Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lingvistická analýza reprezentativního souboru reklamních textů
Marks, Pavel ; Palkosková, Olga (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Reklamní diskurs stojí svými vlastnostmi na pomezí stylu publicistického, odborného, administrativního a uměleckého. Jeho hlavní funkcí je funkce persvazivní, jež je doplněna funkcí atrakční. Reklamy využívají různých jazykových a nejazykových prostředků z rozličných stylových oblastí, aby naplnily především persvazivní funkci. Práce se zabývá lingvistickou analýzou reklamních textů prezentujících automobily a bankovní služby. V textech se objevují převážně prvky stylu odborného a publicistického. Pro obě skupiny textů je charakteristické užití specifikujících a hodnotících adjektiv a adverbií v přívlastcích, vyšší frekvence výskytu osobních a přivlastňovacích zájmen, užívání indikativu prézentu sloves a slov zvyšujících kladnou expresivitu textu. Charakteristické jsou věty jednoduché a podřadná souvětí s vedlejšími větami přívlastkovými. Všechny texty se prostřednictvím termínů (často anglického původu), zkratek, vysvětlivek, tabulek a číselných údajů pokouší navodit dojem odbornosti. Texty jsou bohatě strukturované buď na kapitoly (automobilové texty), nebo na odstavce s barevným odlišením (bankovní texty). Z dalších charakteristických vlastností reklam zde nalezneme titulky, slogany a loga typická pro firmu nebo konkrétní produkt. Zvláště u automobilových prospektů je patrná převaha obrazové části nad...
Verbální a neverbální komunikace v reprezentativním souboru reklamních textů
Marks, Pavel ; Palkosková, Olga (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
1 ABSTRAKT Práce se zabývá analýzou verbálních a neverbálních prostředků reklamního sdělení v souborech propagujících automobily a bankovní produkty a služby prostřednictvím tištěných prospektů a webových stránek společností. Reklamní texty využívají prvky publicistického, odborného, administrativního a uměleckého stylu. Dominantní je pro ně persvazivní a atrakční funkce. Ty jsou z verbálních prostředků naplňovány především imperativy, přídavnými jmény a příslovci v komparativech a superlativech, vyšší frekvencí osobních, přivlastňovacích a totalizujících zájmen. Lexikálně jsou uvedené funkce textů podporovány především slovní zásobou s kladnou expresivitou a terminologií daného oboru. Syntakticky jsou významné výčty, řečnické otázky, vyšší parcelace textu a umísťování persvazivních prostředků do rématu sdělení. Uvedené funkce také podporuje opakování a kombinace zmíněných prostředků. Z neverbálních prostředků hrají důležitou roli kompozice jednotlivých prvků na reklamní ploše, především umístění názvu produktu a firmy, loga, sloganu, poměr a rozmístění textové a obrazové složky. Výše uvedené prostředky a jejich kombinace můžeme chápat jako strategie reklamního sdělení. Většinou se v textech zvoleného reklamního souboru využívá kognitivních nebo afektivních strategií podpořených apelem na racionalitu,...
Časopisy českých osvětových a lidovýchovných institucí v první polovině 20. století
Marks, Pavel ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
RESUMÉ Tato práce se věnuje časopisům českých osvětových a lidovýchovných institucí v první polovině 20. století. Soustředí se na analýzu jednoho ročníku periodik tří institucí. Konkrétně se jedná o časopis Česká osvěta vydávaný Masarykovým lidovýchovným ústavem, časopis Dělnická osvěta vydávaný Dělnickou akademií a časopis Osvěta venkova vydávaný Svobodným učením selským. Sledovaným obdobím jsou ročníky 1929-1930. K hlavním tématům, jimž se periodika věnují, patří teoretické úvahy o osvětě a lidové výchově či konkrétní činnost v této oblasti v ČSR - právní rámec (lidovýchovné zákony), výroční zprávy organizací, otázky jejich spolupráce na lokální i celostátní úrovni, přehledy nabízených aktivit. Časopisy přinášejí také aktuality, zajímavosti a příklady podobné činnosti ze zahraničí. Dále je v periodikách věnován prostor významným osobnostem z politiky, kultury a vzdělávání. K významným tématům se řadí také knihovnictví, literatura, divadelnictví, loutkářství, film, nebo v menší míře hudba. Časopisy se nevyhýbají ani politice a ideologickým otázkám. Časopisy se podobají strukturou a vybíranými tématy. Odlišují se hlavně důrazem, jež na konkrétní témata kladou.
Lingvistická analýza reprezentativního souboru reklamních textů
Marks, Pavel ; Šmejkalová, Martina (oponent) ; Palkosková, Olga (vedoucí práce)
Reklamní diskurs stojí svými vlastnostmi na pomezí stylu publicistického, odborného, administrativního a uměleckého. Jeho hlavní funkcí je funkce persvazivní, jež je doplněna funkcí atrakční. Reklamy využívají různých jazykových a nejazykových prostředků z rozličných stylových oblastí, aby naplnily především persvazivní funkci. Práce se zabývá lingvistickou analýzou reklamních textů prezentujících automobily a bankovní služby. V textech se objevují převážně prvky stylu odborného a publicistického. Pro obě skupiny textů je charakteristické užití specifikujících a hodnotících adjektiv a adverbií v přívlastcích, vyšší frekvence výskytu osobních a přivlastňovacích zájmen, užívání indikativu prézentu sloves a slov zvyšujících kladnou expresivitu textu. Charakteristické jsou věty jednoduché a podřadná souvětí s vedlejšími větami přívlastkovými. Všechny texty se prostřednictvím termínů (často anglického původu), zkratek, vysvětlivek, tabulek a číselných údajů pokouší navodit dojem odbornosti. Texty jsou bohatě strukturované buď na kapitoly (automobilové texty), nebo na odstavce s barevným odlišením (bankovní texty). Z dalších charakteristických vlastností reklam zde nalezneme titulky, slogany a loga typická pro firmu nebo konkrétní produkt. Zvláště u automobilových prospektů je patrná převaha obrazové části nad...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.