Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Budovatelská strategie
Hejda, Benjamin ; Malenko, Jaromír (vedoucí práce) ; Hric, Jan (oponent)
Předložená práce popisuje program Damoklv meč, což je hra z kategorie budovatelských strategií, kde úkolem hráče je co nejlépe pečovat o svěřené město a lidi v něm. Těžištěm práce bylo navrhnout a implementovat způsob ovládání, který by umožnil podrobně a přitom efektivně spravovat rozsáhlá města, čehož bylo dosaženo systémem parametrů, které se zadávají jako výrazy závislé na jiných parametrech a ukazatelích stavu města. Další podstatnou vlastností hry je, že lidé ve městě se řídí vlastními zájmy a nelze je přímo ovládat. Součástí programu je také editor scénář, který umožňuje širokou kon gurovatelnost herních principů. Gra fické rozhraní je velmi jednoduché, ale je možné ho měnit bez zásahu do jádra aplikace.
Reasoning in Description Logics
Malenko, Jaromír ; Kučera, Antonín (vedoucí práce) ; Lukasová, Alena (oponent) ; Křemen, Petr (oponent)
Název: Usuzování v deskriptivní logice Autor: Mgr. Jaromír Malenko Pracoviště: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky, Matematicko-fyzikální fakulta, Univerzita Karlova v Praze Školitel: Prof. RNDr. Petr Štěpánek, DrSc.; Katedra teoretické informatiky a matematické logiky, Matematicko-fyzikální fakulta, Univerzita Karlova v Praze Klíčová slova: Deskriptivní logika, dokazovač, kartézský součin, nemonotónní usuzování Abstrakt: Práce se zabývá následujícími problémy při usuzování v deskriptivní logice. 1. Protože deskriptivní logika (DL) je podmnožinou predikátové logiky (PL), ukážeme použití dokazovače v PL pro dokazování v DL. Implementovali jsme dokazovač v DL na- zvaný dl2fol, který na vstupu dostane ontologii (teorie DL s pravidly), přeloží ji do teorie PL a získanou množinu formulí předá dokazovači v PL. Odpověď dokazovače se použije pro sestavení odpovědi na dotaz týkající se zadané ontologie. 2. Rozšíříme dvě známé DL tak, že zavedeme nový operátor jazyka: kartézský součin konceptů a rolí. To umožní vyjádřit vztahy, které nejsou ve slabších DL vyjádřitelné. V DL SROIQ ukážeme, jak mohou být axiomy kartézského součinu modelovány za použití jiných jazykových operátorů. Pro DL EL++ s kartézskými axiomy představíme polyno- miální algoritmus pro testování subsumpce konceptů. Dokážeme,...
Vývoj strategií hry "Vězňovo dilema" pomocí genetického algoritmu
Heinz, Jan ; Malenko, Jaromír (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Tématem této práce je softwarová aplikace "Vězňovo dilema". Program vytváří populaci hráčů hry "Vězňovo dilema", nechává je hrát proti sobě, a na základě jejich výsledků provádí vývoj jejich strategií pomocí genetického algoritmu (selekce, mutace a rekombinace). Program je napsán ve vývojovém prostředí Microsoft Visual Studio, v jazyce C++ a jeho interface využívá technologii .NET Framework. Součástí práce jsou příklady strategií získaných vývojem.
Budovatelská strategie
Hejda, Benjamin ; Hric, Jan (oponent) ; Malenko, Jaromír (vedoucí práce)
Předložená práce popisuje program Damoklv meč, což je hra z kategorie budovatelských strategií, kde úkolem hráče je co nejlépe pečovat o svěřené město a lidi v něm. Těžištěm práce bylo navrhnout a implementovat způsob ovládání, který by umožnil podrobně a přitom efektivně spravovat rozsáhlá města, čehož bylo dosaženo systémem parametrů, které se zadávají jako výrazy závislé na jiných parametrech a ukazatelích stavu města. Další podstatnou vlastností hry je, že lidé ve městě se řídí vlastními zájmy a nelze je přímo ovládat. Součástí programu je také editor scénář, který umožňuje širokou kon gurovatelnost herních principů. Gra fické rozhraní je velmi jednoduché, ale je možné ho měnit bez zásahu do jádra aplikace.
Boj robotů ve virtuálním prostředí
Nohejl, Pavel ; Yaghob, Jakub (oponent) ; Malenko, Jaromír (vedoucí práce)
Cílem projektu je vytvořit knihovnu pro programování softwarových agentů (robotů), virtuální prostředí pro simulaci jejich boje včetně vizualizace. Aplikace je implementována pomocí technologie .NET, knihovnu pro programování robota je možné využít v libovolném jazyce podporujícím tuto technologii. Ve virtualním prostředí je možné nastavit mnoho parametrů, na kterých závísí optimální strategie robota. Robot má dostupné omezené zdroje, které jeho autor může využívat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.