Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika a nácvik Mazasových melodických etud op.36,sešit I
Štětinová, Ludmila ; TOMÁŠEK, Jiří (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
V této práci se budu zabývat především I. dílem Melodických etud op. 36 Jacquese Féréola Mazase.Počáteční kapitoly budou věnovány jeho předchůdcům, tedy francouzské houslové škole, dále pak životu a dílu samotného autora. Další kapitolu věnuji tomu, jak by měl být technicky vybaven žák, který přistupuje ke hře těchto etud, včetně ukázek několika cvičení a doporučeného technického materiálu. Základem této práce je pak celkový popis jednotlivých etud z hlediska aspektů houslové techniky, např. dělení smyčce, způsoby provedení jednotlivých smyků, přechody přes struny, pohyblibvost prstů levé ruky, výměny poloh, frázování, akcentace, dynamika, metodické ozdoby, vibrato a pod., s doporučeným nácvikem těžších míst.
Výuka houslí na I. stupni ZUŠ
Štětinová, Ludmila ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Messiereur, Petr (oponent) ; Pěruška, Jan (oponent)
Tato práce se bude zabývat výukou hry na houske a prací se žáky na I. stupni Základních uměnleckých škol. Budu v ní rozebírat osobnost učitele, jeho povahové rysy, jak by měl s žákem jednat, jak ho motivovat ke hře a přípravě na hodinu a jaký by měl být, respektive mohl být vztah učitele a žáka. Zamě´řím se v ní také na držení nástroje a časté chyby, které mohou nesprávným držením nastat a jak to může negativně ovlivnit kvalitu hry a uvolněnost žáka při hře. Také se zaměřím na výběr správného nástroje pro žáka, jakým způsobem ho dobře připravit k vystupování na koncertech a co by si měl po sedmi letech výuky houslí na I. stupni odnést do života, ať už bude ve hře na nástroj pokračovat ve II. stupni, půjde studovat střední školu s hudebním zaměřením nebo s nástrojem úplně skončí.

Viz též: podobná jména autorů
1 ŠTĚTINOVÁ, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.