teacher..
Giuseppe Tartini - houslista a pedagog
Chytrová, Helena ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Messiereur, Petr (oponent) ; Štraus, Ivan (oponent)
Předmětem této magisterské práce je Giuseppe Tartini - houslista a pedagog. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola pojednává o životě G.Tartiniho, druhá je o jeho díle a třetí o vývoji smyčce a smyšcové techniky. Kapitola čtvrtá představuje padovskou školu a slavné Tartiniho žáky a v kapitole páté jsou shrnuty teoretické spisy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.