Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pozitivní vliv křesťanského prostředí a jeho působení na život dětí v předškolním věku
Machancová, Věra ; Matějek, Marek (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Resumé Autor: Věra Machancová Instituce: Katolická teologická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Název práce: Pozitivní vliv křesťanského prostředí a jeho působení na život dětí v předškolním věku Počet stran: 50 Počet titulů použité literatury a pramenů: 21 Počet znaků: 89,569 Klíčová slova: Dítě, vývoj, rodina, křesťanské prostředí, boží láska Shrnutí: Práce se zabývá vlivem křesťanského prostředí na život dítěte v předškolním věku. Obsahuje stručný popis jednotlivých vývojových fází dítěte od narození do šesti let. Podrobněji pojednává o některých vybraných oblastech křesťanského i světského prostředí a o jeho pozitivním či negativním vlivu na dítě. V první části práce nabývám přesvědčení, že dítě se má vyvíjet v podporujícím světě rodiny, aby dozrálo a uplatnilo svou identitu. Pro všechna stádia zdravého duševního vývoje dítěte je důležitá správně fungující rodina. Dítě si díky vlivu sociálního okolí a úrovni svého rozvoje postupně uvědomuje smysl určitého řádu. Získává vztah k lidem, stvoření, hodnotám a v důsledku pak skrze ně také vztah k Bohu. Dále je práce orientována na různé oblasti křesťanského prostředí. Toto prostředí je plné nejrůznějších symbolů, jež jsou srozumitelné i pro malé dítě bez dalších předpokladů a vyvolávají u něj pozitivní představy. Pro utváření představ o Bohu jsou velmi...
Náboženská gramotnost
Machancová, Věra ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Diplomová práce "Náboženská gramotnost" nejprve charakterizuje farnost Kyje a Černý Most. Následně se zabývá obsahem a vývojem celkové gramotnosti jako pojmu, jak se rozšiřoval obsah samotného pojmu gramotnosti od schopnosti ovládat psaní a čtení k významu vzdělanosti v řadě oblastí, k dovednostem umožňujícím samostatné fungování v rámci lidské společnosti. Dále se zaměřuje na jednotlivé druhy gramotnosti konkrétněji i na vztah mezi kulturní gramotností a vzděláním. V další části se zaměřuje na užší téma náboženské gramotnosti. Poukazuje mimo jiné na vhodnost znalostí jiných druhů náboženství. Vymezuje obsah tématu a analyzuje faktory, které k rozvoji náboženské gramotnosti přispívají, a to především z pohledu obecných základů víry a z pohledu jednotlivých základních pojmů souvisejících se svátostmi. Za nejdůležitější faktory považuje stimuly v rodině a v aktivním farním společenství. Konkrétněji se pak práce zaměřuje na realitu náboženské gramotnosti ve farnosti Kyje a Černý Most. Těžištěm práce je náhled do farnosti Kyje a Černý Most, jak se zde prohlubuje náboženská gramotnost a zmapování náboženské a kulturní gramotnosti na základě vyhodnocení ankety ve farnosti v různých věkových kategoriích mezi dospělými i mezi dětmi obou pohlaví. Na základě zmapování aktivit farnosti navrhuje, jak by se...
Pozitivní vliv křesťanského prostředí a jeho působení na život dětí v předškolním věku
Machancová, Věra ; Matějek, Marek (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Resumé Autor: Věra Machancová Instituce: Katolická teologická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Název práce: Pozitivní vliv křesťanského prostředí a jeho působení na život dětí v předškolním věku Počet stran: 50 Počet titulů použité literatury a pramenů: 21 Počet znaků: 89,569 Klíčová slova: Dítě, vývoj, rodina, křesťanské prostředí, boží láska Shrnutí: Práce se zabývá vlivem křesťanského prostředí na život dítěte v předškolním věku. Obsahuje stručný popis jednotlivých vývojových fází dítěte od narození do šesti let. Podrobněji pojednává o některých vybraných oblastech křesťanského i světského prostředí a o jeho pozitivním či negativním vlivu na dítě. V první části práce nabývám přesvědčení, že dítě se má vyvíjet v podporujícím světě rodiny, aby dozrálo a uplatnilo svou identitu. Pro všechna stádia zdravého duševního vývoje dítěte je důležitá správně fungující rodina. Dítě si díky vlivu sociálního okolí a úrovni svého rozvoje postupně uvědomuje smysl určitého řádu. Získává vztah k lidem, stvoření, hodnotám a v důsledku pak skrze ně také vztah k Bohu. Dále je práce orientována na různé oblasti křesťanského prostředí. Toto prostředí je plné nejrůznějších symbolů, jež jsou srozumitelné i pro malé dítě bez dalších předpokladů a vyvolávají u něj pozitivní představy. Pro utváření představ o Bohu jsou velmi...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.